Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Mārketinga kampaņa, kas kļuvusi par pasaulē iemīļotu tradīciju

Coca - Cola Ziemassvētku karavāna jau vairāk nekā 15 gadus uzbur svētku sajūtu visā pasaulē

“Coca – Cola” ir pasaulslavens zīmols, kas pozicionē ģimeniskumu un kopā būšanu. Zīmols ikreiz pārsteidz ar iedvesmojošām un pozitīvām mārketinga kampaņām, kas gadu gaitā ir labvēlīgi ietekmējušas kompānijas tēlu. Sākoties Ziemassvētku gaidīšanas laikam, bērni visā pasaulē savā pilsētā vēlas ieraudzīt krāšņo “Coca – Cola” karavānu, kas ar pozitīvo strāvojumu uzbur svētku sajūtu ikviena bērna sirdī.

Ziemassvētku karavāna ir labdarības akcija, kas apceļo pilsētas visā pasaulē, iepriecinot bērnus un ļaujot tiem iesaistīties visdažādākajās svētku aktivitātēs. Šīs kampaņas veiksmes pamatā ir maģiskā sajūta, ko rada neparasti krāšņā un apjomīgā kravas mašīna, kas ir neierasts objekts ikdienas satiksmē. Spožās gaismas un sarkanā krāsa, kas ir zīmola simbols, rada nereālu, pasakainu noskaņu, kas liek bērnu sirdīm notrīsēt priekā.

“Coca – Cola” Ziemassvētku kravas mašīnas tika radītas 1995. gadā kā sezonālās mārketinga kampaņas iemiesojums. Šo monumentālo transporta līdzekļu dizainu izstrādāja aģentūra W.B. Doner, savukārt Ziemassvētku vecīša jeb Santas prototipa autors ir Haddons Sandblūms. Šī kampaņa tiek uzskatīta par visplašāko “Coca -Cola” mārketinga aktivitāti, kas ik gadu tiek pārraidīta vairāk nekā 100 pasaules valstu televīzijās.

Šīs kampaņas popularitātes iemesls ir pacilājošā un satraucošā svētku sajūta, ko rada Ziemassvētku karavānas parādīšanās. Kaut arī akcija, protams, popularizē zīmolu, tādējādi arī palielinot tā produkcijas pārdošanas apjomus, kampaņa tomēr veicina arī labdarību un rada prieku daudzu bērnu sirdīs. Ir svarīgi ikvienā šāda veida akcijā meklēt ko vairāk par pārdošanu – pretējā gadījumā tā būs un paliks tikai reklāma bez pievienotās vērtības.

“Coca – Cola” ir panākusi to, ka lielai daļai Amerikas bērnu Ziemassvētku gaidīšana saistās tieši ar krāšņās karavānas parādīšanos pilsētā. Labestīgais Santas tēls uzrunā bērnus un liek ikreiz noticēt Ziemassvētku brīnumam.

Kompānija pavēstījusi, ka Ziemassvētku karavāna savu priekpilno ceļojumu uzsāks jau 20. novembrī.

Foto: W_Minshull/ https://www.flickr.com/photos/23950335@N07/https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/