Mediju plānošana

Mediju plānošana ir svarīgs posms reklāmas kampaņu izstrādē, jo tās darbības lauks ir reklāmas vēstījuma nogādāšana mērķauditorijai ar optimāli mazākām investīcijām un pēc iespējas lielāku precizitāti.

Lai veiktu veiksmīgu mediju plānošanu, nepieciešams zināt šādu informāciju:

- tirgus, produkta apraksts un zīmola pozicionējums
- uzņēmuma mārketinga stratēģija un reklāmas kampaņas stratēģija
- uzņēmuma mārketinga mērķi un reklāmas kampaņas izvirzītie mērķi
- kāds ir reklāmas ziņojums un formāts, kas ir jāizplata
- kāda ir mērķauditorija, kurai tiek raidīts reklāmas ziņojums
- cik lielu auditorijas daļu aptver katrs no izvēlētajiem medijiem
- kādi ir iespējamie pirkšanas nosacījumi nepieciešamajos medijos
- plānotā budžeta apmērs

Optimālais laiks, kad šāda informācija, sadarbojoties klientam ar mediju aģentūru, ir jāsagatavo, ir  trīs  mēneši pirms plānotajām aktivitātēm.

Mediju plānošana Alberta Mediju Aģentūrā bieži vien notiek šādā secībā:

Pēc iepriekš uzskaitīto lielumu noteikšanas, ieteicams ir izveidot grafiku, kurā parādīts, kad un kāds medijs, tiek pielietots attiecīgo marketinga aktivitāšu kontekstā. 

Universāla mediju plāna, derīga katram gadījumam, nav. Mediju plāns ir speciāli radīts konkrētam produktam, tirgus segmentam, mērķauditorijai, izmantojot iepriekš izstrādātus mārketinga mērķus un ievērojot pieejamo budžetu.

Alberta Mediju Aģentūra veic mediju plānošanu sadarbojoties ar saviem klientiem,  tādējādi sasniedzot gan uzņēmuma mārketinga izvirzītos mērķus , gan arī reklāmas kampaņas mērķus, atrodot optimālāko mediju kombināciju atbilstošu konkrētai kampaņai un iespējām.