Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Vienkārši padomi, kā radīt efektīvu preses relīzi

Ko (ne)darīt, rakstot preses relīzi

Būtiska publicitātes sastāvdaļa ir preses relīze – tā reprezentē jaunas un reālas biznesa idejas, jaunus pakalpojumus, preces, uzņēmējdarbības rezultātus, attīstības ieceres, tirgus iekarošanas plānus un sasniegumus, pētījumus u.c. Preses relīze tradicionāli tiek izsūtīta plašam saņēmēju lokam, taču nereti gadās situācijas, kad ieejot medijos mēs tur neredzam savu preses relīzi. Protams, ir daļa mediju, kas nebūs ieinteresēti publicēt relīzi bez finansiāla seguma, taču lielākoties preses relīze vienkārši nav izrādījusies pietiekami efektīva. Vairums gadījumu, uzņēmumiem primārais nav relīzi publicēt pēc iespējas vairāk kanālos, svarīgāk ir ar to palīdzību sasniegt savu mērķauditoriju un potenciālos klientus. Jo dažkārt pietiek ar vienu mediju, lai jūsu preses relīze sasniegtu potenciālo pircēju. Tomēr, ja esat mazs uzņēmums vai tāds, kas tikko uzsācis savu biznesu, publicitāte ir ļoti svarīgs punkts ceļā uz attīstību.

Lai saņemtu plašsaziņas līdzekļu atbalstu, prasme uzrakstīt efektīvu preses relīzi ir ļoti nozīmīga.

Šeit ir daži padomi, kas liks jūsu preses relīzei izcelties citu starpā:

  • Preses relīze jums pašam liekas interesanta

Pirms mēģiniet uzrakstīt preses relīzi, domājot par lietām, par kurām jums patīk lasīt, klausīties vai skatīties medijos. Lielākā daļa mums parasti ir ieinteresētas lietās, par kuram mēs pat neesam dzirdējuši agrāk. Pirms preses relīzes izstrādes ir vērts sev uzdot vairākus jautājums – Vai manā stāstā būs kaut kas jauns? Vai ir kaut kas neparasts vai negaidīts saistībā ar to? Vai tas būtu interesanti kādam ārpus manu uzņēmumu? Vai kādam tiešām tas rūpētu?

Iespējams pēdējais no jautājumiem skan mazliet skarbi, taču tas ir pats svarīgākais. Ja neesat pārliecināts, vai jūsu stāsts ir tā vērts, lasiet, skatīties un klausīties publikācijas vai programmas, kuras jūs iedvesmo un kuram vēlaties līdzināties.

  • Relīzes virsraksts – panākumu atslēga

Vairums žurnālistu saņem simtiem e- pastu katru dienu un tāpēc ir svarīgi prast izcelties. Lielākoties tie visi tiek marķēti ar uzrakstu “Paziņojums presei” – šajā gadījumā svarīga ir prasme radīt tādu virsrakstu, kuru ieraugot, žurnālists nevarētu parullēt ziņas uz leju.

Vairums žurnālistu tērē vien dažas sekundes, lai izlemtu, vai konkrētā publikācija viņam liekas interesanta, tāpēc svarīgi ir likt uzreiz saprast, ka jūsu stāsts ir tā vērts un veiksmīga panākumu atslēga slēpjas tieši virsrakstā! Tam jābūt īstam, trāpīgam, dažos vārdos izsakot vēstījuma būtību.

  • Liela nozīme ir relīzes kopsavilkumam

Svarīgs arī ir ne tikai virsraksts, izšķirošu lomu spēlē ir stāsta kopsavilkums. Gadījumā, ja pirmie teikumi žurnālistu īsti “neaizķer”, tad, visticamāk, varam rēķināties ar to, ka viņš neturpinās lasīt relīzi. Tāpēc svarīgi, lai relīzes kopsavilkums būtu kā īss stāsts. Vēl viens lielisks triks ir iedomāties situāciju, kad jūsu stāstu pārraida TV vai radio programmā un jums ir 5-6  sekundes, lai iepazīstinātu ar savu stāstu. Ko jūs teiktu? Uzdodiet sev šo jautājumu un radiet relīzes ievadu.

  • Preses relīzei jābūt maksimāli koncentrētai, kodolīgai

Ideāls preses relīzes garums ir aptuveni A4 lapa vai aptuveni 300-400 vārdu. Relīzei jāietver trīs, četri svarīgākie punkti un pāris citātu. Ja relīze ir daudz garāka, tad iespējams esat iekļāvis daudz nesvarīgas informācijas un liekvārdības.

  • Citāti – lielisks palīgs

Lai preses relīze, pirmkārt, būtu ticama un interesanta, tajā nepieciešams iekļaut trāpīgus uzņēmuma pārstāvju vai jomas ekspertu citātus. Tāpat jūs varat izmantot “pēdiņas”, lai vienkārši izceltu svarīgāko informāciju vai domu.

  • Preses relīzes noformējums – ataino pareizo attieksmi

Preses relīzes mēdz būt dažādas, taču tās noteikti nav jāveido mākslīgi izskaistinātas. Tāpat nav pieļaujama pavirša attieksme pret teksta izvietojumu, gramatiku un logo. Pietiks, ka relīzes noformējums būs adekvāts un radīs labu iespaidu par jūsu uzņēmumu.

Ņemot vērā šos ieteikumus, jums ir potenciāls radīt lielisku, publicitātes vērtu preses relīzi.

Foto: Angie Garret/ https://www.flickr.com/photos/smoorenburg//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/