Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kas lazanjas pagatavošanai ir līdzīgs ar digitālo mārketinga plānu?

Liekot slāni pa slānim, izdodas izveidot gardu lazanju un perfektu mārketinga plānu

Varētu šķist, ka pavārs un mārketinga speciālist ir krietni atšķirīgas profesijas, tomēr tā vis nav. Abus speciālistus vieno plānošana un precīza situācijas novērtēšana, pievēršot uzmanību budžetam, izdevumu definēšanai un tirgus tēriņu noteikšanai. Abiem profesionāļiem jāatceras par demogrāfija, personām, kas iegādāsies konkrēto piedāvājumu. Nākamais solis: dažādības, segmentācijas, personalizācijas, vēstījuma, satura, konteksta un piegādes izvērtējums.

Gluži kā ēdiens iegūst augstāku vērtību, kad ēdiena pasniegšanas vietas atmosfēra atbilst klienta garastāvoklim, tāpat mārketinga plānam jāatbilst auditorijas vēlmēm. Lai veidotu atmosfēru, plānam jābūt spēcīgam un tīri saistītam ar demogrāfiskajiem mērķiem. Prezentācija, noskaņa, atbalstošie spēlētāji vai sastāvdaļas nepieciešams kārtīgi apsvērt. Kontrolējot un izstrādājot šos komponentus, iespējams kļūt par mārketinga meistaru.

Sagatavošanās process
Nākamais solis – recepte. Ja nav precīzas receptes, ēdiens un arī mārketinga programma / garša, būs plakana. Pārliecinoties, ka pavārgrāmata ir pēc iespējas jaunāka un atjaunota, balstīta uz šībrīža mediju ainavu un demogrāfiju, zīmolam ļaus izcelties un tam sekos.

Uzdevumi un mērķi
Vienalga, kā tiek izlemts servēt lazanju, ir dažas lietas, kam īpaši jāpievērš uzmanība.
Programmas dziļums: Izmēram ir nozīme! Gudri plānot nozīmē – vieglāk labot kļūdas un pašu programmu līdz brīdim, kad tā tiek palaista apritē.
Vakariņu viesu – mērķauditorija. Iesākt nepieciešams ar auditorijas mērījumu un analīzi. Gluži tāpat, kā lazanjai – pannas izmērs jāpiemēro viesu skaitam, tāpat programmas vai projekta plānam jāspēj būt pielāgotam auditorijas tirgum.
Izmēram šajā gadījumā ir nozīme, izmērs dažādos veidos ietekmēs budžetu vai izmaksas. Pannas izvēle ir veids kā kontrolēt “ēšanas paradumus” noteiktajā mērķa demogrāfijas grupā.
Šī pati līdzība darbosies mārketingā. Cik liela tā būs? Vai tiek kontrolēta auditorija, personas un kā tiek lietoti mediji. Neesot spēcīgai kontrolei, iespējams sagatavot pannu lazanjas divām personām un tikt pie 16 ļoti izsalkušiem un aizkaitinātiem ģimenes locekļiem. Plānošana soli uz priekšu, dažādos aspektos – galvenais uzdevums sagatavošanās procesā.

Slāņi jeb visaptverošu kanālu integrēta pieeja
Līdz ko ir noteikti darbības mērķi un mārketinga ietekmei, jāizvērtē ietekmes dziļums.
Dziļums nozīmē kārtas – kārtas balstītas un demogrāfiskajiem datiem, medijiem, saturu, kontekstu, reakciju, piedāvājumu, darbību un mērījumiem.

Gluži kā lazanja, mārketinga programma būs slāņos veidota – daudzpakāpju ēdiens, veidots no apakšas. Vispirms uzmanība jāpievērš fundamentāliem mērķiem un uzdevumiem, savienojot tos ar medijiem, kas kalpos par līme, kas ļaus palikt tavai programmai neskartai.

Mārketinga plāna izstrādā jāizvērtē visas pozitīvās un negatīvās puses, kas medijiem varētu izmantot. Tiešie e-pasti darbosies labāk, lai socializētos ar mērķauditoriju, investoriem un citiem sfērā aktīviem personāžiem. Tomēr e-pasts bieži vien tiek uzlūkots, kā mēstule un nevajadzīga. Sociālos medijus vajadzētu izmantot kā kanālu, nevis mediju stratēģiju. Digitālajiem baneriem jābūt interaktīviem. Linkiem mobilajās ierīcēs jābūt vienkāršiem, reprezentatīviem, spējot aizsniegt visu auditoriju.

Dažādošana turpinās
Veidojot lazanjas kārtas, jāizplāno, kas tiks likts katrā nākamajā slānī, kāds būs pildījums – siers, dārzeņi, gaļa. Šis pats princips darbosies arī mārketinga plānā. Mediju lietošana ir biedējoša, tādēļ jāakcentē izpratne par ir saturu, kontekstu un ziņu, ko produkts stāsta.

Vai tu vari pasniegt gaļu savam veģetārajam draugam? Nē. Vai tu vari sūtīt e-pastu segmentam, kas uzksata to par mēstuli? Atkal nē.

Mārketinga plāna veidošana nozīmē mainīšanu, sajaukšanu, saplūdināšanu, un apvienošanu un sagatavot labāk izteiksmīgākas vakariņas un vēl veiksmīgāku plānu. Jāspēj saskatīt dažādība mediju vidē, saprot, ka ir lietas, kas labāk darbojas kopā, kas gluži pretēji nē.
Lazanja pasniegta viena kļūs garlaicīga – gluži plāns nebūs ievērojams vienā kanālā.

Sagatavošanās procesā jādomā par rezultātiem (kas viesiem patīk, kas ne). Jāsagatavo precīzus atbalstošos rīkus, klientu servisus, dizainam piemērotu mājaslapu, efektīvus sociālos tīklus, hipersaites.

Lazanja ir garšīgs ēdiens, tomēr, lai padarītu to vēl neaizmirstamāku, izvēlies piedevas – salātus un pareizo vīnu.
Izbaudi veiksmi, kamēr tava komanda novāc galdu un sagatavojies nākamajai ēdienreizei.

Foto: https://www.flickr.com/photos/jeffreywwhttps://creativecommons.org/licenses/by/2.0/