Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Vai palaiduši garām izmaiņas tajā, ko vēlas sievietes?

Pētījums apstiprina - tajā, ko mārketinga speciālisti uzskata par vajadzīgu ir ļoti liela atšķirība no tā, ko māmiņas patiesībā vēlas.

Balstoties uz ASV bāzētās globālās komunikācijas un reklāmas aģentūras Saatchi & Saatchi veikto pētījumu, mārketinga aģentūras un speciālisti ir pavisam nepareizi novērtējuši nozīmīgu klientu mērķa grupu – māmiņas – to intereses un vajadzības.

Pētījums, kas aptaujāja 8 000 jaundzimušo māmiņas (sākot no 17 gadu vecuma) Ķīnā, Vācijā, Itālijā, Indijā, Indijā, Meksikā, Anglijā un ASV, atklājis, ka tajā, ko mārketinga speciālisti uzskata par vajadzīgu ir ļoti liela atšķirība no tā, ko māmiņas patiesībā vēlas.

Pētnieki secinājuši, ka aģentūrām jāatkāpjas no iesakņojušaiem priekšstatiem, kas liecina par to, ka būšana par māti ir “grūtākais darbs pasaulē”. Tā vietā Saatchi & Saatchi ir izkriztalizējuši deviņas lomas, kuras māmiņu vidū tiek augstu vērtētas un viņuprāt ietekmē mātes identitāti:

1) 49% – karjera;
2) 17% – vecumdienas;
3) 15% – bērnu izglītība, kursi;
4) 12% – drošība mājās;
5) 7% – draudzība.

Pētījumā sniegtie dati liecina, ka aptuveni puse no aptaujātajām māmiņām ir savas jomas profesionāles, turklāt strādājošas māmiņas jau kādu laiku ir kļuvušas par normu, kas nozīmē, ka mārketinga speciālistiem gribot negribot būs jāpārveido veids kādā viņi pēdējos gadu desmitus ir uztvēruši māmiņas un to vēlmes.

Marija Mila (Mary Mills)Saatchi & Saatchi stratēģiskās inteliģences vadītāja uzsver, ka stereotipu atbalstīšana par mātes lomu tikai kā “svēto barotāju”, liek sievietēm just spiedienu, nevis tās iedrošina.

“Izvairīsimies no priekšstatiem par “laimīgo mājsaimnieci” un vindimensionālo aprūpētāju,” saka Mila. “Būšana par māti nav iedzimta un/vai dabiska spēja, turklāt daudzas sievietes sevi šausta par to, ka nespēj būt ideālas mātes, tāpēc mums, kā mārketinga speciālistiem, ir iespēja dot māmiņām to, ko tās vēlas un veicināt mūsu produktu apgrozību, nevis veicināt sabiedrībā stereotipu izplatību un “korķi” vienā no pirktspējīgākajām mērķa grupām”

Avots: https://www.ama.org/publications/MarketingNews/Pages/new-study-marketers-dont-know-moms.aspx

Foto: https://www.flickr.com/photos/faeriequeen/https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/