Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kuras ir bijušas 2023. gada apmeklētākās interneta vietnes?

Pagājušā gada tops datos par apmeklējumu no visām ierīcēm kopā bijis mainīgs – pozīcijām mainījušies gan līderi pirmajās topa vietās, gan viss pirmais topa desmitnieks, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais 2023. gada gemiusAudience TOP 20 vietņu apskats. Stabilāko auditorijas izaugsmi no pavasara līdz gada beigām uzrādījuši portāli tvnet.lv un 1188.lv.

Pagājušais – 2023. gads – gemiusAudience apmeklētāko interneta vietņu topā aizvadīts ļoti mainīgi. Apmeklējumā no visām ierīcēm – datoriem, viedtālruņiem un planšetdatoriem – kopā, pagājušā gada TOP 20 vietnes gada garumā aktīvi mainījušās pozīcijām. Teju visa gada garumā līdera pozīcijas noturējusi vietne inbox.lv – deviņus no divpadsmit gada mēnešiem tā ierindojusies topa 1. vietā. Līdera pozīcijas zaudēšana pērnā gada februārī un martā skaidrojama ar tehniskām problēmām lapas mobilās aplikācijas uzskaitē, attiecīgi topa datos netika iekļauti dati par mobilo aplikāciju. Lielāko auditoriju inbox.lv sasniedza pagājušā gada janvārī – 917 000 Real Users no visām ierīcēm kopā, taču no aprīļa līdz pat gada beigām saglabāja stabilu auditoriju – vidēji aptuveni 850 000 Real Users ik mēnesi.

Tikmēr septiņus no divpadsmit gada mēnešiem otrajā topa pozīcijā bija ziņu portāls delfi.lv, kas februārī, martā un jūlijā pakāpies uz topa līdera pozīciju, bet oktobrī un novembrī ieņēmis topa trešo vietu. Gada lielāko auditoriju delfi.lv sasniedza pagājušā gada janvārī – 883 000 Real Users, oktobrī sasniedzot gada griezumā mazāko apmeklējumu – 740 000 lietotāju no visām ierīcēm, kas skaidrojama ar tehnisku jautājumu risināšanu portālā, taču, gada pēdējos mēnešos vietnes auditorijai augot, delfi.lv gadu noslēdza ar 816 000 Real Users.

Septiņus no pagājušā gada mēnešiem ieņemot trešo vietu apmeklētāko vietņu topā, februārī, oktobrī un novembrī ziņu vietne tvnet.lv pakāpās uz topa otro pozīciju, vienlaikus oktobrī uzrādot gada griezumā lielāko portāla auditoriju – 815 000 Real Users. Auditorijas pieauguma tendenci portāls uzrādīja jau kopš aprīļa, kad uzrādīja pērn mazāko apmeklējumu – 693 000 Real Users no visām ierīcēm kopā.

Teju visu gadu stabilu ceturto pozīciju gemiusAudience topā noturējis sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, gadu iesākot kā sestā apmeklētākā vietne ar gada griezumā mazāko auditoriju – 659 000 Real Users, bet turpmākos mēnešus uzrādot tendenci auditorijai pieaugt. Hokeja un Eirovīzijas mēnesī, maijā, portāls sasniedza rekordaugstu apmeklējumu – 787 000 Real Users, vienlaikus topā pakāpjoties uz 3. vietu, bet gadu noslēdza ar 709 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā. Tikmēr piektajā pozīcijā pērn visbiežāk ierindojās portāls jauns.lv, augstākos auditorijas rādītājus sasniedzot janvārī un martā – attiecīgi 757 000 un 741 000 Real Users, jūnijā auditorijai nokrītot līdz 618 000 lietotājiem, bet gadu noslēdzot ar 670 000 lietotājiem no visām ierīcēm. Gadu portāls iesāka topā trešajā pozīcijā, bet to noslēdza stabilā piektajā pozīcijā no augusta līdz pat decembrim.

Pagājušo gadu noslēdzot kā sestā apmeklētākā vietne, portāls tv3.lv šajā pozīcijā noturējās septiņus no divpadsmit gada mēnešiem. Savu lielāko auditoriju portāls sasniedza pagājušā gada maijā – 707 000 Real Users, kas vienlaikus vietnei ļāva pakāpties arī uz piekto pozīciju topā, ko tā ieņēma arī janvārī un jūlijā. Tikmēr sešus pērnā gada mēnešus septītā apmeklētākā vietne bija la.lv, no septembra nokrītot uz 8. un 9. vietu apmeklētāko vietņu topā. Maijā un jūnijā la.lv sasniegusi gada lielāko auditoriju – 646 000 Real Users no visām ierīcēm, vienlaikus pakāpjoties uz sesto un piekto vietu starp topa vietnēm.

Gadu starp 8. un 9. pozīciju topā aizvadīja vietne nra.lv – augustā to apmeklējuši 589 000 lietotāju, kas ir gada griezumā lielākā vietnes auditorija no visām ierīcēm kopā, tai vēlreiz portāls pietuvojies novembrī, kad to apmeklēja 585 000 lietotāju. Janvārī, aprīlī, augustā, novembrī un decembrī nra.lv topā ierindojās 8. vietā, bet martā, aprīlī, maijā, jūnijā un oktobrī bija devītā apmeklētākā vietne topā. Savukārt no aprīļa līdz decembrim stabili pirmo topa desmitnieku noslēdza portāls apollo.lv. Gadu portāls iesāka kā devītais apmeklētākais, lielāko apmeklējumu sasniedzot februārī, kad vietni apmeklēja 546 000 lietotāju, gada garumā uzrādot kāpumus un kritumus, bet to noslēdzot ar 485 000 Real Users decembrī.

Pozitīvu pozīciju mainību 2023. gadā uzrādīja portāls 1188.lv, kas vēl 2022. gadā izcēlās ar stabilitāti un visu gadu noturēja 11. vietu. Gadu 1188.lv joprojām iesāka kā 11. apmeklētākais portāls pirmajos trīs mēnešos, vēlāk pakāpjoties uz 8. un 9. pozīciju, bet noslēdza ar 6. vietu topā oktobrī un 7. pozīciju novembrī un decembrī. Jāatzīmē, ka portāla auditorija pakāpeniski auga visa gada garumā – gadu 1188.lv iesāka ar 426 000 Real Users, bet noslēdza ar 584 000 lietotājiem, lielāko auditoriju sasniedzot oktobrī, kad vietni apmeklēja 616 000 lietotāju no visām ierīcēm.

Bez jau minētajiem visu gadu gemiusAudience topā ierindojušās vēl septiņas vietnes. Astoņas reizes ieņemot topa 11. pozīciju, februārī lielāko auditoriju – 502 000 Real Users – sasniedza vietne santa.lv. Iesākot un noslēdzot gadu kā 12. apmeklētākā vietne, portāls spoki.lv lielāko apmeklējumu uzrādīja februārī – 330 000 Real Users. Topā visu gadu ierindojās arī divas ar likumdošanu saistītas vietnes – likumi.lv un lvportals.lv. Vietnei lvportals.lv auditorijas ziņā veiksmīgākie mēneši bija janvāris, marts un oktobris, kad vietne sasniedza vidēji ap 290 000 lietotāju. Tikmēr likumi.lv lielāko auditoriju sasniedza pērna gada martā – 295 000 Real Users, auditorijai gada garumā pakāpeniski sarūkot līdz 196 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā decembrī.

Jau ierasti vasaras mēnešos sasniedzot visvairāk lietotāju, augustā pat 391 000 Real Users, visu gadu starp topa vietnēm bija arī laika prognožu portāls gismeteo.lv, bet gada garumā pakāpeniski audzējot auditoriju, savu lielāko lasītāju skaitu decembrī sasniedza vietne press.lv – 250 000 Real Users. Tikmēr vietnei andelemandele.lv veiksmīgākais mēnesis pērn bija oktobris, kad portālu apmeklēja 248 000 Real Users, vienlaikus pakāpjoties uz 15. vietu topā, pārējo gadu pavadot starp 16. un 19. pozīciju topā. Teju visu gadu, izņemot maiju, starp topa vietnēm bija arī reģionālais portāls liepajniekiem.lv – visvairāk lietotāju tas sasniedza pagājušā gada janvārī – 276 000 Real Users.

Jāatzīmē, ka no aprīļa līdz decembrim apmeklētāko vietņu TOP 20 pievienojās sporta jaunumu vietne sportacentrs.com, lielāko auditoriju uzrādot hokeja mēnesī, maijā – 293 000 Real Users, kā arī septembrī, kad interneta lietotāji sekoja pasaules kausam basketbolā un vietni no visām ierīcēm apmeklēja 283 000 lietotāju. Maijā un septembrī topam pievienojās vēl viens sporta portāls – sportazinas.com, gada lielāko auditoriju uzrādot maijā – 217 000 lietotāju. Deviņus gada mēnešus starp topa vietnēm bija arī bilesuparadize.lv, ievērojamu auditorijas pieaugumu uzrādot jau Dziesmu un deju svētku mēnesī jūlijā, bet gada pēdējos mēnešos sasniedzot savu lielāko apmeklējumu – 254 000 Real Users decembrī. Janvārī un aprīlī TOP 20 pievienojās vecāku portāls mammamuntetiem.lv, bet portāls bb.lv starp topa vietnēm bija gada pirmajos trīs mēnešos, bet vēlāk pameta gemiusAudience pētījumu.

Mediju grupu topu pagājušā gada janvārī atklāja Delfi grupa ar vietnēm delfi.lv, t.sk., calis.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, sasniedzot 915 000 lietotāju, kas pērn bija lielākā grupas vietņu auditorija. Līdera pozīcijā starp grupām Delfi grupa bija arī pērnā gada maijā, jūnijā, jūlijā un augustā. Tikmēr TVNET grupa ar vietnēm tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām bija lielākā pēc sasniegto Real Users skaita februārī, martā un gada pēdējos trīs mēnešos, lielāko auditoriju sasniedzot pērn oktobrī – 913 000 lietotāju, kas apmeklējuši grupas vietnes no visām ierīcēm kopā.
=

Inbox grupas dati grupu topam tika pievienoti februārī, ar statistiku par vietnēm inbox.lv, pp.lv, xtv.lv, klab.lv, taču jāatzīmē, ka februārī, martā un līdz pat 11. aprīlim statistikā par Inbox grupu tehnisku sarežģījumu dēļ nebija iekļauti dati par mobilo aplikāciju, kas ietekmēja arī grupas pozīciju topā. Pirmo pozīciju starp grupām Inbox ieņēma aprīlī un septembrī, grupas lielāko auditoriju sasniedzot maijā – 879 000 Real Users.

Visu gadu par pozīcijām savstarpēji cīnījušās Rīgas Viļņu, TV3 un la.lv/TV24 grupas. Gadu Rīgas Viļņi mediju grupa ar vietnēm jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu, iesāka kā trešā no piecām grupām, bet gada griezumā septiņus mēnešus ieņēma ceturto no sešām pozīcijām. Savu lielāko auditoriju grupas vietnes no visām platformām kopā sasniedz pērn janvārī – 758 000 Real Users. Aprīlī, maijā un jūnijā pakāpjoties uz ceturto pozīciju starp grupām, septiņus no gada mēnešiem piektā lielākā grupa bija TV3 grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju. Gada lielāko auditoriju grupa sasniedza maijā – 767 000 Real Users, kas no visām ierīcēm bija apmeklējuši grupas vietnes. Tikmēr septiņas reizes pērn sestā starp grupām bija la.lv/ TV24 mediju grupai ar vietnēm la.lv, lrtv.lv, tv24.lv, kas gadu iesāka ar 718 000 Real Users, ievērojamu auditorijas pieaugumu uzrādot pakāpeniski starp aprīli un augustu, kad grupa sasniedza 692 000 lietotāju, kas apmeklēja grupas vietnes no visām ierīcēm kopā.

Jau 2023. gada sākumā Gemius aicināja medijus ieviest vienotu GDPR piekrišanas vadības platformu risinājumu, lai mērījumi netiktu ieskaitīti pirms piekrišanas vadības platformas loga, ko mediji pakāpeniski veica līdz pat rudenim. Šīs izmaiņas ietekmēja arī atšķirības datos starp medijiem. Taču, joprojām mediju dažādie CMP risinājumi noved pie nevienlīdzīgas lietotāju izvēles, piekrītot vai noraidot sīkdatnes, nozarē turpinoties diskusijām, kā šo jautājumu sakārtot.