Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Partizānu mārketings – iespēja savu zīmolu reklamēt unikālā veidā

Partizānu mārketinga priekšrocības un trūkumi

Lai gan ir grūti precīzi raksturot, partizānu mārketings (guerilla mārketings) ir jebkāda veida reklāmas, kas ir neparastas, negaidītas un parasti zīmīgas ar unikālu, neaizmirstamu reakciju vai mijiedarbību ar skatītāju.

Šī stratēģija ietver augstu radošumu, iztēli un vēlmi uzņemties risku, taču viena lieta, kas tai noteikti nav nepieciešama, ir liels budžets – partizānu mārketings lieliski der mazajiem uzņēmumiem, izmantojot dažādas huligānu metodes.

Šī veida mārketings pārnes reklāmas tēriņus no drukātajiem vai tiešsaistes kanāliem uz publiskām vietām un ielām. Tā mērķis ir iegūt uzmanību, izmantojot veicināšanas pasākumus kādās publiskās vietās, tai skaitā veikalos, parkos vai citās pārpildītās vietās.

Atšķirībā no citām mārketinga kampaņām, piemēram, bilbordiem un reklāmas stendiem, partizānu mārketings izveido tiešu kontaktu ar potenciālajiem klientiem. Galvenais mērķis ir radīt mijiedarbību un emocionālu reakciju, lai patērētāji atcerētos zīmolu īpašā veidā. Labi izplānots, guerilla mārketings var būt izcils mazbudžeta veids, kā iegūt augstas ietekmes rezultātus.

Partizānu mārketinga lielākās priekšrocības ir tā zemās izmaksas – atliek vien ieguldīt nelielu summu, lai izveidotu vienkāršu milzu plakātu vai citu atribūtiku nepieciešamajai kampaņai. Tāpat, pateicoties šai mārketinga stratēģijai, rodas ļoti veiksmīga “word of mouth” pieredze, kas ir spēcīgākais ierocis šāda veida kampaņām. Nav nekas labāks, kā panākt, lai cilvēki runātu par kampaņu pēc pašu iniciatīvas.

Vēl viena partizānu mārketinga priekšrocība ir fakts, ka kampaņas publicitāte var augt kā sniega bumba – sākot ar cilvēkiem, kuri dalās ar unikālo kampaņu, tai uzmanību var pievērst gan vietējie, gan nacionālie ziņu avoti, iegūstot papildus popularitāti arī citos kanālos.

Guerilla mārketinga kampaņas var būt jautras. Jūs varat izpildīt interesantus trikus vai jebkuru citu neparastu, jautru aktivitāti, lai piesaistītu pūli. Tās ir vienas no tām mārketinga kampaņām, kas var kļūt ļoti populāras.

Tomēr šai mārketinga stratēģijai ir arī mīnusi – piemēram, lēnie rezultāti. Jūs nevarat gaidīt, ka pēc reklāmas kampaņas nakts laikā būs pārdošanas uzplaukums vai milzīgs klientu pieplūdums. Jūs varat saņemt lielāku interesi vai sarunas par jūsu uzņēmumu, bet, kopumā, īstenojot huligānu metodes, nāksies būt pacietīgam.

Vēl viens trūkums šai stratēģijai ir iespējamā kritika – jūsu oriģinālā ideja var ātri izplatīties, bet nevar gaidīt, ka viss būs pozitīvi. Kamēr vienam klientam jūsu ideja par milzu grafiti zīmējumu uz ielas šķitīs mākslinieciska, cits raidīs daudzas sūdzības par pilsētvides ainavas bojāšanu.

Tāpat var gadīties, ka patērētājs neuztvers pareizo vēstījumu. Jums radās lieliska ideja un jūs ieguldījāt daudz pūļu tās izpildē, bet neviens nesaprata to kā jūs? Atcerieties, ka mēs katrs domājam citādāk! Izejiet no savas komforta zonas un “iekāpiet otra apavos”, bet neesat pārsteigts, ka tik un tā būs daži cilvēki, kas ziņu nesapratīs.

Vēl viens faktors, kas jāņem vērā, izveidojot partizānu mārketinga reklāmas kampaņu ir tas, ka nākotni nevar paredzēt. Pašpārvaldes atļauja, laikapstākļi, likumi un sabiedriskie pasākumi var novērst jūs no savu ideju realizācijas, kā arī citas neprognozējamas situācijas, kas kampaņu var izjaukt. Pirms īstenojiet kampaņu, pārliecinieties, ka jums ir atļauja jūsu vēlamajām izdarībām, noskaidrojiet, vai tuvākajā laikā netiek ieplānots lietus, kā arī pārliecinieties, ka cilvēki ir informēti par jūsu unikālo ideju.

Un kā tad izveidot veiksmīgu partizānu mārketinga kampaņu? No sākuma noskaidrojiet, kāds ir galvenais kampaņas mērķis. Mēģiniet iedomāties visus iespējamos veidus, kā jūsu ideja var attīstīties. Labākais veids, kā to izdarīt, ir iedomāties par virsrakstiem, kādus vēlētos redzēt medijos, par tvītiem, kādus gribētu lasīt, kā arī YouTube video, kurus vēlētos skatīties pēc tam, kad jūsu kampaņa tiek realizēta. Jūsu galvenais mērķis ir iegūt mediju uzmanību un izveidot pozitīvu saikni ar potenciālajiem klientiem. Atrodiet veidu, kā to īstenot!

Galvenais, īstenojot šādu stratēģiju, ir izvairīties būt neīstam un tādam, kā visi citi – centieni būt kaut kam, kas neraksturo jūsu zīmolu, nenesīs panākumus. Tāpat nevajag veidot kampaņas, kas var provocēt vai nobiedēt cilvēkus, jo tās par zīmolu neradīs pozitīvas asociācijas.

Jāatceras, ka partizānu mārketings pilnībā liek cilvēkiem mainīt priekšstatus par to, kas ir reklāma.

Kā veiksmīgu piemēru guerilla mārketinga stratēģijai var minēt automašīnu ražotāju “Volkswagen”, kurš uzrīkoja kampaņu, kurā katrs cilvēks sevī atmodina bērnu – metro stacijā tika izveidota īpaša “ātrā josla” kā slīdkalniņš, lai cilvēkiem būtu iespēja ātrāk nokļūt lejā, pie tam – darot to ar jautrības devu. “Volkswagen” bija nolēmis, ka tas ir labākais veids, kā reklamēt savu jauno modeli “Polo GTI”, uzsverot tā labākās īpašības – jautrību braucot un ātrumu.

Cilvēki aktīvi izmantoja šo trasi, ko filmēja slēptā kamera, tālāk kadriem tiekot publicētiem sociālajos medijos, lai sasniegtu VW mērķauditoriju. Mājas lapa piesaistīja vairāk kā 283 apmeklējumus un video sasniedza vairāk nekā 4 miljonus skatījumu.

Foto: Russ Seidel/https://www.flickr.com/photos/10159247@N04//https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.0/