Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

6 veidi, kā personīgais zīmols palīdz attīstīt karjeru AI laikmetā

Mākslīgajam intelektam ienākot mūsu dzīvē un jau tagad mainot veselas nozares, karjeras attīstība kļūst arvien nenoteiktāka un nelineāra. Uzņēmumi paātrina jauno tehnoloģiju ieviešanu, bet nepārtraukta pārstrukturēšana kļūst par normu. Ņemot vērā šos apstakļus, kļūst arvien grūtāk palikt pieprasītam savā profesijā un biznesā. Uzticams veids, kā izcelties augsti konkurētspējīgā vidē, ir atbilstošs un kvalitātīvi izveidots personīgais zīmols. Vairāk par to, kā nodrošināt sev spēcīgas priekšrocības, stāsta zīmolu stratēģe, komunikācijas eksperte un PR aģentūras ShafroX dibinātāja Ļubova Šafro.

Personīgais zīmols nav tikai tas, kā jūs izskatāties vai kā jūs sevi prezentējat tikšanās. Tā ir unikāla prasmju, zināšanu, pieredzes, domāšanas, vērtību un īpašību kombinācija, kas padara jūs par atpazīstamu un pieprasītu ekspertu darba tirgū. Jūsu personīgais zīmols ir tas, kas jūs atšķir no citiem un veido jūsu profesionālo identitāti. Tas nosaka, kā jūs uztver citi un cik vērtīgs ir jūsu devums kompānijai. Īsāk sakot, personīgais zīmols ir jūsu reputācija gan darba vietā, gan ārpus tās.

Spēcīgs personīgais zīmols var atvērt durvis, piesaistīt jaunas iespējas un cilvēkus, kā arī palīdzēt jums sasniegt finansiālos mērķus. Tādējādi personīgais zīmols kļūst ne tikai par privilēģiju, bet par nepieciešamību, un šeit ir seši iemesli, kāpēc tas šobrīd ir svarīgāks nekā jebkad agrāk.

1. Konkurences priekšrocība

Spēcīgas konkurences apstākļos, kad pastāv liela personāla atlases un ekspertīzes krīze, ir arvien grūtāk saglabāt redzamību un radīt pareizo iespaidu. Daudzi pieredzējuši eksperti, kuri vairākkārt pierādījuši savu vērtību, var palikt nepamanīti, jo ir cilvēki, kas pasludina sevi skaļāk un gaišāk, pat bez lielas pieredzes. Tādējādi digitālajai pēdai ir liela nozīme, lai eksperti nezaudētu vietu konkurentiem un uzņēmēji uzvarētu cīņā par patērētājiem.

Kas ir nepieciešams, lai to paveiktu? Visaptveroša pieeja sava personīgā zīmola veidošanai un popularizēšanai, lai radītu uzticamību un lojālu cilvēku kopienu, kas atbalsta jūsu vērtības. Konsekvents stāstījums par jūsu personību un profesionālo profilu, kā arī vizuālā identitāte un ilgtspējīga pozicionēšana sociālajos tīklos, plašsaziņas līdzekļos un dažādās tīmekļa vietnēs veido uzticību potenciālajiem darba devējiem, klientiem, kolēģiem un investoriem, vēl pirms jūsu personīgās tikšanās. Jo, ja jūs nepārvaldāt savu tiešsaistes reputāciju, tā pārvalda jūs vai arī kontroli var pārņemt jūsu klienti un konkurenti.

2. Karjeras elastība un pārrunu priekšrocības

Pielāgojamība ir viena no galvenajām līderības prasmēm, kas tiek augstu vērtēta pastāvīgi mainīgajā uzņēmējdarbības vidē. Prasmīgi izveidots personīgais zīmols, kas nav piesaistīts konkrētai lomai vai nozarei, kļūst par jūsu caurlaidi uz jaunām iespējām. Kad jūs esat atzīts eksperts, kurš uzsver spēju mācīties, attīstīties un mainīt virzienu, darba devēji ir gatavi apsvērt jūsu kandidatūru dažādos amatos, un partneri saskata potenciālu, lai kopīgi uzsāktu projektus.

Spēcīgs personīgais zīmols ļauj jums izvēlēties starp labākajiem uzņēmumiem un nebūt atkarīgam no konkrēta darba devēja. Gan personāla speciālisti, gan uzņēmumu īpašnieki pievērš uzmanību personīgajam zīmolam, meklējot kandidātus vadošajiem amatiem. Būdami vērtīgs profesionāls darba tirgū, veiksmīgi uzņēmumi vēlas jūs dabūt sev, un jums ir izdevīgāka pozīcija pārrunās par algu un darba nosacījumiem.
3. Uzticībā un autoritātē balstīta līderība

Tiešsaistes komunikācijas ir palielinājuši iespējas profesionāļiem apliecināt sevi un stiprināt autoritāti savā jomā. Personīgais zīmols, kas izstaro harismu un autentiskumu, kā arī izceļas informācijas troksnī ar vērtīgām atziņām, padara cilvēku ne tikai par ekspertu, bet arī par viedokļu līderi, kuram seko citi. Tas paver iespēju kļūt par vieslektori, konsultēt nozīmīgus projektus un kvalitatīvi paplašināt komunikācijas loku.

Parādot ekspertīzi, reālo pieredzi un savu pārvarēšanas ceļu – ar kāpumiem un kritumiem, nevis tikai “veiksmes stāstu”, jūs gūsiet auditorijas uzticību. Personīgais zīmols var sniegt noderīgu informāciju un pelnīt ietekmi, izmantojot sociālos tīklus un plašsaziņas līdzekļus, konferences, podkāstus un tīklošanās. Cilvēki uzticas tiem, kurus pazīst un kuri secīgi atklāj sevi ar vārdiem un darbiem. Šādā līderā cilvēki vēlas ieklausīties, sekot viņam, un tas nozīmē, ka jūsu viedoklis nozarē iegūst svaru.

4. Klientu un iespēju piesaiste

Balstoties uz jūsu zīmola uzticamību mārketings un pārdošana kļūst dabiskāki. Kā arī, ja jums jau ir auditorija, atrast darbu, klientus vai ieviest jaunus produktus un pakalpojumus sanāks vieglāk un veiksmīgāk. Turklāt, ja jums ir atpazīstamība un reputācija, cilvēki paši jūs ieteiks saviem paziņām. Tas ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā piesaistīt klientus bez reklāmas izdevumiem.

Spēcīgs personīgais zīmols padara jūs par personu ar līdera īpašībām, kurai vēlas pievienoties citi veiksmīgi cilvēki, uzņēmumi un investori, jo viņi jau zina, kas jūs esat, kādas ir jūsu vērtības un kādas stiprās puses. Tas padara jūs par pievilcīgu partneri, jo viņi jūs redz kā uzticamu ilgtermiņa sabiedroto, kas spēj īstenot savas ambīcijas un pulcēt ap sevi cilvēkus. Svarīgi ir arī tas, ka nav nepieciešams tērēt laiku, lai pārbaudītu jūsu reputāciju, bet jūsu tēls un ietekme var būt atspēriena punkts partneriem, lai iekļūtu jaunos tirgos.

5. Perspektīvas mākslīgā intelekta laikmetā

Profesionālās lomas arvien vairāk pārveido mākslīgais intelekts, savukārt “mīkstās prasmes” jeb “soft skills” kļūst arvien vērtīgākas. Jūsu personīgajam zīmolam būtu jāuzsver tieši tās cilvēciskās spējas, kuras AI neaizstās: emocionālais intelekts, krīžu pārvarēšana, ētiska sarežģītu lēmumu pieņemšana un radoša domāšana.

Demonstrējot spēju sadarboties ar mākslīgo intelektu un sniedzot unikālu cilvēcisku ieskatu, jūs kļūstat neaizstājams. Būtiska ir stratēģiskā domāšana un spēja ātri apstrādāt lielu informācijas apjomu, lai ieviestu un optimizētu AI rīkus savā darbā. Jūsu redzējums par AI, kā iespēju optimizēt procesus, nevis draudu, noteiks jūsu panākumus izvēlētajā jomā.

6. Izturība pret krīzēm

Uzņēmumi var tikt slēgti, mainīt profilus un uzsākt pārstrukturēšanu, bet personīgais zīmols paliek kopā ar cilvēku. Krīzes laikā cilvēki turpina strādāt ar tiem, kam uzticas. Ja jums jau ir lojāla auditorija, klienti vai sekotāji, viņi jūs atbalstīs arī grūtos laikos, turpinot pirkt, ieteikt vai sadarboties. Ar spēcīgu personīgo zīmolu jūs kļūstat noturīgāks pret pārmaiņām, ekonomikas lejupslīdēm un reputācijas izaicinājumiem, kā arī ātrāk pielāgojaties jaunajiem apstākļiem, balstoties uz savu jau izveidoto uzticamību un digitālo pēdu.
Mūsdienu realitātē personīgais zīmols ir jūsu uzticama apdrošināšana krīzes laikā un stratēģisks aktīvs, kas darbojas jūsu nākotnes labā. Šodien tam vairs nav viens, bet divi uzdevumi – atšķirt jūs gan no jūsu cilvēku konkurentiem, gan no mākslīgā intelekta, kas iekaro neiedomājamus augstumus. Spēcīgs personīgais zīmols kalpo kā bāka jūsu sekotājiem un kā kompass jums, demonstrējot patstāvīgas attīstības trajektoriju, kā arī iespējas un resursus, kas nodrošinās pašrealizāciju un palīdzēs sasniegt jūsu finansiālos mērķus.