Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Efektīvs mārketinga plāns

Kādi mārketinga instrumenti ir piemērotākie mazajiem uzņēmumiem

Mārketinga plāns nedrīkst kļūt par jaunā uzņēmēja svarīgāko uzdevumu, taču tas tomēr ir nozīmīgs virzītājs biznesa attīstībā. Ja biznesa plāns palīdz noteikt virzienu, kurā uzņēmums darbosies, tad mārketinga plāns ar dažādu metožu palīdzību virza uzņēmumu uz nosprausto mērķu sasniegšanu.

“Vissvarīgākais mazo uzņēmumu mārketinga plānā ir ļoti skaidra izpratne par saviem klientiem un konkurentiem,” atzīst mārketinga profesors Roberts Tomas.

Kompānijas mārketinga plāns var būt formāls vai neformāls, taču tam noteikti ir jāiekļauj informācija par to, kas ir jūsu klienti, kur viņi gūst informāciju un kā jūs viņus sasniegsiet.

Lai attīstītu un pilnveidotu savu mārketinga plānu, ir jāveic četri svarīgi uzdevumi.

Ir nepieciešams izprast, kas būs tie iemesli, kādēļ klienti izvēlēsies tieši jūsu kompānijas produkciju vai pakalpojumus. Vai tas atvieglos jūsu klientu ikdienu? Vai padarīs viņu darbu efektīvāku? Radītajam produktam ir jābūt pilnvērtīgam un neordināram, lai tas spētu ieinteresēt vēlamo auditoriju un atbilstu tās vajadzībām labāk nekā konkurentu piedāvātais risinājums.

Lai izprastu, kā darboties un kam pievērst uzmanību, ir jānosaka sava mērķauditorija. Tirgū ir daudz potenciālo klientu, taču mazam uzņēmumam ir svarīgi precīzi definēt savu mērķauditoriju un koncentrēties uz tās vajadzību apmierināšanu. Mērķa grupai ir jābūt sīki izzinātai – tas palīdzēs arī gūt skaidrāku redzējumu par iespējamo peļņu un ražošanas apjomu.

Lai nepieļautu savu klientu zaudēšanu, ir laicīgi jāidentificē konkurenti, kuru produkts ir līdzvērtīgs jūsējam. Mazie uzņēmumi reti velta laiku savu konkurentu padziļinātai izpētei, bet ir svarīgi izzināt savu konkurentu priekšrocības. Ir muļķīgi domāt, ka jūsu produktam konkurentu nav – tas ir tikai izpētes jautājums. Izzinot savus konkurentus, jums radīsies iespēja izprast arī to, kā viņi reaģēs uz jūsu produkta ienākšanu tirgū un kādas izmaiņas, iespējams, veiks savā piedāvājumā.

Ir vērtīgi izstrādāt detalizētu zīmola aprakstu, kas atklāj kompānijas stiprās puses un priekšrocības. Tās var noformulēt vienkāršos, īsos teikumos, kas palīdzēs klientiem izprast, kādas priekšrocības viņiem sniedz jūsu produkta izmantošana.

Kaut arī minētie priekšnosacījumi ir labs sākuma punkts efektīva mārketinga plāna izveidei, mūsdienās tomēr ir nepieciešams izmantot vairākus komunikācijas kanālus.

Daži no populārākajiem mūsdienu uzņēmumu komunikācijas kanāliem ietver sociālo mediju, e-pastu un mobilo mārketingu.

Sociālie mediji ir kļuvuši par būtisku mārketinga plāna sastāvdaļu. Uzņēmumi, kas jau ir izpratuši Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn un citu virtuālo platformu priekšrocības, nevēlas atteikties no šī efektīvā komunikācijas veida. Iespējams, daudzus jaunos uzņēmējus šis termins biedē, taču arvien vairāk un vairāk uzņēmumu aktīvi izmanto sociālo mediju mārketingu.

“Uzziniet, kuros sociālajos portālos jūsu klienti pavada laiku un izvietojiet savu informāciju šajās virtuālajās platformās. Izstrādājiet satura stratēģiju, kas palīdzēs ieinteresēt jūsu mērķauditoriju,” atklāj interneta mārketinga kompānijas “Markitors” īpašniece Breta Farmiloe.

Lai gan e-pastu mārketings nav tik mūsdienīgs kā sociālo mediju mārketings, tas ir efektīvs un ērts komunikācijas veids daudziem mazo uzņēmumu īpašniekiem. Uzņēmumi var īstenot e-mārketinga metodes vairākos veidos, tostarp sūtot saviem klientiem jaunumus un reklāmas.

“Ne visi abonenti vēlas saņemt komerciālus e – pastus, tādēļ ir svarīgi segmentēt mērķauditoriju, izvērtējot to aktivitāti. Pretējā gadījumā e- pastu mārketings var būt uzbāzīgs un slikti ietekmēt uzņēmuma reputāciju,” turpina Breta Farmiloe.

Viedtālruņu un planšetdatoru popularitātes pieaugums izmainīja mērķauditorijas uzrunāšanas veidus. Mūsdienās uzņēmumi vēlas īstenot stratēģijas, kas palīdz mērķauditoriju sasniegt mobilajās ierīcēs, jo tās vienmēr ir līdzās potenciālajiem klientiem, un, sekojot aktualitātēm, viņi noteikti ieraudzīs jūsu ziņu.

Ir rūpīgi jāizvērtē kad un kādu informāciju nodot saviem klientiem, izmantojot mobilās ierīces, lai šī informācija tiešām viņus uzrunātu un būtu noderīga.

Kad katra komunikācijas kanāla stratēģijas ir identificētas, ir nepieciešams izstrādāt vienotu mārketinga stratēģiju un izvērtēt, cik daudz jūs esat gatavi tērēt katram komunikācijas kanālam, cik daudz līdzekļu būs nepieciešams šī plāna īstenošanai un profesionāla mārketinga speciālista piesaistei?

Tāpat ir svarīgi, kādus panākumus jūs vēlaties sasniegt – palielināt pārdošana apjomus vai gūt jaunus klientus. Lai izvērtētu komunikācijas kanālu efektivitāti, var nodefinēt atskaites punktus, kas sniegs ieskatu iepriekšējo mēnešu darbībā un parādīs, vai nospraustie mērķi ir sasniegti. Ja jums šķiet, ka izvēlētie kanāli nesniedz jums vēlamo rezultātu, izveidojiet aptauju par jūsu klientu sociālo tīklu lietošanas paradumiem un aiciniet cilvēkus to aizpildīt apmaiņā pret kādu dāvanu kuponu vai atlaidi. Šī metode var atklāt daudz ko jaunu par jūsu mērķauditoriju.

Autors: Katherine Arline/ http://www.businessnewsdaily.com/4-creating-effective-business-marketing-plan.html
Foto: Ken Walton/ https://www.flickr.com/photos/kenwalton/https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/