Logotipam ir jābūt tik unikālam, lai cilvēks, to ieraugot, uzreiz iedomātos par kompāniju, ko tas reprezentē. Taču mūsdienās, kompānijas vizuālajai identitātei ir vēl viens svarīgs priekšnosacījums – logo ir jāizskatās labi ne tikai drukātā formātā, bet arī uz digitālajām platformām.
Šodien arvien vairāk cilvēku informāciju iegūst no mobilajām ierīcēm, tādēļ kompānijām ir jādomā par to, kā viņu kompānijas vizuālais tēls izskatās uz nelielajiem viedtālruņu ekrāniem. Dienas laikā cilvēks saskaras ar neskaitāmiem kompāniju logotipiem, “slidinot” uz leju ziņas savā viedtālrunī. Lai logo izskatītos labi un izceltos uz citu fona, tam jābūt viegli uztveramam un mazā formātā jāizskatās tik pat efektīgi kā uz apjomīgas vides reklāmas.
Digitālajā laikmetā logotips ir elastīgāks nekā tad, kad tas vairāk parādījās drukātā formātā. Lai “atdzīvinātu” kompānijas identitātes zīmi, to ik pa laikam var nedaudz pamainīt, protams, neizmainot tās būtību un iezīmes, pēc kurām cilvēki zīmolu atpazīst. Piemēram, interneta tehnoloģiju kompānija Google par godu kādam svarīgam notikumam, svinamai dienai vai citai nozīmīgai aktualitātei mēdz interpretēt visai pasaulei labi pazīstamo Google logotipu, piešķirot tam aktuālu raksturu.
Logo izstrādi nevajadzētu sākt ar vizuālā noformējuma meklējumiem. Lai logotips būtu patiesi nozīmīgs un ilgtspējīgs, tam ir jāpiešķir jēga. “Logo ir maznozīmīgāks par produktu, ko tas simbolizē – tas, ko tas nozīmē ir svarīgāks par to, kā logo izskatās,” atklāj logo dizaineris Pauls Rands.
Logotipu nevajadzētu arī pārlieku sarežģīt – mārketinga speciālisti bieži vien vēlas logotipā ietvert pārāk daudz informācijas un detaļu, taču ne vienmēr cilvēki spēj to atšifrēt. “Labākie logotipi nes vienu vēstījumu un dara to labi,” stāsta interneta vietnes Influenster vecākais grafiskais dizaineris Alessandro Sisto.
Izstrādājot kompānijas logotipu, nav jābaidās no neparastiem risinājumiem, kas varētu šķist pat riskanti. “Ikoniski logotipi apstrīd vispārpieņemtās normas un nojauc robežas jebkurā nozarē, liekot klientiem iziet ārpus savas komforta zonas – tas prasa drosmi un pārliecību,” uzskata aģentūras FCB radošais direktors Dianijs DePaolis.
Foto: Stuart Richards/https://www.flickr.com/photos/left-hand//https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/