Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Tavs tēmturis un zīmols iet roku rokā!

Kā lai izveido veiksmīgu tēmturu stratēģiju?

Sociālo mediju kampaņas regulāri izgāžas. Kas pie tā vainīgs?

Tēmturi jeb mirkļabirkas redzamas pilnīgi visur, taču diemžēl daudzas kompānijas tos izmanto neprofesionālā veidā. Tieši tāpēc mēs vēlamies dot padomu un izklāstīt, cik svarīgu lomu komunikācijā ar zīmolu un klientu spēlē sociālie mediji.

Padomājiet paši – cik bieži izmantotie tēmturi ir pārāk gari (ņemot vērā to, ka 140 rakstzīmes bieži vien ir uzrakstītas kļūdaini un pavirši). Kompānijas, kas ieguldījušas ilgu laiku un lielu naudu, strādājot pie sava zīmola vārda, radot tam lielisku vidi, kā arī veiksmīgu mārketinga programmu, veido tēmturus, kas kompānijai gandrīz vai rada katastrofālu reitingu lejupslīdi.

Tēmturi iegāž daudzas kompānijas tāpēc, ka konkrēti izmantotie vārdi, kas savstarpēji netiek atdalīti, bieži vien izveido nepareizu priekšstatu par to, kas īstenībā gribēts pateikt. Daudzi no piemēriem var būt divdomīgi, norādīt uz zīmola paviršību, kompetences trūkumu, kā arī rupjībām, kas notiekti nav plānotas, bet gala rezultātā klients to saprot tā un ne citādi.

Bet kādā veidā lai izveido veiksmīgu tēmturu stratēģiju?

Saprotiet, ka jūsu izmantotais tēmturis tieši attaino jūsu zīmolu!

Tēmturi ir jūsu zīmola paplašinājumi. Ja tie tiks veiksmīgi izveidoti, tie būs vieni no galvenajiem virzītājspēkiem jūsu zīmola atpazīšanai. Tātad tie vistiešakajā mērā ir tuvi jūsu zīmola mārketinga vai reklāmas saukļiem. Viens no labākajiem piemēriem ir zīmola Nike plaši izmantotais un atpazīstamais tēmturis #JustDoIt. Ne tikai šis zīmols, bet arī tā atbalstītāji lieto šo tēmturi, publicējot gan fotogrāfijas, gan ziņas par panākumiem sporta jomā.

Pievērsiet uzmanību!

Piemēram, zīmolam DiGiorno Pizza izdevies izveidot atpazīstamu tēmturi #RisetotheOccasion, kas parasti strādā diezgan labi. Tāpat arī veiksmīgi tika integrēts tēmturis #SingleBecause, ar kura palīdzību DiGiorno paziņoja, ka “visticamāk kāds ir aizmirsis paņemt pasūtīto picu.” Bet tāpat zīmolam arī bijušas lielas problēmas ar citu tēmturu izmantošanu portālā Twitter. Tēmturi #WhyIStayed (#KāpēcEsPaliku) izmantoja cilvēki, kas dalījās savos sāpīgajos stāstos par vardarbību savā dzīvē. DiGiorni, atbildot uz šo tēmturi, portālā Twitter publicēja šādu atbildi: “Because You Had Pizza” (Tāpēc, ka Tev bija pica). Negatīvā reakcija bija diezgan paradzema un DiGiorno nācās atvainoties par to, ko publicējuši, tajā pašā laikā atzīstot, ka tiem nebija ne jausmas, ka #WhyIStayed tēmturis ir tik populārs un plaši izmantots.

Apzinieties savu mērķauditoriju!

Daudzas kompānijas domā, ka visa pasaule tās mīl un atpazīst. Patiesībā pat populārākajiem zīmoliem ir savi ienaidnieki un sociālie mediji ir lieliska vieta, kurā šo nepatiku izplatīt. Piemēram, kad ārsts Mehmets Ozs (Dr. Mehmet Oz) nolēma publiski uzdot jautājumus portālā Twitter, izmantojot tēmturi #OzsInbox, citi ārsti, kuri jau ilgus laikus bijuši neapmierināti ar Oza aktivitātēm, izmantojot šo pašu tēmturi rakstīja par to, ka Ozs vairs nav īsts ārsts un tas tikai nodara saviem pacientiem pāri. Tāpat, McDonalds velējās izveidot publisku diskusiju, lūdzot saviem klientiem rakstīt par to, kā tie jūtas, ēdot šo pārtiku, izmantojot tēmturi #McDStories. Reakcija uz to noteikti nebija tāda, kādu McDonalds bija plānojuši. Kompānija saņēma daudzas sūdzības, sākot ar to, ka klienti atraduši nagus burgeros, kā arī to, ka no šīs pārtikas cilvēkiem paliek slikti utt. Tas viss notika tikai pirmo divu stundu laikā, kopš kompānija palaida šo tēmturi.

Nolīgstiet advokātu!

Olimpisko spēļu un ASV Olimpiskā komiteja saņēma lielu kritiku, kad viņi brīdināja dažādas kompānijas par to, ka vienīgi tie zīmoli, kas sponsorē spēles var izmantot tēmturus #Rio2016, #TeamUSA un pat #Olympics. Ir skaidrs, ka šādu tēmturu izmantošana ir katras kompānijas intelektuālais īpašums, kas jāaizsargā un jāaizstāv.

Labojiet. Labojiet. Labojiet.

Jā, kļūdas tiek pieļautas un sociālajos medijos publicētās ziņas izraisa vienus no skaļākajiem skandāliem. Tāpēc pirms publicējiet, pārbaudiet kārtīgi, ko tieši publicējat. Ja redzat, ka pieļauta kļūda, nekavējoties to izlabojiet. Pārbaudiet vēlreiz. Ja nepieciešams, izlabojiet vēlreiz.

Foto: https://www.pexels.com/photo/vintage-technology-keyboard-old-2318/