Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Laba reklāma pret sliktu reklāmu

Kādas ir atšķirības?

Vai pastāv ievērojama atšķirība starp labu un sliktu reklāmu? Vairumā gadījumu ne tik izteikti, kā cilvēki mēdz uzskatīt. Tā kā reklāmu pasniegšanas un mērķu veidi ir neskaitāmi daudz, ir grūti nodalīt, kuru reklāmu var pieskaitīt pie “labajām”. Tātad, kāda tad īsti ir šī atšķirība? Lielākā atšķirība starp labu un sliktu reklāmu ir jautājums, uz ko reklāmas kampaņas ir vērstas. Lielākā daļa uzņēmumu īpašnieku akli vadās pēc domas, ka “viens izmērs der visiem”, taču tā nav patiesība. Diemžēl, ļoti liela daļa reklāmu, ko redzam ikdienā, vadās pēc šīs idejas. Tiesa gan, tā ir priekšrocība uzņēmumiem, kuriem ir izpratne, kā veiksmīgi un objektīvi izveidot reklāmu.

“Slikta reklāma ir par jūsu uzņēmumu, bet laba reklāma ir par jūsu klientiem” – Rojs Holisters Viljamss.

Protams, tas ir nedaudz sarežģītāk, kā minēts citātā, taču reklāmā svarīgākā ir perspektīva. Lielākajai daļai uzņēmumu nav laika iekāpt klienta kurpēs un patiesi atklāt, kas interesē, vai ko apšauba cilvēki. Uzņēmumi neizprot, ka tās zināšanas, kas par uzņēmuma būtību ir viņiem, nav pieejamas klientiem. Tāpēc lielākoties pastāv tendence reklāmā izlaist precīzus jautājumus, ko jautā klienti, un uz tiem atbildēt, lai tādi vairos nerastos.

Labai reklāmai ir mērķis – tas ziņu padara svarīgu.

Daudzi uzņēmumi mēdz lūkoties uz tēlu brendiem un domāt, ka reklāma ir konkurss par jaukāko pārstāvi, kas gan nav taisnība. Vēstījums ir reklāmas svarīgs elements, un tas, ka tiek meklēts atbilstošākais leņķis, nenozīmē, ka tiek pateikti pareizie vārdi. Kā piemēru var minēt ASV restorānu tīklu “Taco Bell”, kas deviņdesmitajos gados reklāma izmantoja Čihuahua šķirnes suņuku. Kamēr cilvēki iemīlēja mazo un gudro suni, pats “Taco Bell” no reklāmas nekādus rezultātus neguva. Patiesībā, galvenais rezultāts šīm reklāmām bija krass Čihuahua suņu pārdošanas un adopcijas pieaugums. Jāatzīmē, ka šī reklāma tika pieskaitīta pie tiešās pārdošanas kategorijas, kas nekad ilgtermiņā negūst panākumus.

Ko tad īsti reklāmdevēji darīja nepareizi? Ziņojums netika izstrādāts un “mīļuma” faktors viens nespēja produktu pārdot. Galvenais faktors, kas pārdod pakalpojumus, ir stāsts, kas reklāmā tiek attēlots un ziņa, ko tā sniedz. Uzņēmumam ir svarīgi gūt mūža klientus, balstoties uz uzticību.

Sliktas reklāmas bieži vien izklausās līdzīgi, kā daudzas citas.

Viss, ko reklāmdevēji iegulda reklāmā, ir radies iespaidos no kāda cita darba. Nekas nav 100% idejās un redzējumā jauns un oriģināls. Taču, lai gan idejas un koncepcijas, iespējams, nav mūsu pašu, gala produktam jābūt jaunam veidojumam ar nelielu ieguldījumu no uzņēmuma puses.

Sliktas reklāmas lielākoties “vienādības” ideju praktizē pārāk izteikti, cenšoties atjaunot to, ko citi šajā nozarē ir darījuši bez personiska pieskāriena un unikālas uzņēmuma ziņas. Reklāmas, kurās vienmēr runā monotonā un zemā vīrieša balss, nekad klientam nesniegs unikālu un radošu saturu. Šī ir milzīga kļūda, ko uzņēmumi mēdz pieļaut, veidojot reklāmas, kas ir vispārējas un pazūd tūkstošiem līdzīgu biznesa reklāmu balsīs, kuras uzņēmuma klienti dzird katru dienu.

Un joprojām – labai un sliktai reklāmai nav nemaz tik daudz atšķirību. Patiesībā, ar dažiem uzlabojumiem ziņojumā vai objektīvu, caur kādu skatītājiem tiek nodota reklāma, var krasi mainīt tās sniegumu. Unikāls ziņojums var radīt visu starpību, laužot monotonās reklāmas plūsmu, pie kā jūsu potenciālie klienti ir pieraduši.

Foto: Pontus Edenberg/ http://www.freeimages.com/photographer/pontuse-45442/ /FreeImages.com Content License