Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Bērnu auditorija – drukātās preses vilcējspēks

Bērnu preses izdevumi - veids kā stiprināt zīmolu popularitāti

Nav noslēpums, ka mūsdienās viena no uzņēmumu svarīgākajām mērķauditorijām ir bērni un jaunieši. Kā liecina jaunākais ABC Patērētāju preses izdevumu pētījums, bērnu presei ir liela nozīme tādu zīmolu kā “Frozen” popularitātes stiprināšanai.

Kā liecina ABC pētījuma rezultāti, neskatoties uz to, ka 63% bērnu žurnāli ir piedzīvojuši pārdošanas kritumu, kopējais bērnu žurnālu pieprasījums ir audzis par 31 %, pierādot, ka tā aizvien ir viena no nedaudzajām preses kategorijām, kurai izdevies saglabāt savu nozīmību arī digitālās pasaules attīstības laikmetā.

Nozares pētījums rāda, ka vislielākais pieaugums ir uz zēnu auditoriju vērstajiem žurnāliem, piemēram, “Toxic” (+3,9%) un Lego Ninjago (+10,5 %). Tāpat līdz ar jaunākās “Star Wars” filmas ienākšanu pārdošanā parādījās trīs jauni preses izdevumi, kas kopumā palielināja zēnu kategorijas žurnālu ienākumus. Kaut arī “Ninjago” paliek top preses izdevums, tiek uzskatīs, ka ar Lego zīmolu žurnālā nosaukumā tiek ierobežota Lego reklāma, līdz ar to mēs varam sagaidīt, ka reklāmdevēji vērsīsies pie citiem nosaukumiem, lai sasniegtu primāro auditoriju.

Arī pirmsskolas vecuma bērni aizvien ir nozīmīga bērnu preses sektora daļa un veido 44% no kopējā bērnu preses tirgus. Izdevums “Peppa Pig” aizvien ir top pirkums pirmsskolu bērniem, savukārt “CBeebies Art” ir atguvies no pagājušā gada krituma un demonstrē 16,6 % izaugsmi.

Tomēr, kuram zīmolam pieder 2015. gada bērnu tituls? Daudziem tas nebūs pārsteigums, uzzinot, ka visvairāk pārdotākais preses izdevums bijis kinostudijas “Disney” zīmols “Frozen”. Lai gan filma iznāca pirms diviem gadiem, tās popularitāte nav mainījusies un šogad brenda žurnāli piedzīvojuši 8,8 % kāpumu. “Frozen” varone Elsa arī novērsusi mazo meiteņu uzmanību no citiem sieviešu elkiem, attiecīgi Disney Princeses piedzīvojušas kritumu par 21,6 %, kamēr Bārbija par 25,5 %.

Pēdējos mēnešos notikušas arī daudzas diskusijas starp izdevējiem un presi par vecāku bažām, kas saistītas ar to, ka bērni pavada lielu laiku pie ekrāna, kas rada jautājumu, vai bērnu auditorijas stabilitāte preses tirgū liecina par vecāku vēršanos pie uzticamas vides? Jo kamēr citi preses izdevumi paliek ēnā, bērnu auditorijai domāta turpina piedzīvot kāpumu.

Foto:Mike Mozart/https://www.flickr.com/photos/jeepersmedia//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/