Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Labs stāsts piešķir produktam pievienoto vērtību

Kā radīt stāstu, kas iedvesmo

Pasaulē ir daudz līdzīgu produktu, un ar katru dienu kļūst arvien grūtāk radīt ko jaunu un nebijušu. Taču tomēr ir kāds veids, kā atšķirties no citiem un radīt savam produktam pievienoto vērtību.

Labam mārketinga speciālistam ir jāprot radīt interesants, ticams un iedvesmojošs stāsts, kas atklās produkta ideju un rašanās vēsturi, izcels tā būtību, vai liks uz to paskatīties no cita skatupunkta.

Stāstam ne vienmēr ir jābūt izdomātam, taču reti patiesais stāsts ir tik efektīgs, kā gribētos. Ir jāprot izcelt no tā labāko, pārvēršot to sev vēlamā skanējumā. Vienmēr ir jādomā par to, kā ieinteresēt patērētāju, jo nevienam taču nerūp kārtējā sarkanā lūpukrāsa, kas ir īpaša ar to, ka sarkanais tonis ir klasika. Bet, ja to pavērš citādāk? Piemēram, šis sarkanais tonis ir radīts, iedvesmojoties no Provansas rožu sārtuma, kas pārklāj šī reģiona laukus un priecē ar savu apburošo aromātu vien nedēļu, jo tad tās novīst. Lietojot šo lūpukrāsu, arī jūs apņems apburošs valdzinājums, kas būs tik pat īpašs un netverams, kā šo rožu ziedēšana.

Pat, ja cilvēks tam nenoticēs, viņu tomēr pārņems patīkama sajūta, iegādājoties šo produktu, jo tam ir savs stāsts – sava identitāte. Un, iepazīstoties ar to, cilvēka iztēlē rodas asociācijas, kas, iespējams, aizkustina. Produkts ar stāstu var būt arī laba dāvana, jo tā raksturojums var sasaukties ar personu, kuru vēlaties iepriecināt.

Laba stāsta piemērs ir spāņu vīna darītavas “Matsu” īpašie vīni el Picaro, el Recio un el Viejo, kas, pirmkārt, jau piesaista uzmanību ar savu vizuālo noformējumu, atainojot uz pudelēm vienas ģimenes vīriešu paaudzes. Vīna pudeles rotā tēva, dēla un vectēva portreti, kas simbolizē šo vīnu izturēšanas ilgumu – vērtīgākais ir vectēva vīns, mazāk izturētais – vīns ar dēla portretu. Produktu īpašu padara ģimeniskums, kas to caurstrāvo, kā arī šie atklātie, dabiskie portreti un, protams, pāri visam – stāsts.

Vārds Matsu no japāņu valodas nozīmē ‘gaidīt’. Un vīnu triloģijas katras pudeles etiķete atspoguļo trīs vīna darītāju paaudzes, kas savas dzīves veltījuši vīna laukiem un pacietīgi gaidījuši līdz vīns tiks atbilstoši izturēts.

Ir svarīgi, lai stāsts būtu organisks, lai tas raisītu pozitīvas emocijas un patīkamas asociācijas. Nevajadzētu stāstu sarežģīt vai piesātināt to ar fantastiku, jo tad tas izraisīs tikai smīnu, bet nespēs uzrunāt tā, kā reālistisks vēstījums.

Foto: David Masters/ https://www.flickr.com/photos/davidmasters/https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/