Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kā iegūt veiksmīgu “word of mouth marketing” pieredzi?

Iespējams, efektīvākais reklāmas veids

Kad bija pēdējā reize, kad jūs pastāstījāt draugam par labu filmu? Jūs tobrīd varbūt to nesapratāt, bet pateicoties šim ieteikumam, jūs filmas studijai nodrošinājāt labāko iespējamo reklāmu.

Neviens cits reklāmas veids nav spēcīgāks par “word of mouth marketing” (womm) vai “no mutes mutē” reklāmu. Ja jūs draugam pastāstiet par labu filmu, viņš visdrīzāk to noskatīsies. Labs vārds no klientiem priekš viņu draugiem un ģimenēm ir zelta vērts. Tas ir visefektīvākais un ilgtspējīgākais mārketinga veids.

Protams, ir jāzina pareizā stratēģija, lai “womm” reklāma strādātu pozitīvā veidā, jo tieši tā pat, kā kādas filmas ieteikums mudina to noskatīties, sliktas atsauksmes mūs attur no vēlmes to redzēt.

Uzņēmumam, kas vēlas panākt veiksmīgu “viral” reklāmu, ir svarīgi klientam sniegt to, kas ir solīts. Patiesībā – sniegt preci vai pakalpojumu lielākā apjomā, kā solīts!

Jums var būt labākais mārketinga plāns un idejas, taču tas viss neskaitās, ja līdz beigām netiek dzīvots līdzi klientam. Kad uzņēmums pieņem naudu no klienta, lai sniegtu viņam preci vai pakalpojumu, ir būtiski līdz beigām turēt savu vārdu. Patiesībā, darīt vairāk, nekā to. Ieprieciniet savu klientu ar ko vairāk – ja esat tiešsaistes mazumtirgotājs, kuram ir 3-4 dienu piegādes politika, mēģiniet šo laika termiņu samazināt līdz 2 dienām, un klientu apmierinātība un pateicība būs skaidri redzama, arī sociālajos portālos!

Tāpat ir būtiski pastāvēt par sava zīmola vērtību – kad uzņēmums aug, bieži tam nākas nonākt situācijās, kad ir izvēle vai nu pārkāpt sava zīmola vērtības, lai iegūtu lielāku peļņu, vai iestāties par savu zīmolu un padarīt skaidru, ka uzņēmums nav priekš visiem. Mūsdienu uzņēmējdarbības vidē ir būtiski kļūt par lielu zivi nelielā dīķī.

Pirms kāda laika kinoteātru ķēde “Alamo Drafthouse” vienā no kino seansiem no zāles izraidīja sievieti, kad viņa pārkāpa kārtības noteikumus un filmas laikā rakstīja īsziņas. Uzņēmums vēlāk par to uzrakstīja bloga ierakstu un ievietoja vietnē “Youtube” viņas saniknoto telefona zvanu. Šis video ieguva vairāk nekā 2 miljonus skatījumu un vairāk nekā 2500 komentārus, kas, galvenokārt, atbalstīja kinoteātra darbinieku rīcību.

Ja klientam būtu izvēle uz kuru kinoteātri doties, lai noskatītos filmu bez blakus sēdošo cilvēku telefona taustiņu skaņām, tagad viņš zinātu, ko izvēlēties!

Vēl viens veids, kā iegūt klientu uzslavas, ir savstarpēji izdevīgs darījums, kurā jūs varat cilvēkiem lūgt atsauksmes un par to sniegt pateicības.

Vairumā gadījumu cilvēki spontāni par kādu preci vai pakalpojumu neizplatīs sajūsmas pilnas uzslavas. Uzņēmumam viņiem ir jāatgādina, ka to ir nepieciešams darīt.

Un, kad tas tiek realizēts, pateicieties jūsu faniem ar kaut ko noderīgu. Piemēram, failu glabāšanas vietne “Dropbox” piedāvā klientiem par brīvu uzglabāt savu informāciju, ja citi cilvēki, balstoties uz klientu ieteikumu, vietnē piereģistrēsies. Šī “no mutes mutē” stratēģija sniedza “Dropbox” ļoti vērtīgu reklāmu un tās atdevi.

Vēl viens būtisks noteikums – nostādiet savus klientus augstāk nekā sevi. Ramons De Leons ir atbildīgs par tirdzniecību septiņās “Domino Pizza” picērijās Čikāgā un tās apkārtnē. Pazīstams kā “Pizza Guy”, viņš par savu karjeras misiju ir izvirzījis izveidot veiksmīgas “viens pret viens” attiecības ar klientiem, kā arī iegūt jaunus klientus, kad vien tas iespējams, caur sociālajiem medijiem.

Viņš plaši izmanto mikroblogošanas vietni “Twitter”, publicē tur video un fotogrāfijas, lai sazinātos ar klientiem, kā arī aicina viņus pašus caur to dalīties labajā pieredzē. Un, ja kaut kas noiet greizi, viņš pārsniedz to, kas no viņa tiek sagaidīts – “Pizza Guy” pats uzfilmē un publicē atvainošanās video vai piedāvā 350 bezmaksas picas klientiem, kura picu pasūtījumi tika sajaukti vai ieradās novēloti.

Pateicoties šādai attieksmei, klienti, kad domā par picu, domā par “Domino Pizza” un jūtas vainīgi, ja iedomājas par kādu citu picēriju. Galvenais ir personīga attieksme – klienti to novērtēs!

Nedrīkst aizmirst, ka nekas nevar nogalināt nelielu biznesu ātrāk kā negatīvs “womm” viedoklis, taču nevar arī būt labāka reklāma par apmierinātu klientu uzslavām.

Foto: Hamed Parham/https://www.flickr.com/photos/hamedparham//https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/