Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kā objektīvi novērtēt sabiedrisko attiecību kampaņu efektivitāti?

Vienkārši kampaņu novērtēšanas soļi

Straujiem soļiem tuvojoties gada izskaņai, kad mazo un vidējo uzņēmumu īpašnieki sāk domāt par nākamo gadu un uzstādīt jaunus izaugsmes mērķus, sabiedrisko attiecību un mārketinga kampaņām ir būtiska nozīme, lai sasniegtu gaidāmo biznesa izaugsmi. Taču kā novērtēt, vai kampaņa ir bijusi efektīva?

Mēs visi zinām, cik nozīmīgu lomu biznesa attīstībā ieņem sabiedrisko attiecību kampaņas, ar kuram uzņēmums var iepazīstināt ar savu produkciju un pakalpojumiem tā, lai potenciālie klienti jūs patiešām sadzirdētu. Veidi, kā to panākt ir visdažādākie, sākot no sabiedriskā viedokļa veidošanas, beidzot ar uzņēmuma reputāciju un tēlu. Viss, ko jūs stratēģiski un mērķtiecīgi darāt komunikācijas lauciņā saucas sabiedrisko attiecību kampaņa.

Nereti gan gadās, ka uzņēmumiem ir grūti objektīvi novērtēt sabiedrisko attiecību kampaņu efektivitāti, it īpaši tāpēc, ka pateicoties digitālajam laikmetam un tehnoloģijām, tradicionālās kampaņas ir mainījušas savu tēlu.

Tiek teikts, ka ikviena veiksmīga projekta pamatā ir plānošana un efektīva vadība. Neskatoties uz šo vispārzināmo atziņu, viena no lielākajām kļūdām, ko uzņēmumi mēdz pieļaut saistībā ar kampaņas novērtēšanu, ir vēlme to vērtēt kopumā, ņemot vērā tikai kampaņas panākumus.

Daudzi uzņēmumi sāk vērtēt kampaņas efektivitāti tikai pēc tam, kad tā ir noslēgusies, lai gan patiesībā, ja vēlaties, lai novērtējums būtu patiesi efektīvs un objektīvs, tam nepieciešams iziet cauri no sākuma līdz beigām. Uz kampaņu nepiecicešams skatīties kā uz pastāvīgu procesu, vērtējot uzņēmuma stāvokli pirms un pēc kampaņas. Lai novērtētu kampaņas ietekmi un atdevi ilgtermiņā pētījums vēlams veikt dažādos laika posmos – pirms, uzreiz pēc un dažus mēnešus pēc kampaņas.

Otrkārt, svarīgi ir nevērtēt visas kampaņu daļas vienlaicīgi – patiesi efektīva novērtējuma noslēpums ir spēja izvērtēt katras kampaņas daļu atsevišķi, nevis visu kampaņu uzreiz, tostarp, īstermiņa un ilgtermiņa mērķus, pārdošanas rezultātus, mājas lapas apmeklējumu, mediju publicitāti, sekotāju skaitu sociālajos tīklos, pozitīvās atsauksmes, investīciju atdevi u.c svarīgus rezultātus.

Mīts, kas joprojām pastāv, ir tendence domāt, ka jo vairāk plašsaziņu līdzekļu ir atbalstījuši jūsu kampaņu ar publicitāti, jo veiksmīga tā bijusi. Tomēr ne vienmēr tā ir taisnība, jo jebkuras kampaņas mērķis ir sazināties ar mērķauditoriju un saprast, kā uzlabot attiecības ar ieinteresētajām pusēm. Publicitāte, protams, ir ļoti svarīga sastāvdaļa un tomēr – tā ir tikai viena no sastāvdaļām. Ņemot vērā to, ka publicitātes galvenais mērķis ir potenciālo klientu sasniegšana sabiedrisko attiecību kampaņu nepieciešams izvērtēt daudz padziļinātāk, nevis vienkārši skatīties pēc plašsaziņu līdzekļu uzraudzības.

Kopumā, lai novērtētu PR kampaņas efektivitāti vienmēr ir skaidri jānosaka un jāsaskaņo tās īstermiņa un ilgtermiņa mērķi. Izmantojot tā saucamo SMART modeli, jums būs iespējams novērtēt kampaņas efektivitāti pēc iespējams objektīvāk.

Foto: Joe The Goat Farmer/ https://www.flickr.com/photos/132604339@N03//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Komentāri