Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Reklāmas nozares eksperti vērtē IShowSpeed vizīti Latvijā: 30 tūkstoši eiro par šādu sabiedrības uzmanību ir ļoti efektīva investīcija

Satura radītāja “IShowSpeed” vizītē ieguldītie 30 tūkstoši eiro nodrošināja izcilu izmaksu–efektivitātes attiecību, sasniedzot skatītājus ar ievērojami zemāku izmaksu par skatījumu nekā tradicionālajos vai pat modernajos reklāmas kanālos, atzīst reklāmas nozares eksperti.

Šie tēriņi ir būtiski izdevīgāki nekā tradicionāli iegādāta reklāma. Aprēķinot izmaksas uz skatījumu (CPV), šobrīd tie sastāda vien 0,13 eiro centus — tas ir zemāks rādītājs nekā jebkurā Meta vai Google reklāmu formātā, un paredzams, ka šī summa vēl samazināsies, jo skatījumu skaits turpina pieaugt.

“7,6 miljoni skatījumu par 30 tūkstošiem eiro nozīmē, ka izmaksas ir vien 3,95 EUR par 1000 skatījumiem. Salīdzinājumam — YouTube reklāma vidēji izmaksātu 40–50 EUR par 1000 skatījumiem. Tātad efekts ir ap desmit reižu izdevīgāks. Turklāt jāņem vērā arī visas papildu auditorijas caur “likes”, “shares”, uz vietas klātesošo saturu un plašsaziņas līdzekļu atspoguļojumu. Rezultātā — 30 tūkstoši eiro par šādu sabiedrības uzmanību Latvijai ir ļoti efektīva investīcija.”, saka “Initiative Latvia” valdes priekšsēdētājs Andis Laveikis.

Mūsdienās ceļojumu pieredze vairs nav tikai par galamērķi – tā ir par emocijām, piedzīvojumu un pašizpausmi. Tā sauktā Z paaudze (dzimušie no 1997. līdz 2012. gadam) kļūst par vienu no nozīmīgākajām ceļotāju grupām, un tās priekšstati par ceļošanu ievērojami atšķiras no iepriekšējo paaudžu pieejas, tāpēc Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) mērķis, atbalstot šādu spontānu aktivitāti, bija uzrunāt dinamisko un digitāli aktīvo auditoriju, kas tiek uzskatīta par vienu no visstraujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē.

“Es atbalstu šo iniciatīvu par 100%. Mani patiesi pārsteigtu, ja kāds mārketinga speciālists domātu citādi. Tas būtu līdzvērtīgi ignorēt faktu, ka auditorija šodien ir sasniedzama tādos sociālajos tīklos kā TikTok, Instagram, Snapchat un YouTube. Šāds mārketinga speciālists vienkārši būtu jāmaina. Vairāk nekā septiņi miljoni globālo skatījumu, sasniegta jauniešu auditorija, kas potenciāli var ietekmēt arī savu vecāku lēmumus, piemēram, par ceļojumiem, Latvijas tēla popularizēšana pasaulē, svētki mūsu jauniešiem — tas viss pilnīgi noteikti atsver salīdzinoši nelielo ieguldījumu,” komentē “Alpha Digital” reģionālais vadītājs Arnis Ozols, piebilstot, ka, pat ja rodas jautājumi par izvēlēto norises vietu vai iesaistītajām personām, kopumā šo notikumu vērtē pozitīvi, proti, ja vēlamies attīstīt Latvijas ekonomiku, mums jāskatās plašāk un tālāk par “viensētas domāšanu”.

  1. gadā Latviju apmeklēja gandrīz 1,6 miljoni ārvalstu tūristu, no kuriem vairāki simti tūkstošu bija jaunieši līdz 29 gadu vecumam. Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem tieši jauniešu auditorijā ceļošana visstraujāk atjaunojās pēc pandēmijas, un jau 2024. gadā veidoja aptuveni 30 % no ienākošā tūrisma.

“Viņi ir izauguši ar viedtālruniem, sociālajiem tīkliem kā galveno informācijas avotu un tūlītēju pieeju pasaules notikumiem. Viņu izvēli ceļot ietekmē nevis klasiska reklāma, bet gan autentiski, reāllaikā pieredzēti notikumi, kurus demonstrē viņiem uzticami satura veidotāji. “IShowSpeed” vizīte Latvijā parādīja, ka valsts tēlu iespējams popularizēt ne tikai ar klasiskām reklāmas kampaņām, bet arī ar dzīvu, neformālu saturu. Šī pieeja īpaši labi strādā ar auditoriju, kura pieradusi komunicēt citādi – ar emocijām, žestiem, videoformātu un dalīšanos pieredzē reāllaikā,” uzsver LIAA direktore Ieva Jāgere.