Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Mārketinga māksla – nost ar uzstājību

Kā veicināt pārdošanu, negraujot zīmola tēlu

Šodien mārketings pieprasa neordināru pieeju produktu virzīšanai, atkāpjoties no vēl nesen aktīvi praktizētā uzstājīgā mārketinga, kas cilvēkos izraisa noraidījumu. Pateicoties tehnoloģiju attīstībai un plašajam produktu klāstam, sabiedrība ir kļuvusi izvēlīgāka un zinošāka, un reti kurš uzķeras uz agresīvu un neatlaidīgu aicinājumu iegādāties konkrēto produktu. Bieži vien panāktais efekts ir īslaicīgs – prece tiek pārdota, bet “pēcgarša”, kādu šāda mārketinga pieeja rada, negatīvi ietekmē kompānijas tēlu.

Agresīva mārketinga stratēģija rada arī lielu atbildību. Ja jau zīmols tik ļoti uzstājis uz preces iegādi, praktizējot tiešo pārdošanu un pārliecinoši stāstot par produkta lietderību, tad klients neapmierinātības gadījumā nekad vairs nevēlēsies uzticēties šim uzņēmumam, jo jutīsies pievilts. Savukārt, ja mārketinga pasākumi ir neuzstājīgi, cilvēks izšķiras par preces iegādi nepiespiestā gaisotnē, un tikai viņš ir atbildīgs par izdarīto izvēli. Protams, arī “draudzīgs” mārketings ir vērsts uz pārdošanas veicināšanu, bet tas nav tik acīmredzams un cilvēks neizjūt spiedienu, kura iespaidā ir risks pieņemt neapdomātu lēmumu.

Lai radītu pozitīvu kompānijas tēlu, jāizvēlas pretēja stratēģija – mārketinga aktivitātes, kas iedvesmo un uzrunā. Ja ir atrasti pareizie izteiksmes līdzekļi, tad uzvarētājs ir gan zīmols, gan arī pircējs, kas iegādājas produktu ar pievienoto vērtību. Plānojot mārketinga aktivitātes, ir svarīgi radīt stāstu, kas produktu pārvērš par ko īpašu, piešķirot tam savu unikālo identitāti. Tad arī cilvēki vēlēsies iegādāties šo produktu bez īpaša uzaicinājuma.

Ikviens droši vien ir saskāries ar situāciju, kad darba laikā zvana nepazīstams numurs, un paceļot mēs saprotam, ka tas ir kārtējais pārdevējs, kas rūpējas par mūsu ikdienas atvieglošanu, piedāvājot kārtējo unikālo risinājumu. Un atteikt nav nemaz tik vienkārši – bieži vien saruna beidzas ar kompromisu, kas paredz sazvanīšanos vēlāk. Un tā šī saruna turpinās līdz cilvēks vai nu strikti atsaka, vai, vēlēdamies tikt vaļā no uzbāzīgā zvanītāja bez ilgiem paskaidrojumiem, piekrīt iegādāties nevajadzīgo preci. Šis nav labākais risinājums, ja runa iet par kompānijas tēla veidošanu.

Taču citādāk ir, ja no rīta steidzoties uz darbu, kādas kafejnīcas īpašnieks stāv pie savas kafijotavas durvīm un piedāvā nobaudīt rīta kafiju, paņemot to līdzņemšanai – protams, par velti. Pirmkārt, šāda attieksme liek garāmgājējam sajusties īpašam un patīkami pārsteidz ar savu neikdienišķīgumu. Šī stratēģija noteikti attaisnos teicienu – dots devējam atdodas– , jo kādu dienu, domājot, kurp doties, lai iedzeru kafiju, šis garāmgājējs izvēlēsies tieši šo kafijotavu kā pateicību par izrādītajām rūpēm. Dažkārt cilvēks to pat neapzinās, jo šī patīkamā sajūta iesakņojusies viņa zemapziņā.

Protams, agresīvais mārketings joprojām tiek praktizēts, un vienmēr būs kāds uzņēmējs, kam šī pieeja šķitīs efektīvākā, taču, lai izveidotu uzticamu un ilgtspējīgu zīmolu, nepietiek ar uzstājību vien – ir jāmeklē kas vairāk.

Foto: Nancy/ https://www.flickr.com/photos/nancynance//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/