Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kā veiksmīgi tikt galā ar negatīvu publicitāti!

Kā likt negatīvai publicitātei strādāt jūsu labā

Slikta publicitāte nekad nav apsveicama! Tā var atstāt negatīvu iespaidu ne tikai uz jūsu uzņēmuma reputāciju, bet arīdzan uz attiecībām ar klientiem. Tāpēc svarīgi ir zināt, kā rīkoties attiecīgajā situācijā, lai negatīva publicitāte pavērstos jums par labu.

Domājot vien par sliktu publicitāti nerodas risinājums. Savukārt plānojot un gatavojoties iespējamām krīzes situācijām, jūs sniedzat sev daudz labākas izredzes ierobežot zaudējumus un kontrolēt situāciju. Sagatavojot sevi negatīvai publicitātei, jūs varat nodrošināt to, ka slikts stāsts nekļūst par briesmīgu.

Ja jūs pēkšņi atrodaties uzmanības centrā, kaut arī nepareizo iemeslu dēļ, nepalaidiet garām iespēju parādīt sevi un savu uzņēmumu labākā gaismā.

Ko darīt, kad jūsu bizness saskaras ar sliktu publicitāti?

Sūdzības no klientiem, viltoti ražojumi un dažādi negadījumi – tas viss kopā var veidot spēcīgas, negatīvas ziņas, un ,tāpat kā jebkura krīze, tas var ietekmēt jūsu nozari, parūpējoties par sliktu uzņēmuma reputāciju.

Ja jūsu uzņēmums krīt mediju nežēlastībā, galvenais ir reaģēt ātri, godīgi un izlēmīgi. Ja jums dotajā situācijā nav taisnība, tas ir ļoti svarīgi, lai jūs spētu atvainoties. Nekad nesakiet komentāriem – tas automātiski raida signālu, ka jums nav taisnība un liek domāt, ka nenožēlojat, sniedzot iespēju medijiem situāciju dramatizēt un atainot uzņēmumu vēl sliktākā gaismā. Tā vietā saņemieties un stājieties pretī situācijai, jo tā var būt vienīgā iespēja atjaunot jūsu uzņēmuma reputāciju.

PR krīzes situācijās komunikācija ir galvenais veids, kā to pārvaldīt. Turpiniet saziņu ar medijiem, klientiem, darbiniekiem un piegādātājiem. Pastāstiet visām pusēm savu stāstu un pārliecināties, ka biznesa vadība ir gatava runāt ar presi un citiem par to, kas nogāja greizi, un kas tiek darīts lietas labā.

Vienlaikus pārliecināties, ka jūsu darbinieki nerunās ar presi bez atļaujas un komunikācijai ar medijiem tiks izvirzīta pareizā persona. Atcerēties, ka slikta publicitāte var piedāvāt jūsu uzņēmuma iespēju parādīt to, cik patiesībā labs tas ir. Ja jūs atvainosieties, izdarīties secinājumus un izskaidrosiet, ko gatavojoties darīt nākotnes labā, jūs noteikti apjautīsiet, ka daudzos gadījumos sabiedrība ir piedodoša.

Ātra reakcija uz sliktu publicitāti ir ļoti svarīgs punkts, jo tas var novērst sliktas domas par jums. Nebaidieties neitralizēt neprecizitātes. Piemēram, ja jums ir zināma kāda negatīva kampaņa pret jums, nebaidīties izstāstīt sava stāsta versiju. Tam lieliski noder sava tīmekļa vietne vai sociālo mediju klātbūtne, kurā varat kliedēt savus maldus.

Plānošana un sagatavošana var ievērojami samazināt jūsu izredzes piedzīvot sliktu publikāciju. Šajā sakarā ļoti būtiska ir arī personāla apmācība – jūsu darbiniekiem ir jākļūst par uzņēmuma vēstnešiem. Nav svarīgi, kādu amatu konkrētais cilvēks ieņem, jebkurš darbinieks var uzlabot vai tieši otrādi pasliktināt jūsu biznesa reputāciju.

Pārliecinieties, ka jūsu darbinieki saprot to, cik svarīga ir klientu apkalpošana un ka viņi iemieso uzņēmuma pozitīvās vērtības. Ieviesiet klientu sūdzību apstrādi, lai neliela problēma neizvērstos par lielām galvassāpēm. Pētījumi liecina, ka klienti, kuri ir apmierināti ar to, kā atbildēts uz viņa sūdzību, visticamāk, pēcāk veltīs uzņēmuma kādu, labu vārdu.

Pēc tam, kad esat saskaries ar sliktu publicitāti nepieciešams radīt tās vietā pozitīvu. Šis būs īstais laiks, lai nāktu klajā ar pozitīviem stāstiem, piemēram, iesaistīšanos sabiedriskās aktivitātes. Iedrošiniet savus darbiniekus veikt brīvprātīgo darbu vai atbalstīt labdarību. Tajā pašā laikā pārliecināties, ka jūs savu uzņēmumu atainojat cienījamā veidā un jūsu klienti aizvien ir apmierināti!

Foto: Walter Watzpatzkowski/https://www.flickr.com/photos/watzpatzkowski/https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/