Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Pārāk liela sociālo mediju izmantošana uzņēmuma reklamēšanai var nodarīt ļaunu

Pieņēmums, ka jo biežāk kaut kas tiks publicēts sociālajos portālos, jo lielāku klientu piesaisti saņemsim, var būt maldīgs

Pēdējo gadu laikā, sociālie mediji ir kļuvuši par vienu no veiksmīgākajiem rīkiem, ar kura palīdzību vadīt dažādas mārketinga kampaņas. Uzņēmumiem tiek ieteikts konstanti sevi pieteikt sociālajos tīklos, tādā veidā it kā piesaistot klientu uzmanību. Lai arī tiešsaistes sociālo tīklu ietekme ir neaizstājama, tomēr ir svarīgi ņemt vērā, ka attieksme pret atsevišķiem zīmoliem ir mainījusies tieši tāpēc, ka sociālie mediji kļuvuši pārāk “uzbāzīgi”, par sevi nemitīgi atgādinot vēl un vēl, tādā veidā izraisot klientu pat nepatiku pret konkrēto zīmolu.

Kvalitātei un ar produktu saistītam saturam vienmēr ir sava vieta reklāmā. Problēma rodas tad, kad zīmols cenšas iegūt pēc iespējas lielāku sekotāju skaitu un pozitīvu tēlu. Citiem vārdiem sakot, šādu saturu ir viegli reklamēt tikai reklamēšanas pēc gluži tāpat kā kaut ko pārbaudīt tikai pārbaudīšanas pēc. Rezultātā tas var radīt tukšas izrādīšanās efektu. Lieki piebilst, ka šis efekts ir vienlīdzīgs defektam.

Pamatojoties uz šādu pārlieku lielu uzbāzību, daudzi sekotāji sociālajos tīklos var gluži vienkārši pārstāt iepazīties ar informāciju, kuru publicē zīmols, vai vēl sliktāk – pārstāt tam sekot, redzot, ka zīmols piedāvā informāciju bez pievienotās vērtības. Tāpēc bieži dzirdētais, ka sociālie mediji klientus padara zīmolam tuvākus, var arī būt maldīgs un radīt liekas problēmas.

Visai bieži vērojama tipiska kļūda – pieņēmums, ka jo biežāk kaut kas tiks publicēts sociālajos portālos, jo lielāku klientu piesaisti saņemsim. Taču tas ne vienmēr tā ir. Ikviena sociālā medija radītā platforma ir atšķirīga – tas atkarīgs no tā, cik lielā mērā klienti vēlas, lai tie tiktu sasniegti.

Pirms zīmols sāk aktīvi publicēt ziņas kādā no sociālajiem medijiem, ir svarīgi izprast to, ko šī medija lietotāji sagaida no konkrētā zīmola. Piemēram, Twitter lietotāji ir pieraduši pie regulāriem atgādinājumiem un nemaz īpaši neiebilst pret to. Savukārt, Facebook funkcionē atšķirīgi. Tomēr pēc vispārpieņemtā noteikuma, vienu līdz divas publikācijas dienā šajā portālā ir atļauts publicēt ikvienai kompānijai.

Šķiet grūti atrast līdzsvaru starp klientu aizkaitināšanu un to informēšanu. Lai arī cik bieži zīmols par sevi atgādinātu sociālajos tīklos, ir svarīgi, kāds ir ziņojuma saturs un tā pievienotā vērtība. Visa noslēpuma atslēga ir spēt klientiem nelikt justies garlaikotiem.

Ja esat pamanījuši, ka jūsu zīmolam neveicas tik labi kā gribētos, vai vēl sliktāk- jūs pat zaudējat savus sekotājus, atrisinājums var slēpties tajā, ka cenšoties mazliet mazāk, tas var radīt labākus rezultātus.

Foto: https://www.flickr.com/photos/mkhmarketing/8468788107/ https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/