Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Preču un reklāmas materiālu izplatīšanas optimizācija (merčendaizings)

Preču un reklāmas materiālu izplatīšanas optimizācija (merčendaizings)

Merčendaizings ir process, kura rezultātā katram produktam tiek atrasta vispiemērotākā atrašanās vieta un produkcijas sortiments tiek izkārtots tā, lai tiktu stimulēta pārtērētāju vēlme to iegādāties. Merčendaizings tiek pielietots arī kopējā veikala dizaina, iekārtojuma un stendu izstrādē, veidojot to patērētājiem ērtu un piemērotu. Konkurences nemitīgais pieaugums vienlīdz starp produktu ražotājiem un tirgotājiem stimulē merčendaizinga aktivitātes, kuras paliek aizvien svarīgākas un komplicētākas.
Nemainīgi aktuālais jautājums – kā likt pamanīt tieši manu produktu un pārliecināt to iegādāties – liek aizdomāties par merčendaizinga lielo ietekmi, lai rastu labāku produkcijas izvietojumu veikalu plauktos un izstrādātu piemērotu veikalu dizainu.

No merčendaizinga aktivitātēm ir atkarīgs tas, vai patērētājs tiks nodrošināts ar pareizo produktu īstajā vietā un laikā.

Merčendaizinga procesā tiek rastas atbildes uz sekojošiem  jautājumiem:

Kā efektīvi izmantot brīvās vietas veikalu plauktos?
Kā pozionēt nodaļas un produktus?
Kā pareizi izmantot veikala apgaismojumu?
Kā veikala atmosfēra var stimulēt patērētājus veikt pirkumu?
Kā radīt lielisku iekārtojumu un virziena rādītājus?

Tā kā jebkura vieta veikala plauktā ir lielas izmaksas nesoša, ļoti svarīgi ir izmantot to pilnībā, ar to saprotot pilnībā aizpildītus laukumus un pilnībā nosegtus kvadrātcentimetrus. Labākais veikals, labākā produkcija, piemērotākais izvietojums plauktā – visi kopā vai katrs atsevišķi šie elementi vēl negarantē panākumus, jo, iztrūkstot patērētāja interesei un atbilstošai rīcībai, augšminētie labvēlīgie apstākļi kļūst nevērtīgi. Lai pozicionētu katru produktu, jābūt detalizētam plānam, kā to darīt.

Klientam ir jāļauj iepirkties tā, kā viņš vēlas. Svarīgi ir būt oriģinālam un iesaistīt visus klienta maņu orgānus – dzirdi, smaržu, redzi un tausti.
Neatņemama veikala sastāvdaļa ir skatlogi un norādes zīmes veikalā, līdz ar to tām arī ir jāpievērš papildus uzmanība.

Profesionāli izstrādājot piemērotākās merčendaizinga aktivitātes, Jūs iegūsiet tādu produkcijas izkārtojumu, lai klientam būtu ērti atrast to, ko viņš meklē, kā arī pērkot vienu lietu, viņš izvēlēsies nopirkt vēl kaut ko, saistītu ar šo lietu. Tādā veidā, izvēloties šampūnu, patērētājs noteikti nopirks arī matu balzāmu, jo tas būs nevien labs, bet arī pareizi pozicionēts.

Alberta Mārketinga Komunikācijas saviem klientiem organizē merčendaizinga aktivitātes tā, lai klientam veikala atmosfērā ir patīkami uzturēties, pastaigāties un rezultātā iepirkties.

Lai uzzinātu vairāk par sadarbības iespējām ar Alberta Uzņēmumu grupu, zvaniet: 28832500, rakstiet: info@alberts.lv , vai aizpildiet saziņas kontaktformu: http://pieteikums.lv/alberts

Foto: Jon Candy/ https://www.flickr.com/photos/joncandy// https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/