Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Radio reklāma – būtiska mārketinga kampaņas komponente

Radio reklāmas specifika

Mārketinga kampaņa ir strukturizēts darbību un instrumentu kopums, kura mērķis ir veicināt produkta pārdošanu, sasniedzot maksimāli lielu mērķauditoriju. Populārākie mūsdienu mārketinga instrumenti ir sociālie portāli, mobilās aplikācijas, e-pasti, taču nevajadzētu aizmirst arī par klasiskajām vērtībām – televīziju un radio, kas joprojām ir efektīvi informācijas pārraides kanāli.

Runājot par mārketinga kampaņu radio, tā ir smalka māksla īsā laika posmā pateikt pašu svarīgāko tā, lai tas uzrunātu klausītāju. Svarīgs ir ikviens aspekts, kas iedarbosies uz klausītāja apziņu – runātāja balss tembrs, reklāmas fona mūzika, izmantotie izteiksmes līdzekļi, reklāmas garums un satura jēga. Mārketinga speciālistam ir jādomā ne tikai par reklāmas pievilcību no kompānijas skatupunkta, bet arī par reklāmas atbilstību mērķauditorijai, ko kompānija vēlas sasniegt.

Katrai radiostacijai ir sava klausītāju auditorija, kas ir jāizpēta pirms sava sadarbības partnera izvēles. Ir svarīgi, lai radiostacijas klausītāju raksturojums maksimāli sakristu ar jūsu mērķauditoriju. Liela nozīme ir arī reklāmas pārraides laikam un biežumam – tai ir jābūt pārraidītai laikā, kad cilvēki visdrīzāk varētu klausīties radio, pretējā gadījumā reklāma pārvērtīsies tikai tukšā skanējumā.

Lai radio džingls būtu viegli uztverams, to nevajadzētu pārsātināt ar mazvērtīgas informācijas daudzumu. Svarīgākais, lai tas būtu ne tikai informatīvs, bet arī audiāli pievilcīgs. Tā kā šis radošais projekts tiek atskaņots vien dažu sekunžu garumā, tam ir jāspēj jau no pirmajām skaņām piesaistīt klausītāju uzmanību. Vienmēr ir jāmeklē īpašais, atšķirīgais, lai džingls nebūtu kā visi citi, bet pārsteigtu ar “svaigu” skanējumu.

Jāatceras, ka radio reklāmas lielākais trumpis ir tās skanējums. Šo reklāmas veidu nepapildina vizualizācija, tādēļ radio džinglam ir jābūt pietiekami spēcīgam arī bez tās. Cilvēka iztēle ir spēcīgs instruments, kas paspilgtina sajūtas, tādēļ, ja radītā reklāma būs patiesi laba, ar iztēles palīdzību tā raisīs klausītājos spēcīgas emocijas.

Nevajadzētu aizmirst arī par fona mūzikas nozīmi – ar tās palīdzību var viegli radīt vēlamo radio reklāmas noskaņu. Taču svarīgi ir apzināties, ka šī mūzika nav centrālais džingla elements, tādēļ tā nedrīkst būt uzmācīga un slāpēt runātāja teikto.

Radio ir vērā ņemams komunikācijas kanāls, kas var būtiski paaugstināt mārketinga kampaņas efektivitāti, tādēļ nevajadzētu baidīties no šīs iespējas izmantošanas, taču jāatceras, ka šis reklāmas veids prasa lielu precizitāti un konkrētību.

Foto: Olli Henze/ https://www.flickr.com/photos/gruenewiese// https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/