Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Iepakojums, poligrāfija, etiķetes

Iepakojums, poligrāfija, etiķetes

Alberta Poligrāfijas Serviss saviem klientiem sniedz ne tikai augstas kvalitātes poligrāfijas pakalpojumus, bet arī idejas un risinājumus iepakojuma un etiķešu izgatavošanā.

Iepakojums ir preces identitāte, tās vizuālais veidols – viens no būtiskākajiem uzņēmuma sevis prezentēšanas veidiem, kā arī iepakojumam ir vairāki mērķi un funkcijas, kuras tam ir jārealizē.
Iepakojuma optimālie mērķi un funkcijas:

1. Aizsargāt produktu pret bojājumiem
Jau patēriņa kultūras sākumā iepakojuma pamatmērķis ir bijis produkta aizsardzība no fiziskiem un tehniskiem bojājumiem. Produkti iziet vairākus posmus no ražošanas līdz tam brīdim, kamēr nonāk veikalā, kur vēl kādu laiku tiek gaidīts, kamēr patērētājs to izvēlēsies. Tāpēc, aizvien vairāk tiek izgudroti iepakojumi, kuros produkts ilgi paliek svaigs un lietojams. Iepakojumu cenšas izgudrot arī tādu, lai tas pasargātu no starpnieku sīkām zādzībā, bojājumiem, kas var rasties transportējot šo produktu, kā arī no veidot to tādu, lai viltojumu iespējamība samazinātos līdz minimumam.

2. Aktīvi piedalīties mārketinga procesā
Jaunu produktu parādīšanās, patērētāju dzīvesstila un iepirkšanās paradumu maiņa liek koncentrēties uz atsevišķiem tirgus segmentiem, kas ir ievērojami cēlis iepakojuma kā reklāmas līdzekļa lomu sabiedrībā. Atsevišķi ražotāji izvēlas pievērst patērētāju uzmanību ar videi draudzīgu produktu ražošanu, taču būtībā ar to nepietiek. Mārketinga speciālisti savukārt kombinē krāsu, izmēru, formu, grafiku un burtus, lai izceltos starp konkurentiem. Iepakojums palīdz veidot kopīgu tēlu zem viena zīmola esošai produktu grupai.
Iepakojums nodrošina (vai vismaz tam tā vajadzētu būt) ērtu produkta lietošanu un uzglabāšanu, turklāt liela daļa ražotāju mēģina pievērst patērētāju uzmanību tieši ar otrreiz lietojamu iepakojumu (plastmasas vai stikla tara, trauki, utt.).
Tāpat kā zīmolam, iepakojumam ir jāizraisa emocijas (vēlams, pozitīvas) un jākomunicē ar patērētāju.

3. Nepaaugstināt produkta sākotnējo vērtībuNeskatoties uz to, ka iepakojums pilda neskaitāmas funkcijas, tas nedrīkst sadārdzināt produktu. Vēl jo vairāk – iepakojums arvien biežāk kļūst lētāks (lētāka pašizmaksa, izmantotie materiāli, utt.) un videi draudzīgāks.

Alberta Poligrāfijas Serviss saviem klientiem izstrādā  iepakojuma dizainu īpašu uzmanību pievēršot arī tādiem raksturlielumiem kā tilpums, forma, krāsa, atvēršanas/aizvēršanas iespējas un kopējais iepakojuma dizains.
Minētos aspektus prasmīgi apvienojot tiek radīts vienots un pārdomāts iepakojuma tēls. Oriģināla iepakojuma izstrādē ir jābūt radošam un brīvam no visa tradicionālā, taču tajā pašā laikā nedrīkst aizmirst par to, ka iepakojumam jābūt ērtam lietošanā un ar augstu funkcionalitātes pakāpi.

Pagājušā gadsimta ietvaros etiķete funkcionēja kā atsevišķs elements, piešķirts iepakojumam, savukārt mūsdienās tā ir kļuvusi par neatraujamu iepakojuma sastāvdaļu.
Etiķetei ir tik pat liela nozīme kā produkta iepakojumam, jo bieži vien produktam nav konkrēta (fiziska) iepakojuma, bet gan tieši etiķete ir tā, kas to atšķir no citiem līdzīgiem produktiem.
Etiķetei piemīt informēšanas un rīcības veicināšanas funkcijas. Etiķetes būtiska sastāvdaļa ir
– produkta zīmols,
– ražotāja/izplatītāja koordinātes,
– informācija par produktu (izmērs, sastāvdaļas, lietošanas veids, uzglabāšanas ilgums, utt.).

Neskaitāmu pētījumu rezultātā formulētā atziņa – patērētājs 70% lēmumu par pirkumu pieņem tieši veikalā –  etiķetei uzliekt papildus pienākumus pircēju uzmanības pievēršanai.
Etiķetei ir jābūt patiesai, tai ir jāiekļauj tāda informācija par produktu, kas atbilst produkta reālajām īpašībām.

Etiķetes izstrādē uzmanība tiek pievērsta pat vissīkākajām detaļām – sākot no maz pamanāmām detaļām vizuālā noformējumā, beidzot ar atstarpju koriģēšanu starp burtiem. Etiķetei jābūt tieši tik oriģināli un profesionāli izstrādātai, lai tā atstātu savus nospiedumus patērētāja pārslogotajā atmiņā. Etiķete ir tuvās attiecībās ar to patērētāju loku, kuru prioritāte ir redzes atmiņa. Augšminētā sabiedrības daļa etiķeti uztver kā fotogrāfiju, pēc kuras veikalu garajos plauktos attiecīgais produkts tiek atpazīts.

Alberta Poligrāfijas Serviss saviem klientiem izstrādā dizainu abiem produkta fiziskā veidola elementiem – iepakojumam un etiķetēm. Tā kā iepakojuma un etiķetes izstrādē tehniskais nodrošinājums nav mazsvarīgs, ikvienai klienta iecerei tiek sniegts risinājums ar augstas kvalitātes poligrāfijas palīdzību.

Lai uzzinātu vairāk par sadarbības iespējām ar Alberta Uzņēmumu grupu, zvaniet: 28832500, rakstiet: info@alberts.lv , vai aizpildiet saziņas kontaktformu: http://pieteikums.lv/alberts

Foto: Milestoned/ https://www.flickr.com/photos/baccharus/https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/