Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kur meklēt iedvesmu?

Paņēmieni ideju ģenerēšanai - iedvesmas avoti

Mārketinga nozarē nepārtraukti nākas saskarties ar jaunu, unikālu ideju ģenerēšanu, kas ir pamats efektīvai mārketinga kampaņai. Mārketinga speciālistam ir jābūt nepārtrauktā kustībā un jāspēj pamanīt viss aktuālais, lai izprastu patērētāju vēlmes, vajadzības un noskaņojumu. Radošo nozaru pārstāvjiem bieži nākas saskarties ar ideju izsīkumu un stagnāciju, jo cilvēks nevar nepārtraukti radīt – ikvienam nepieciešams iedvesmas avots.

Lai gūtu jaunus iedvesmas avotus un radītu ko nebijušu, ir vērtīgi būt kustībā – apmeklēt jaunas vietas, izzināt citas kultūras, komunicēt ar dažādiem cilvēkiem un sekot pasaules tendencēm. Šajā izziņas procesā cilvēkam rodas citādāks skatījums uz ierastajām lietām un līdz ar to šis ir veids kā nonākt pie līdz šim neapzinātiem risinājumiem. Šo izpēti, izziņu var veikt arī ļoti radošā un iztēli rosinošā veidā, ko pasaulē dēvē par brainstormingu jeb prāta vētru. Tā ir radoša problēmas risināšanas metode, kas spēj radīt vērtīgas idejas, kas tiek izkristalizētas analītiskas diskusijas rezultātā.

Pastāv vairāki prāta vētras palīglīdzekļi, kas vienkāršai diskusijai piešķir citādu noskaņu un veicina neierastu domu rašanos. Viens no šādiem ideju veicināšanas instrumentiem ir attēli – fotogrāfijas, zīmējumi, izgriezumi no žurnāliem, u.c. Dažādas formas, tēli, krāsu salikumi, raksturi un tekstūras rada asociācijas, virza domāšanu, tādējādi ģenerējot idejas, kas, iespējams, nebūtu ienākušas prātā tā pat vien.

Vērtīgi ir prast paskatīties uz lietām no cita skatu punkta. Piemēram, ja, domājot par globālās sasilšanas problēmu, jums prātā ienāk automašīnu apjoma samazināšana, varbūt, risinājums ir tieši pretējs. Ir svarīgi dažreiz iziet no savas komforta zonas un paskatīties uz lietām pretēji ierastajam.

Interesanta metode, kas ne tikai ļauj ģenerēt neprastas idejas, bet arī palīdz uz brīdi sajusties unikāli, ir superspēju metode. Iedomājieties, ka esat supervaronis, burvis, vai kāda cita personība, kas spēj vairāk par citiem un skatieties uz definēto problēmu no šī cilvēka skatu punkta. Šāda pieeja var novest pie drosmīgām un patiesi pārsteidzošām idejām. Jo kurš gan ir teicis, ka visam jābūt ierastam un neizteiksmīgam?

Iedvesmoties var arī no mūzikas, ceļojumiem, mākslas filmām, citu sasniegumiem un pat dabas apstākļiem – ir tikai jāprot saskatīt detaļas un iedziļināties to būtībā, jo, iespējams, tieši tur slēpjas ģeniāla ideja, kas pārsteigs visu pasauli.

Ikreiz, kad jūs pārņem ideju izsīkums, meklējiet iedvesmu ārpus sava ES un paverieties uz pasauli plašāk – tur iedvesmu netrūkst!

Foto: Mario Klingemann/https://www.flickr.com/photos/quasimondo//https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/