Grandiozās lielveikalu izpārdošanas ir visā pasaulē pārbaudīta prakse, kas ikreiz pārsteidz ar jaunām aktivitātēm, liekot cilvēkiem sajusties kā vienojošā tautas festivālā.
Mūsdienu cilvēkiem ir nepieciešama daudzveidība, daudzfunkcionalitāte, kustība un nepārtraukta mainība, ko mēs tiecamies gūt ikvienā dzīves jomā. Šī iemesla dēļ arī lielveikalu izpārdošanas vairs nav tikai iespēja kārotās preces iegādāties par zemāku cenu, bet tas ir pasākums, kas aizrauj ar savu piesātināto būtību. Skaļa mūzika, frizieru meistarklases, degustācijas, kuponi, loterijas un dāvanas – tas viss mūs pārņem, ieejot tirdzniecības centrā, kurā norisinās kārtējā grandiozā izpārdošana. Šajā brīdī mēs aizmirstam savas ikdienas raizes, finansiālā stāvokļa nelabvēlīgo situāciju un metamies iekšā sajūtu mutulī. Reti kurš šajā notikumu pārpilnībā spēj saglabāt “vēsu” prātu.
Tas viss ir mārketings, kas rada mūsos vēlmi iegādāties pat to, kas mums patiesībā nav nepieciešams. Mārketinga radītā, skaistā pasaule izraisa pacilātības un kopības sajūtu, kas atbrīvo mūsu prātus un ievada neaptverami plašajā preču pasaulē. Arī pašiem skeptiskākajiem pircējiem šad, tad gadās “uzķerties” uz kāda prasmīgi pasniegta mārketinga trika.
Kuram gan nav patīkami dzirdēt, ka tieši viņš saņems dāvanu no konkrētā veikala, vai atlaidi, kuras apjomu viņš pats varēs izlozēt? Vēlme gūt sev labumu taču ir cilvēka dabā. Ir tikai jāspēj atteikties no nevajadzīgā, jo tas spēj sniegt tikai īslaicīgu gandarījumu.
Šādi iepirkšanās festivāli Latvijā tiek organizēti ikvienā lielajā tirdzniecības centrā. Tie pat ir kļuvuši par gaidītu notikumu klientu vidū, uz kuru cilvēki dodas veselām ģimenēm, lai iegādātos visu nepieciešamo par īpaši pievilcīgām cenām. Viens no zināmākajiem šāda veida festivāliem ir Stockmann “Trakās dienas”, kas divas reizes gadā pulcē neiedomājamus cilvēku pulkus. Šajā notikumā skaisti pasniegti produkti sintezējas ar laipniem pārdevējiem, mūziku, īpašiem piedāvājumiem un unikālām iespējām, radot īstu svētku sajūtu. Rīgas centrs zib no dzeltenajiem “Trako dienu” maisiņiem, kurus citi tik tikko spēj noturēt rokās. Lūk, tā ir veiksmīga mārketinga kampaņa, kas aptver plašu auditoriju!
Vai tas ir slikti?
Tas ir mārketings, un pārdošanas veicināšana ir mārketinga būtība, tādēļ, no profesionālā skatu punkta vērtējot, šis ir pārsteidzošs laba mārketinga piemērs, kas pozitīvi ietekmē kompānijas tēlu. Taču cilvēkiem, kas neprot noteikt savas prioritātes, šī varētu būt īsta katastrofa ar apjomīgu finanšu līdzekļu izšķēršanu, tādēļ svarīgi ir apzināties mārketinga būtību un spēt strikti izvērtēt solīto ieguvumu efektivitāti.
Foto: Unsplash/ https://pixabay.com/en/users/Unsplash-242387/https://pixabay.com/en/service/terms/#usage