Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Jūs varbūt neesat dzirdējuši par Vācijas supermārketu Edeka, bet jūs noteikti būsiet ievērojuši tā reklāmas

Edekas jaunākās reklāmas stāsts ir par puisīti, kas zaudē svaru un piepilda savu sapni aizbēgot no pilsētas, kurā dzīvo

No 2015.gada Ziemassvētku reklāmas par veco vīru, kas sameloja par sevis paša nāvi tikai, lai beidzot atkal visa ģimene būtu kopā Ziemassvētkos:

Līdz pagājušā gada Ziemassvētku reklāmai, kurā vecākiem tiek atgādināts, ka lielākā dāvana bērniem ir vienkārši mīlestība un uzmanības pievēršana:

Vācijas supermārkets Edeka jau atkal izveidojis emocionālu un māksliniecisku reklāmu, kas liks aizdomāties ikvienam.

Edekas jaunākā reklāma ir īsts kino mākslas darbs. Tas ir stāsts par puisīti, kas dzīvo pilsētā, kurā visiem iedzīvotājiem ir liekais svars, tai skaitā pat sunim. Kad puisītis sēž pie ģimenes vakariņu galda, ēdot pelēko putru un lūkojoties ārā pa logu, viņš pēkšņi ierauga putnu, kas aizliedo tālu prom. Kopš šī brīža puisītis sāk domāt par savu aizbēgšanas plānu no depresīvās pilsētas. Plāns izmantot balonus, pūķi, planiera spārnus, tādā veidā atdarinot putnu un lidojot tālu prom, neizdodas puisīša liekā svara dēļ. Tad viņš pamana, ka putns no krūma ēd ogas un kopš šī brīža pelēkās putras vietā sāk ēst augļus. Ar emocionālas mūzikas iestāšanos tiek parādīta aina, kurā puisītis ir zaudējis pietiekami daudz svaru, lai viņa plāns izdotos. Viņš izveidojis lielus spārnus, kas paceļ puisīti augstu debesīs, un pilsētiņas iemītnieki vien tikai noskatās uz to visu ar riebumu.

Reklāmas sauklis ir: “Iss wie, der du sein willst,” kas tulkojot uz latviešu valodu ir: “Ēd tā, lai kļūtu par cilvēku, kas vēlies būt.”

Edeka līdz ar šo reklāmu izveidojusi arī nelielu mājaslapu, kurā ir ievietotas dažādas veselīgas receptes un produktu sastāvu informācija.

Kā jau bieži notiek ar reklāmām, kurās iesaistīti bērni, arī šī reklāmas kampaņa ir saņēmusi savu daļu kritikas no sociālo mediju lietotājiem, aizstāvot to, ka cilvēkus ar lieko svaru nevajadzētu publiski apvainot. Lai vai kā, šī kritika nav īpaši ietekmējusi reklāmas efektivitāti.

Piemēram, YouTube kanāla lietotājs rakstījis: “Pirmā reklāma, kuru esmu noskatījies no sākuma līdz galam, nevis pārslēdzis pēc tās pirmajām piecām sekundēm! Lieliska reklāma, lieliska ideja, skaists video, cepuri nost!”

Līdz šim video YouTube kanālā is skatīts vairāk kā 2,6 miljonu reižu un saņēmis 12 000 pozitīvu atsaukmju pret 1 000 negatīvām. Sociālajā portālā Facebook video ir skatīts 36 miljonu reižu un saņēmis 252 000 pozitīvu atsaukmju.

“Mēs izjūtam lielu nožēlo, ja esam kādu aizvainojuši ar šo video. Tāds nebija mūsu nolūks un mēs noteikti nevēlējāmies likt kādam justies diskrimētam noskatoties šo video. Mūsu video ir tikai izdomāts un apzināti pārspīlēts. Mūsu mērķis ir palielināt cilvēku interesi par veselīgu un sabalansētu ikdienas uzturu. Ar šādu pārspīlējumu mēs tikai vēlējāmies, lai cilvēki savā ikdienā arvien retāk iegriežas ātrās ēdināšanas iestādēs. Mūsu vēstījums ir domāts visiem cilvēkiem, vienalga cik lieli ir to apmēri un svars,” skaidro Edeka pārstāvis.