Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Starbucks – kafijas kulta virzītājspēks

Dzēriens, kas kļuvis par pilsētvides neatņemamu sastāvdaļu

Jau vairāku gadu garumā pasauli ir pārņēmis kafijas kults, kas izcēlis šo dzērienu un idealizējis to, padarot par pilsētnieku ikdienas gaitu neatņemamu sastāvdaļu. Gaumīgās papīra krūzītes kalpo par nozīmīgu mārketinga instrumentu kafijotavu popularizēšanā, jo ik dienas tās var sastapt uz ielas, sabiedriskajās iestādēs un transporta līdzekļos. Lai ieinteresētu garamgājējus un pievērstu to uzmanību straujajā ikdienas skrējienā, kafejnīcu īpašnieki radoši pieiet kafijas iepakojumu dizainam, piemērojot to aktualitātēm un izceļot ar košām krāsām.

Ikvienam zināms pasaules lielākā kafejnīcu tīkla Starbucks graciozais logotips, kas nu jau ir kļuvis par kvalitātes un uzticamības simbolu. Cilvēki ir gatavi piemaksāt, lai baudītu kafiju šī zīmola krūzītēs un izjustu premium produkta pievienoto vērtību. Tas vairs nav tikai pārtikas produkts, bet gan aksesuārs, kas simbolizē piederību konkrētam dzīvesstilam.

Zīmols tika radīts 1971. gadā, un pirmā Starbucks kafejnīca tika atvērta ASV pilsētas Sietlas vēsturiskajā tirdzniecības centrā Pike Place Market. Toreiz kafejnīca piedāvāja dažu pasaules labāko kafijas ražotāju kafiju no svaigi grauzdētām pupiņām.

1981. nobaudīt kafiju Starbucks ienāca Hovards Šulcs (Starbucks priekšsēdētājs un galvenais izpilddirektors). Pēc īpašās kafijas tasītes ar aromātisko Sumatras kafiju, Šulcu apbūra šis zīmols, un viņš tam pievienojās gadu vēlāk.

1983. Hovards Šulcs devās uz Itāliju, kur viņu iedvesmoja fascinējošā itāļu kafijas bāru kultūra. Viņš vēlējās ieviest Itālijas kafijas tradīciju ASV kultūrā – Šulcs vēlējās radīt vietu patīkamām sarunām, kas vairo kopības sajūtu. Viņa redzējumā tai bija jābūt trešajai vietai starp darbu un mājām.

Arī šodien Starbucks ir vieta, kas visā pasaulē pulcē kafijas baudītājus, kam patīk nesteidzīgas, sirsnīgas sarunas un gaumīga vide. Zīmols dara visu, lai radītu īpašu atmosfēru, piedāvājot premium izlases tējas, gardas smalkmaizītes un citus kārumus, kas palutina garšas kārpiņas.

Zīmols atzīst, ka Starbucks galvenā vērtība ir iedvesmot un audzināt cilvēka garu – viena persona, viena tasīte un patīkama savienība vienlaicīgi.

Starbucks ir pasaules piemērs unikāla kulta radīšanā, kas iedvesmojis ne vienu vien kafijas kultūras cienītāju.

Foto: Kate Geraets/ https://www.flickr.com/photos/kategeraets//https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/