Neatkarīgi no tā, vai uzņēmums darbojas tehnoloģijas, arhitektūras, modes, juridisko pakalpojumu vai būvniecības nozarē, svarīgi, lai katrs maza uzņēmuma īpašnieks saprot, cik svarīgu lomu tirdzniecībā spēlē uzņēmuma zīmols.
Neapšaubāmi ikviena uzņēmuma attīstībā svarīgu lomu spēlē mārketinga komunikācija, jo tas ir viens no veidiem, kā viss veiksmīgāk sasniegt savu patērētāju un parūpēties par attiecīgā uzņēmuma reputāciju un tēla spodrināšanu.
Tomēr gadās, kad uzņēmumi apjūk savā lēmumā, kuru tirdzniecības kanālu vislabāk izvēlēties produkta vai pakalpojuma reklamēšanai. Tiešie e-pasti var būt efektīvi vietējiem uzņēmumiem, bet maksas reklāmas valsts televīzijā vairāk piemērotas lielām korporācijām. Labi izpildīts jebkurš tirdzniecības kanāls var būt efektīvs, diemžēl, pastāv vairāki ierobežojumi, tostarp pārāk augstas izmaksas. Tāpēc maziem uzņēmumiem ar ierobežotu budžetu vajadzētu izvēlēties tādu mārketinga metodi, kas vislabāk atbilst viņu unikālā tirgus vajadzībām.
Visjaudīgākais un izmaksu ziņā efektīvākais mārketinga instruments ir publicitāte jeb sabiedriskās attiecības. Publicitātes māksla ir prasme piesaistīt mediju uzmanību, jo tikai ar tā palīdzību iespējams palielināt zīmola mērķa tirgus pārredzamību, kas tieši var palielināt pārdošanu.
Publicitātes priekšrocības medijos ir vairākas – tā ir bezmaksas, tā iespējams aptver vairākus kanālus vienlaikus, tā ir plašāka un informatīvāka par televīzijas reklāmu.
Piemēram, ja paskatāmies – televīzijas raidlaiks ir dārgs, turklāt, jums nav garantijas, ka jūsu reklāma sasniegs vēlamo mērķauditoriju. Tajā pašā laikā jūs varat medijiem izsūtīt preses relīzi ar reklāmas rullīti, kas plašsaziņas līdzekļu apmeklētājiem būs pieejams ik reizi, kad tas ierakstīs jūsu uzņēmuma vārdu Google meklētājā.
Atšķirībā no reklāmas, publicitātes māksla ir prasme iepazīstināt un pārliecināt žurnālistus par savu stāstu. Tā ir iespēja reprezentēt jaunas biznesa idejas, popularizēt savus pakalpojumus un preces, kā arī radīt interesi par savu uzņēmumu, tā iecerēm un sasniegumiem. Ja jūs vēlaties, lai uzņēmuma vārds parādās vietējā, reģionālā vai pat valsts mēroga ziņās, jums ir jāpiedāvā informācija par jūsu uzņēmumu, kas ir patiešām publikācijas vērta. Radīt plašu sabiedrības interesi ir vienīgais veids, kā noturēt arī mediju uzmanību – neaizmirstiet to!
Foto: Jess Pac/https://www.flickr.com/photos/7174132@N05//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/