Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Smalkas nianses, kas palīdz efektivizēt mārketingu

Reklāma un pārdošanas veicināšana

Cilvēki bieži mēdz reklāmu un pārdošanas veicināšanu uzskatīt par vienu un to pašu. Taču, neskatoties uz to, ka abiem ir manāmas līdzīgas iezīmes (abi ir mārketinga kampaņu ieroči), ir dažas atšķirības, kuras der paturēt prātā, veidojot veiksmīgu mārketinga stratēģiju jūsu biznesam.

Reklāma parasti ir vērsta uz kādu konkrētu, piemēram, potenciālo patērētāju. Tradicionāli, reklāma izplata samaksātu ziņu, izmantojot plašsaziņas līdzekļus, tostarp radio, televīziju un drukātos medijus.

Lai gan bieži reklāmas ir paredzētas, lai pārdotu preci vai pakalpojumu, reklāma arī var izplatīt zīmola atpazīstamību vai attīstīt tā lojalitāti klientu acīs. Reklāmā ir iespējams kontrolēt vēlamās ziņas saturu un grafiku. Tāpat pastāv iespēja kontrolēt auditoriju, kas reklāmu redz. Iedarbība var būt ļoti liela, ja reklāma tiek izstrādāta pareizi un tiek izvēlēts atbilstošs plašsaziņas līdzeklis.

Taču reklāmai ir arī negatīvās iezīmes – tā var radīt sava veida sabiedrības novēršanos, jo mērķauditorija tiek bombardēta ar reklāmām no visiem citiem uzņēmumiem um viņi izliekas nemanām to visu (ir pazīstama prakse, kad cilvēki, skatoties TV, reklāmu pauzēs izslēdz skaņu). Tāpat jārēķinās, ka reklāmai ir diezgan augstas izmakas.

Pārdošanas veicināšanas pasākumi ir tieši saistīti, lai īsā laika periodā palielinātu pārdošanu, piemēram, piedāvājot atlaides, izsūtot kuponus vai piedāvājot bezmaksas produkta paraugus. Pārdošanas veicināšana darbojas kā mini reklāmas, kas ir aprīkotas ar patērētājiem interesējošiem stimuliem. Patērētāji dievina šādu praksi, ja viņiem tiek sniegta iespēja kaut ko iegādāties lētāk – visticamāk, klienti rīkosies impulsīvi un iegādāsies to, ko piedāvājat. Kompānijas izmanto pārdošanas veicināšanas pasākumus, kad piedāvā jaunu produktu, kad lielās konkurences dēļ nespēj sasniegt mērķauditoriju, vai kad tai ir kāds konkrēts peļņas mērķis. Ar pārdošanas veicināšanu uzņēmumiem ir mazāk iespējams kontrolēt, kas redz jūsu ziņojumu. Ja jūs sākat piedāvat kuponus, tos sasniegs arī cilvēki, kas ir ārpus mērķauditorijas.

Plusi pārdošanas veicināšanas politikai ir pavisam vienkārši – akcijas piesaista uzmanību un stimulē patērētājus izmēģināt produktu. Šī stratēģija mudina pircējus nopirkt preci, ko viņi ierasti nemēdz iegādāties. Pārdošanas veicināšanas politika reklāmās ir pavisam vienkārši atpazīstama, tajos lielākoties dominē teksts ar šādu galveno domu: “Iegādājies to tagad, pirms ir izpārdots mūža labākais piedāvājums!”. Šāda steidzināšana rada ātru atbildi no patērētājiem, kas nevēlas nokavēt īpašo piedāvājumu. Ātra atbilde ir ideāla kampaņām, kas cenšas palielināt ieņēmumus īsā laika periodā.

Pārdošanas veicināšanai ir daudz plusu, taču tiem ir arī savas ēnas. Kopumā reklāmdevēji vēlas izveidot unikālu kampaņu, kas neatstāj vietu konkurencei, ar domu, lai viss ir tik labi un unikāli, ka klienti pat netērē laiku citām kompānijām. Tomēr, kad runa ir par pārdošanas veicināšanu, konkurenti var atdarināt to, ko darāt jūs, kas radīs klientiem neziņu, kura “īpašais piedāvājums” ir labāks. Tāpat šī stratēģija nerada klientu uzticību zīmolam ilgermiņā – līdz ko produkts iegādāts, cilvēkam nav pamata uzticībai un vēlmei pie uzņēmuma atgriezties.

Reklāma mēdz būt vienvirziena, lai nodotu savu vēstījumu, savukārt pārdošanas veicināšana var būt divvirzienu – jūs varat lūgt cilvēkus sākt sekot savai “Facebook” lapai, par to pretī sniedzot kuponus. Ja jūs esat jauns uzņēmums, kas meklē klientu bāzi, pārdošanas veicināšana ir ātrākais un efektīvākais veids, kā iegūt atpazīstamību. Taču, neskatoties uz atšķirībām, reklāma un pārdošanas veicināšanas stratēģija var strādāt kopā un gūt labumu jūsu biznesam neskaitāmos veidos. Apsveriet mērķus, kurus vēlaties sasniegt, laiku, cik ilgā periodā vēlaties to sasniegt un tad apdomājiet, cik daudz esat gatavi par to tērēt. Tas ietekmēs jūsu izvēli, vai darboties ar reklāmas kampaņu, pārdošanas veicināšanas kampaņu vai pat abiem kopā.

Foto:  Florent Chretien/https://www.flickr.com/photos/florent_chretien//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/