Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Panākumi, kuri izpalika! Filmu “Pa asmeni skrejošais 2049” iegāž drūmais mārketings

Kāpēc filma ar īpašo priekšvēsturi tā arī nekļuva par kases grāvēju?

Mārketings vienmēr ir bijis ļoti nozīmīgs, ja runa iet par filmas potenciālajiem panākumiem un mērķauditoriju. Taču ne visu nosaka reklāma, vajadzīgs arī spēcīgs stāsts, kurā katrs varētu atrast sev interesējošo sižeta līniju. Tādi secinājumi radušies, noskatoties filmu, kuras panākumi tā arī izpalika!

Trīsdesmit gadus pēc pirmās filmas notikumiem, jaunais “pa asmeni skrejošais” policists K atklāj ilgi glabātu noslēpumu, kas var pārvērst totālā haosā to, kas vēl atlicis no sabiedrības. K atklājums liek viņam uzmeklēt bijušo policistu Riku Dekardu, kurš jau 30 gadus ir pazudis bez vēsts.

Lai arī no zinātniskās fantastikas filmas “Pa asmeni skrejošais 2049” tika gaidīti lieli panākumi, tās rezultāti pieviļ. Filma pirmajā izrādīšanas nedēļā ASV un Kanādas kinoteātros iekasēja 31,5 miljonus ASV dolāru, kas ir labs rezultāts salīdzinot ar prognozētajiem 40-50 miljoniem. Taču otrajā nedēļā tās ienākumi saruka uz pusi, iekasējot vien nieka 15 miljonus un ļaujot to pārspēt mazbudžeta šausmu filmai “Daudz laimes nāves dienā”.

Filma, kuras turpinājums tika gaidīts ar sajūsmu, tā arī nav spējusi gūt finansiālu labumu no pozitīvajām atsauksmēm filmu reitingu vietnē “Rotten Tomatoes”, kur tā tika nodēvēta par “cienīgu oriģināla pēcteci”.

Salīdzinot filmu ar tās oriģinālu, kas iznāca 1982. gadā un pirmajā izrādīšanas nedēļā nopelnīja vairāk nekā 6 miljonus ASV dolāru, kas šodien varētu būt aptuveni 15 miljoni ASV dolāru, šķiet, ka šīs daļas panākumi ir uz pusi lielāki, taču tie joprojām nav tie panākumi, uz kuriem cerēja filmas veidotāji.

Kas vainojams pie filmas neveiksmes?

Mārketings. Tam joprojām ir liela nozīmē reklamējot jebkuru produktu, arī filmas. Filmas mārketinga kampaņa ekspertu ieskatā bija pārāk tumša, savukārt tās veidotāji neaizdomājas par mērķauditorijas piesaistīšanu.

Reklāmas kampaņu veidoja tikai divas filmas zvaigznes – Harissons Fords un Raiens Goslings, kuri parādījās gan preses intervijās, gan dažādos citos mārketinga pasākumus. Iespējams, studija nevēlējās atklāt filmas noslēpumus pirms laika, tomēr, lai izvilktu kampaņu ar diviem aktieriem, bija par maz.

Tāpat tika uzsvērts, ka filmai bijusi visai šaura auditorija – lielākoties tie bijuši vīrieši. Tāpat tā pārāk paļāvusies uz iepriekš minētajām pozitīvajām atsauksmēm un oriģinālo filmu. Kopš pirmās filmas pagājuši 35 gadi, un diez vai mērķauditorija ir tā pati, kas šodien.

Visbeidzot lielākā daļa kampaņa iekļāva tradicionālus plakātus ar tumšo pasaules auru, kas tika uzskatīti par diezgan drūmu pat vidējiem kino režisoriem.

Galu galā, vai rezultāts ir pārsteidzošs? Jo arī pirmā filma nekad tā arī nekļuva par kases grāvēju, un diez vai iespējams sagaidīt ko līdzīgu uz ekrāna atainojot to pašu stāstu, par kuru lielai auditorijai jau iepriekš nebija intereses.