Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Produktu izvietošana kā efektīva reklāmas metode

Kā radīt neuzbāzīgu reklāmu

Produktu izvietošana – ikdienā mēs to redzam gandrīz visur, piemēram, mūsu mīļākajos TV šovos – plaši pazīstams zīmols tiek “iepīts” sarunā starp varoņiem, tā logo tiek parādīts fonā uz plakāta vai viens no galvenajiem varoņiem padzerās no kādas slavenas firmas pudeles. Šī tehnika joprojām ir ļoti populāra reklāmdevējiem, jo patērētāji var ignorēt reklāmas, bet tie nevar nepievērst uzmanību saturam, kas viņiem patīk.

Aizvien straujāku popularitāti gūstošās reklāmas bloķētāju programmatūras padara aizvien vieglāku iespēju skatītājiem izvairīties no reklāmas. Tieši šī iemesla dēļ produktu izvietošanu sāk pielietot krietni plašāk, kā tas tika darīts iepriekš. Cik tas ir efektīvi? Atkarīgs no tā, kā tiek pasniegts.

Produktu izvietošana mūzikas videoklipos

Ja sākotnēji produktu izvietošana bija populāra tikai televīzijas šovos un filmās, tagad to plaši pielieto arī mūzikas video. Tas saistās ar to, ka mūzikas ieņēmumi kļūst arvien vairāk atkarīgi no reklāmdevējiem. Mūzikas industrija pat ir ieviesusi “atpakaļejošu produkta izvietošanas” iespēju, kurā reklāma tiek ievietota digitāli uz iepriekš esoša satura. Šāda attēla manipulācija ir viegli veicama un tiek plaši izmantota tādu pazīstamu mākslinieku vidū kā Avicii, Far East Movement, Aloe Blacc un citu, kuru videoklips sniedz iespēju tajā ko mainīt.

Kad ilgtermiņa produkta izvietošanas raksturs cilvēku vidū tiek atzīts, tas var stiprināt zīmola apazīstamību un kalpot kā ilgtermiņa atgādinājums par reklāmēto produktu, kas ir galvenais mārketinga mērķis.

Produktu izvietošana filmās un seriālos

Atšķirībā no mūzikas video, produktu izvietošana filmās un seriālos ir mazāk pārliecinoša. Skatītāji parasti ir aizvainoti par praksi, kad tas tiek izpildīts slikti. Tas nozīmē, ka produktu izvietošana grauj ainu, ja ir pārāk acīmredzama – tas sliktā gaismā ataino gan produktu, gan pašu pārraidi.

Labs piemērs šādai sliktai praksei ir 2012. gada ASV TV šova “White Collar” epizode, kurā 30 sekundes tika veltītas tam, lai parādītu automašīnas “Ford Taurus” automātisko paralēlās parkošanās funkciju. Daudzi skatītāji sūdzējās, ka šī aina viņiem lika justies tā, it kā viņi tiktu bombardēti ar transportlīdzekļa sludinājumu.

Galvenā atslēga efektīvai produktu izvietošanai masu medijos balstās uz izdomātā stāsta realitāti. Visam stāstā ir jākalpo par tā iekšējo realitāti, tostarp produktiem tajā – Džeims Bonds nevar pārvietoties ekonomiskā sedanā, jo tas neatbilstu filmas stāsta īstenībai. Ja produktu izvietošana tiek integrēta veiksmīgi, skatītāji vēlas līdzināties saviem elkiem un, piemēram, iepirkties tirdzniecības centrā “Riga Plaza”, kā to dara TV3 seriāla “Viņas melo labāk ” galvenās varones.

Labs piemērs veiksmīgai produktu izvietošanai ir ASV TV šovs “Modern Family”, kurš ļoti efektīvi integrē zīmolus savos sižetos. Epizodē, kura saucas “Connection Lost”, darbība notiek klēpjdatora un telefona ekrānos, kuros ģimenes locekļi sazinas viens ar otru, izmanotjot tādas “Apple” funkcijas kā “iMessage” un “FaceTime”.

Šāda reklāma ir ideāls un reālistisks portets amerikāņu ģimenei ar vidējiem ienākumiem, kurai būtu iespējams izmantot šīs tehnoloģijas. “Apple” zīmols tiešām palīdz izveidot saikni starp izdomātiem tēliem un skatītājiem – tajos skatītāji saredz daļiņu sevis.

Produktu izvietošana plaši tiek izmantota arī citur, piemēram, videospēlēs un grāmatās. Tomēr, ja mūzikas video un televīzijā produktu izvietošana ir tendēta, lai piesaistītu klientus, spēlēs produkti tiek izvietoti, lai tās padarītu reālistiskākas un pietuvinātas cilvēka ikdienai (tas gan nenozīmē, ka spēļu veidotāji par produktu izvietošanu nepieņem samaksu). Grāmatās produktu izvietošana ir manāma mazāk, jo tajās tā ir īpaši skaidri atpazīstama, taču arī šī tendence kļūst aizvien populārāka.

Tātad, kurā masu medijā vislabāk veikt produktu izvietošanu? Mūzikas video noteikti jāapdomā kliedzošas reklāmas izveide, jo skatītāji videoklipiem nedzīvo līdzi un tik ļoti emocionāli nespēj reklāmu uztvert – viņu ietekme būs atkarīga no tā, cik augstu tiek novērtēts mūziķis. No otras puses, TV šovu un filmu skatītāji kritizē klaju produktu izvietošanu, taču daudz spēcīgāk dzīvo līdzi pārraidē notiekošajam, kas starp skatītāju un varoni, kas reklamē preci, rada daudz dziļāku emocionālo saikni.

Galvenais ir spēt reklāmu pielāgot stāsta sižetam, neatkarīgi no medija – tā nedrīkst būt “tukša”, tai ir patiesi jāliek skatītājam noticēt, ka pārraides varoņi vēlētos reklamēto produktu lietot paši vai aicina to lietot citiem.

Foto: David Guyler/https://www.flickr.com/photos/daviegee// https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/