Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Mūsdienu sabiedrisko attiecību speciālists – digitālās pasaules speciālists

Kā laika gaitā ir mainījušās sabiedriskās attiecības

Jāatzīst, ka mūsdienu attīstība un tieši digitālā pasaule ir pārveidojusi medijus – aizvien populārāks kļūst internets un digitālie žurnāli, lielāka nozīme piešķirta sociālajiem medijiem un metodes, ar kādām piesaistām jauno klientu uzmanību, ir stipri atkarīgas no šīm sociālo portālu platformām.

Skumji vai nē, bet bez interneta mēs vairs neesam nekas – medijiem ir jābūt nomodā 24/7, lai tie varētu saukties konkurētspējīgi. Straujais interneta un tehnoloģijas laikmets mainījis arī sabiedriskās attiecībās – tam nācies attīstīties tikai tāpēc, lai spētu izdzīvot.

Pirms pāris gadiem sabiedrisko attiecību praktizētāji sūtīja faksus un vēstules pa pastu, šodien viņi tvīto un vēstuļu sūtīšanu aizvieto virtuālā pasaule. Jā, mūsdienas aizvien pastāv modelis, kurā publicists tiekas ar reportieri, lai izveidotu stāstu medijos, tomēr tas vairs nav ekskluzīvs. Pirmkārt, jau tāpēc, ka šodien pazīstamām personībām vairs nav nepieciešams par sevi stāstīt medijos, savukārt jaunie biznesa vai jebkādas citas nozares censoņi talkā ņem sociālos tīklus, ar kuriem uzrunāt savu mērķauditoriju. Sākotnēji tas var šķist bezgala vienkārši – tev ir 140 zīmes, ar kurām uzrunāt savu auditoriju, taču ir jāzina, ko teikt un galvenais – kā!

Protams sociālie tīkli sniedz neiedomājamu atspaidu – jo PR laukam ir pastāvīgi jāmainās un jāattīstās, lai atbilstu zīmola un patērētāju vajadzībām. Tiešsaistes satura izdevēji ir jaunie sabiedrisko attiecību speciālisti. Ja līdz šim jūs nevarējāt nokļūt mediju redzes lokā bez labām sabiedriskajām attiecībām, tad tagad cilvēkiem ir Twitter konti un Facebook lapas, kas var piedāvāt jaunu veidu, kā sevi popularizēt un atgādināt par sevi, savu produktu vai pakalpojumu.

Sabiedriskās attiecības aizvien ieņem nozīmīgu lomu ikviena uzņēmuma un zīmola attīstībā, gadiem ilgi tās sevi ir pilnveidojušas, un nokļuvušas līdz punktam, kurā dominē sociālie tīkli, īsas telefona sarunas, video konferences, twitter čats, interneta kampaņas, mobilās aplikācijas, infografikas un tiešsaistes video.

Lai gan PR mērķis nav mainījies, darbs ar sociālajiem tīkliem prasa izpratni, kaut vai no tā viedokļa – vai ziņa, ko vēlamies pasniegt saviem sekotājiem, būs interesanta, atbilstoša un spēs izraisīt interesi? Mūsdienās sabiedrisko attiecību speciālistam jābūt daudzfunkcionālai personai, kas seko līdzi jaunākajām attīstībām un tendencēm, pielietojot tās ikdienas darbā.

Foto: Jason Howie/https://www.flickr.com/photos/jasonahowie//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Dalies, , Google Plus, Pinterest,