Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Izplatītākās kļūdas reklāmās, no kurām nepieciešams izvairīties

Kā radīt efektīvu reklāmu

Lai gan nevar viennozīmīgi noteikt, kuras reklāmas skaitās “labas”, bet kuras “sliktas”, ir dažādi principi, pēc kuriem var spriest par reklāmas kvalitāti, īpašībām un cilvēku interesi par tām. Lai gan reklāmdevēji nekad apzināti necenšas reklāmu izveidot nebaudāmu, ir vairākas izplatītākās kļūdas, ko mēdz pieļaut daudzi uzņēmumi, neatkarīgi no viņu lieluma un ietekmes.

Uzmanības novēršana

Viena no izplatītām kļūdām, ko pieļauj uzņēmumi, ir lietu reklamēšana, kam nav nekāda sakara ar to, ar ko uzņēmums nodarbojas. Ja esat jumtu biznesā – runājiet par jumtu, parādiet jumtu un izskaidrojiet, kādēļ esat nepārspējamākais jumta uzņēmums. Nerādiet bildes ar dzīvniekiem un zīdaiņiem – neskatoties uz to, ka šīs kategorijas saņem cilvēku uzmanību, tās nepalīdzēs jums jumtus pārdot, jo cilvēki atcerēsies nevis jūsu produktu, bet gan “jauko mazuli no kaut kādas reklāmas”. Pieturieties pie tā, kur esat vislabākais – jumtu nozarē.

Reklāmas saturs kā visiem

Ir ļoti būtiski censties izvairīties no iekrišanas slazdā, izmantojot visas tās pašas reklāmas un pārdošanas veicināšanas kampaņu metodes, ko veido visi citi, vien tādēļ, ka tuvojas kādi svētki un rodas vēlme veidot “lielo svētku izpārdošanu”. Sliktākais piemērs šim punktam ir Olimpiskās spēles – katrus 4 gadus, kā norisinās Olimpiskās spēles, TV ekrānos masveidā sāk parādīties reklāmas ar tādiem tekstiem kā: “uzņēmums X tiecās pēc zelta”, “uzņēmums Y paceļ latiņu jaunos augstumos”. Šāda rīcība ir banāla, nav oriģināla un nepiesaista klientus ar jūsu unikālo saturu. Atcerieties – reklāma ir domāta, lai izceltos, nevis iekļautos pelēkajā masā.

Ego izcelšana

Svarīgi atcerēties, ka izplatīta kļūda ir uzņēmuma vadītāja parādīšanās reklāmā. Protams, vadītājs domā, ka viņš ir lielisks, viņa ģimene domā tāpat, varbūt pat darbinieki domā, ka viņš ir izcils, taču uzminiet nu – jūsu potenciālie klienti nezina jūsu labākās īpašības un šī smaidīgā seja nepalīdzēs viņus pārliecināt, ka jums ir labākais produkts 100 kilometru rādiusā. Kā noskaidrots, ikreiz, kad reklāmā parādās kompānijas prezidents, cilvēki saož uzņēmuma izmisumu – vai nu šis vadītājs cieš no uzmanības trūkuma vai aiz izmisuma par neveiksmīgu biznesu vairs nezina, kā veidot reklāmu. Šāda taktika nekad nestrādā – gudriem vadītājiem sevi ir jāpietaupa PR jomai.

Dažādi mediji – dažādas reklāmas

Neveidojiet reklāmas, kam nav nekādas savstarpējas saistības citos medijos. Ja reklāmas koncepcija ir laba un tā ir balstīta uz oriģinālu ideju, tai ir jāstrādā visos medijos. Turklāt cilvēki, redzot vienu un to pašu galveno ideju gan TV, gan internetā, labāk spēs to iegaumēt un paturēt prātā – pretējā gadījumā viņi nespēs uztvert jūsu uzņēmuma vēstījumu. Jūsu reklāmas kodolu ieteicams mainīt tikai tad, kad notiek izmaiņas jūsu biznesā.

Reklāmas visur

Panāciet, ka jūsu reklāmas budžets strādā jūsu labā daudz efektīvāk, veidojot reklāmas, kas darbojas ierobežotas atlases medijos. Uzziniet, kuram plašsaziņas līdzeklim ir visvairāk lietotāju jūsu mērķu grupā un tad ieguldiet visu naudu tajā kanālā. Jūs nevarat atļauties izniekot savu naudu nespecializētai publikai. Atrodiet nišu, kurā cilvēkiem visvairāk varētu interesēt jūsu piedāvājums un tad veidojiet savu reklāmas saturu, lai piesaistīšu šos klientus.

Reklāmas bez aicinājumiem uz rīcību

Aicinājums nopirkt produktu/pakalpojumu ir būtisks mārketinga instruments. Pat labākās un estētiski pievilcīgākās reklāmas zaudē efektivitāti, neizsludinot aicinājumus uz rīcību. Tas var būt tik vienkārši kā norādīt: “apmeklējiet vietējo veikalu un iegādājieties jau šodien” vai, piemēram: “par plašāku informāciju sazinieties ar mums…”. Jums nekad nevajadzētu atstāt auditoriju neziņā par to, ko viņiem vajadzētu darīt pēc vienas no jūsu reklāmas noskatīšanās. Aicinājums apmeklēt jūsu mājaslapu vai sociālos mediju kontus var būt ļoti efektīvs un izsekojams aicinājums uz rīcību.

Nepamatotu apgalvojumu paušana

Kurš gan nav redzējis reklāmas ar tekstiem: “Zaudē svaru tikai 3 dienās!” vai visas mūžīgās frāzes, ka konkrēti šis pakalpojums ir lētākais, labākais, laiku ietaupošākais, svaigākais vai kā citādi labākais, kas vien iespējams. Visbiežāk šādās reklāmās auditorijai netiek sniegta nekāda jauna informācija par jūsu uzņēmumu, izņemot apgalvojumus, kam nav pierādījumu. Pārliecinieties, ka tas, ko apgalvojat, ir nodrošināts ar skaitļiem un faktiem, ir pierādāms, jo retos gadījumos par nepatiesu ziņu sniegšanu var pat nākties stāties tiesas priekšā.

Katrā ziņā, uzņēmumiem ir jāveido tādas reklāmas, ar kurām viņi ir lepni. Nesamierinieties ar vienkāršu, neoriģinālu reklāmu – ir ļoti būtiski, lai arī pats uzņēmums ir apmierināts ar to, kā pasniedz savus produktus / pakalpojumus. Izvairieties no šīm izplatītākajām kļūdām un mainīsies arī klientu attieksme pret jums.

Foto: Flood G./https://www.flickr.com/photos/_flood_/https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/