Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kantar: Preses izdevumu patēriņš saglabājas stabils, mainījusies interesējošo tēmu izvēle

Arī lasītāju tēmu izvēlē vērojamas izmaiņas!

Vidēji 83,8% jeb 1 miljons 299 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši kādu no pēdējiem sešiem preses izdevumu numuriem, liecina Kantar 2020.gada pavasarī veiktā Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultāti. Pētījumā apkopota informācija par 185 drukāto preses izdevumu auditoriju.

2020.gada pavasarī lasītākie preses izdevumi pēc viena numura vidējās auditorijas Latvijas iedzīvotāju vidū ir laikraksts “MK Latvija” krievu valodā un šīs laikraksta pielikums “Televizor” (krievu valodā), žurnāls “Ieva”.

Nedēļas laikrakstu krievu valodā “MK Latvija” vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 11,7% jeb 181 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, nedēļas avīzes “MK Latvija” pielikumu “Televizor’’ – 8% jeb 124 tūkstoši lasītāju un žurnālu “Ieva” vidēji vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 7,9% jeb 122 tūkstoši lasītāju.

Desmit lasītāko periodiskās preses izdevumu vidū vēl ierindojas žurnāls “Privātā Dzīve’’ ar 6% jeb 93 tūkstošiem lasītāju, žurnāls ‘’Kas Jauns’’ ar 5,2% jeb 81 tūkstoti lasītāju, žurnāls “Ilustrētā Pasaules Vēsture’’ ar 4,9% jeb 75 tūkstošiem lasītāju, žurnāls “Ievas Stāsti’’ ar 4,6 % jeb 72 tūkstošiem lasītāju, nedēlas programmu avīze “Latvijskaja TV Programma’’ (krievu valodā) ar 4,1% jeb 64 tūkstošiem lasītāju, žurnāls “Ilustrētā Zinātne” ar 4,0 % jeb 62 tūkstošiem lasītāju un žurnālu ‘’Ievas Dārzs” vidēji vienu numuru lasījuši vai caurskatījuši 3,8 % jeb 59 tūkstoši lasītāju.

Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Salīdzinot divus pēdējos pētījuma periodus, pavasara periodā nav būtiski samazinājies preses patēriņš, ir vērojams sezonālas svārstības. Desmit lasītāko preses izdevumu sarindojumā ir arī statistiski nozīmīgās svārstības, un viens no iemesliem ir, ka samazinājies to lasītāju skaits, kas lasījuši vismaz vienu numuru no pēdējiem sešiem un nav lietojuši internetu vismaz reizi nedēļā. Arī lasītāju tēmu izvēlē vērojamas izmaiņas. Pētot, par kādām tēmām lasītāji izvēlējušies lasīt šī gada pavasara periodā salīdzinājumā ar rudens periodu, tad abos periodos visvairāk lasītāji atzīmējuši, ka lasījuši vai caurskatījuši aktuālos notikumus Latvijā un pasaulē. Savukārt, šī gada pavasara periodā otrā vietā ierindojas raksti par veselību un trešā – par kultūru un izklaidi (mūziku, teātri, kino, grāmatām u.c.). Lasītāju intereses pieaugums par abām šīm tēmām ir būtisks, un to varam izskaidrot ar šīs ārkārtējas situācijas ietekmi šī gada pavasara periodā. ‘’