Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Esiet oriģināli un veidojiet paši savus noteikumus

Padomi tēla veidošanā

Iedomājieties, ka Jūs tagad sēžat un dzerat kafiju ar draugu, un pēkšņi Jums pievienojas viņa paziņa, lai nedaudz parunātu. Kad esat beiguši runāt par laika apstākļiem un jaunumiem sportā, pienāk neizbēgamais jautājums: „Ar ko Jūs nodarbojaties?”Jums ir 60 sekundes laika, lai apdomātu atbildi. Ko Jūs atbildēsiet?

Ja labākais, ko varat pateikt, ir tas, ka esat konsultants (jurists, grāmatvedis vai kas cits), tad Jūs tikko kā zaudējāt iespēju iegūt sev vēl vienu klientu, jo ikviens cilvēks ir pieskaitāms pie Jūsu potenciālo klientu saraksta.

Kāpēc tā notiek? Problēma ir tāda, ja Jūs nespēsiet pasniegt potenciālajam klientam saistošā formā savu nodarbošanos, amatu, savas spēcīgākās puses un paskaidrot, kāpēc tieši ar jums ir visizdevīgāk sadarboties, tad tas ir vēl sliktāk, nekā vienkārši palaist garām iespēju iegūt jaunu klientu, dzerot kafiju ar draugu.

Veidojiet paši savus noteikumus

Iemesls, kāpēc cilvēkiem ir tik grūti izskaidrot par sevi pašu vai uzņēmumu, ir tāds, ka viņi strādā jau pēc kāda cita izstrādātiem noteikumiem.

Nav šaubu, ka Jūs esat dzirdējuši instrukciju par „pareizu” uzņēmuma attīstības projekta izveidi. Un, protams, ir skaidrs, ka Jums ir jānostāda ļoti augsti mērķi un jāizvairās no negatīviem apgalvojumiem.

Bet vai tad daudz vērtīgāk nebūtu izstrādāt pašiem savus darbības noteikumus, kas darbotos tieši Jums, nevis izmantot kāda cita izstrādātus noteikumus?

Kā to izdarīt? Pirmkārt, apmeklējiet ar savu profesiju saistītus pasākumus.
Ja uzskatāt, ka šādi pasākumi ir tikai, lai savāktu jaunas vizītkartes un iespējams atrastu jaunus biznesa partnerus, tad tikko esat atradis vēl vienu vērtīgu iemeslu, lai atteiktos no jau ierastajiem darba principiem.

Vērtīgākais, ko Jūs iegūstat pēc šāda pasākuma, ir nevis daudz jaunu vizītkaršu, bet gan pētījumi, kurus varat izmantot, runājot par to „ar ko Jūs nodarbojaties”. Uztveriet šādus pasākumus kā lielu izpētes grupu, kuru izmantojat, lai noskaidrotu, kas cilvēkus visvairāk interesē Jūsu nozarē un kas ir vislabākā vērtība Jūsu piedāvātajā precē vai pakalpojumā.

Uzdodiet cilvēkiem jautājumus par to, kādus pakalpojumus viņi labprāt saņemtu, un pievērsiet uzmanību cilvēku reakcijai, kad par to jautājat.

Ja uzmanīgi klausīsieties cilvēkos, tad Jūs noteikti pārsteigs cilvēku uzskati un vēlmes.

Otrkārt, jautājiet saviem labākajiem klientiem domas par savu uzņēmumu. Klienti nav kautrīgi izsakoties, kāpēc viņiem patīk sadarboties ar Jums un kāpēc viņi to dara tieši ar Jums, kas ir ļoti svarīgi.

Ja nevēlaties jautāt viņiem, tad Jums ir sevi jāpārvar un jājautā, vai jānolīgst kāds, kas darīs to Jūsu vietā. Sakiet klientiem, ka Jums ir nepieciešama viņu palīdzība, lai labāk izprastu šo biznesu.

Esiet gatavi iedziļināties. Kad viņi saka, ka viņiem patīk Jūsu darba kvalitāte, tad jautājiet, ko tieši viņi domāja ar vārdu „kvalitāte”.

Atceries, ka tas, kas Jums var šķist jau pats par sevi saprotams, klientam var būt ļoti svarīgi. To Jūs nekad neuzzināsi pirms nebūsiet pajautājis.

Nav svarīgi, ko darāt, lai uzlabotu sava uzņēmuma darbību, jo ir svarīgi turpināt strādāt arī tālāk ar šiem uzlabojumiem.

Sliktākais visā šajā procesā ir tas, ka tas nav tik viegli izdarāms, kā strādāt jau pēc kaut kāda noteikta parauga. Bet vislabākais un vissvarīgākais ir, ka tas patiešām darbojas!

Pārpublicēts no iepriekšējās alberts.lv versijas
Foto: Pietro Ricciardi/ http://www.freeimages.com/photographer/Ricciardi-55303