Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Veiksmīgas reklāmas pamatā ir patērētāju vajadzību izzināšana

Daudzi patērētāji vēlas ciešākas attiecības ar zīmoliem

Veiksmīgas reklāmas pamats nekad nav mainījies – cilvēki reaģē uz reklāmu, kas ir saistoša un nozīmīga, nav svarīgi, kur viņi to redz – tiešsaistē vai bezsaitē, mājās vai ceļā, galvenais ir tas, ka tā ir sasniegusi savu mērķi. Tomēr vairāki pētījumi liecina, ka mūsdienās, neskatoties uz plašajām iespējam, ir vairāki tirgotāji, kas nespēj pamatot savu zīmolu ar reklāmu.

Pētījums atklāj, ka daudzi patērētāji patiešām vēlas ciešākas attiecības ar zīmoliem un vēlas runāt par tiem biežāk, kas, kā zināms, ir galvenais pamats tam, tirgotāji ar reklāmas palīdzību gūst vairāk lojālu klientu.

Liela daļa respondentu (29%) uzskata, ka viņu attiecības ar zīmoliem pēdējo piecu gadu laikā ir mainījušās, liecina Marketing Week un OnePulse veiktais pētījums, kura mērķis bija noskaidrot, kas liek patērētājiem reaģēt uz reklāmu pozitīvā veidā.

Pētījuma rezultāti apliecina, ka daudzi patērētāji labprāt dzirdētu par zīmoliem biežāk. Vairums respondentu (57%) uzskata, ka veiksmīgas reklāmas pamats ir tā nozīmība, viņi atzinuši, ka reaģē uz reklāmu, kas ir būtiska. Par visefektīvāko aizvien tiek uzskatīta tradicionālā reklāmā – vairums atbildējuši, ka viņiem vislabāk patīk TV reklāmas, tālāk seko tiešsaistes reklāmas, preses reklāmas, vides reklāmas un tad reklāmas, kuras tiek saņemtas e-pastā.

Operātājsistēmas FirefoxOS globālais mārketinga direktors Džons Bernards uzskata, ka zīmoliem ir svarīgi apzināties, kā viņi var palīdzēt saviem patērētājiem. “Mēs veicam daudzas mārketinga kampaņas ārpus Lielbritānijas, lai iepazīstinātu patērētājus ar FirefoxOS, tāpēc, ka mēs zinājām, ka cilvēki bija šajā tirgū viedtālruņu dēļ. Tas nozīmē, ka mēs varam būt radoši un pievilcīgi, un patērētāji būs atsaucīgi,” skaidro Bernards. Viņš norāda, ka pircējus neinteresē saņemt e-pastus par līdzīgiem pakalpojumiem no līdzīgām kompānijām, tie vēlas saņemt ziņas no brendiem, kurus jau pazīst un kurus jau ir izvēlējušies.

Savs viedoklis ir arī Lielbritānijas lielākajām alus ražotājam “SABMiller” mārketinga speciālistam Ričardam Ingramam. Viņš uzskata, ka patērētāji vēlas izjust emocionālu saikni ar produktu – mārketinga kampaņām ir jāapmierina klientu funkcionālās un emocionālās vajadzības.

“Ja jūs paskatāties uz Peroni Nastro Azzurro, tas nav alus, kurš būvēts uz Itālijas provinces vērtībām, tas ir veids, kā pircējs spēj sevi identificēt ar itāļu stilu. Jums nepieciešams būvēt savu mārketinga kampaņu ap lielisku ideju, nevis specifiskiem kanāliem, jo tas var nozīmēt, ka jūsu mārketinga stratēģija kļūst sadrumstalota,” uzskata eksperts, piebilstot, ka tirgus izpētei ir izšķiroša nozīme – tas palīdzēs zīmoliem saprast, ko vēlas potenciālie klienti.

Tikmēr izaugsme novērota arī tiem zīmoliem, kuri aizvien biežāk izmanto video reklāmas. ADReaction pētījums liecina, ka 41% pasaules patērētāju uztver video reklāmas, kas mērķētas uz viņu interesēm.

“Ir atšķirība starp to, ko vēlas patērētāji no mārketinga un ko no reklāmas,” norāda pārdošanas un mārketinga direktors Millvards Brouns. “Auditorija no mārketinga sagaida ceļazīmes – veidu, kas palīdzēs viņiem izdarīt ātrus un apzinātus lēmumus par pirkšanu, bet no zīmoliem viņi vēlas izklaidi un emocionālo saikni.”

Pētījums atklāj, ka cilvēki labprāt izvēlas skatīties reklāmas, kas ir smieklīgas, kuras ieinteresē, kuras ir kādi kuponi vai atlīdzība, kura zīmols šķiet interesants un tādās, kurās kaut kas ievērības cienīgs notiek jau pirmajās reklāmās.

Eksperti iesaka zīmoliem rūpīgāk strādāt ar patērētājiem, ne tikai runāt par produktu. Vienlaikus gan tiek uzsvērts, ka izpratnei par vēlamo kanālu ir liela nozīme, lai iegūtu pozitīvu reakciju no potenciālā klienta.

Foto:FirmBee/https://pixabay.com/en/users/FirmBee-663163//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/