Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kā savienot veļas pulveri ar sociāli nozīmīgu problēmu?

Ariel ir atbilde uz šo jautājumu

Spēcīga jauna reklāmas kampaņa Indijā fokusējas uz vienu no izaicinājumiem, ar kuriem sievietes sastopas visā pasaulē: līdzsvara atrašana starp saimnieciskajiem darbiem ģimenē un veiksmīgas karjeras uzturēšanu.

Visā pasaulē darbojošās reklāmas aģentūras BBDO Mumbajas (Indija) birojs pārvērta to, kas varēja kļūt par parastu Ariel veļas mazgāšanas pulvera reklāmu, par sociāli aktuālas problēmas apskatu, kura laikā tēvs sūta savai pieaugušajai meitai atvainošanās vēstuli.

Patiesi, skaidrība par to, kas ir reklamētais produkts, rodas tikai pašā 2 minūšu garā klipa beigās, kas uzskatāmi pierāda, ka reklāma nebūt nav jāpārblīvē ar Jūsu produktu vai pakalpojumu, bet jāatrod veids, kā integrēt to sabiedrības ar visiem pazīstamām sajūtām – humoru, līdzjūtību vai sociāli nozīmīgu problēmu.

Kampaņas ietvaros izveidota arī mirkļabirka #ShareTheLoad (#DaliesArSlodzi), kas drosmīgi cenšas mainīt Indijas tradicionāli patriarhālo sabiedrību, kurā diemžēl vēl joprojām valda klišeja, ka sievietes vieta ir mājās – vietā, kur darbi nebeidzas nekad.

Par īsā klipa spēcīgāko aspektu tiek uzskatīts fakts, ka tēva atvainošanās vienlaikus uz vairākām sieviešu paaudzēm – viņa sievu un meitu, kurai jau no bērna kājas tika mācīts, ka tieši sieviete ir tā kurai it kā vajadzētu uzņemties tradicionālos mājas pienākumus, taču tagad kā veiksmīgai karjeras sievietei, viņai nākas turēt līdzsvaru starp neskaitāmajiem pienākumiem, kamēr viņas vīrs izklaidīgi sēž fonā.

Kampaņas misija ir iedrošināt Indijas vīriešus uzņemties atbildību un palīdzēt savām sievietēm ikdienas darbos, veicinot vienlīdzību abu dzimumu starpā. Tā ir nākošais solis jau pagājušajā gadā izveidotajai #ShareTheLoad iniciatīvai, kas skata šobrīd esošo “divi soļi uz priekšu, viens atpakaļ” situāciju caur divu vecāku sieviešu sarunu:

BBDO India par šo iniciatīvu 2015.gadā Kannu Lauvas internacionālajā festivālā (Cannes Lions International Festival) saņēma “Glass Lion” blavu par kreativitāti. Jaunā reklāmas kampaņa Indijā jau kļuvusi virāla, pateicoties tai tiek spriests par dažādu pienākumu sadali, kas Indijā šodien ir strīdīgs temats.

#ShareTheLoad ieguvis arī Šerilas Sandbergas (Sheryl Sandberg), kas ir pasaulē viena no atpazīstamākajām ortatorēm, kas iestājs par dzimumu vienlīdzību, atzinību – viņa savā Facebook kontā rakstīja, ka šis ir viens no spēcīgākajiem video, kādu ir nācies redzēt:

This is one of the most powerful videos I have ever seen – showing how stereotypes hurt all of us and are passed from…

Posted by Sheryl Sandberg on trešdiena, 2016. gada 24. februāris

Foto: https://www.flickr.com/photos/22864665@N06/https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/