Mākslīgais intelekts vairs nav vairs nekāda zinātniskā fantastika. Tas, ko kādreiz varējām redzēt vien “Zvaigžņu karos”, tagad veicina biznesa lēmumu pieņemšanu visā pasaulē. Vairums organizāciju visā pasaulē jau ir ieviesušas mākslīgo intelektu, un paredzams, ka nākotnē īstenoto projektu skaits dubultosies. Ieguvums ir acīmredzams – mākslīgais intelekts ceļ uzņēmuma produktivitāti!
Kas ir mākslīgais intelekts? Mākslīgais saprāts (angļu: artificial intelligence — AI) ir datorzinātņu un citu zinātņu nozare, kas pēta mašīnu saprātīgu izturēšanos, apmācību un pielāgošanos. Mākslīgais intelekts spēj risināt lielu daļu problēmu, ar kurām saskaras uzņēmumi visdažādākajās nozarēs, piemēram, nodrošinot automatizāciju un komerciālo mērķu veiksmīgāku sasniegšanu.
Kaut arī daudzi tirgotāji aizvien ir piesardzīgi noskaņoti pret mākslīgo intelektu, ieguvumi ir nepārprotami un uzlabojumi, ko klienti ir atzinuši, ir pūļu vērti.
Koncepcija pati par sevi izklausās vienkārša, līdz esat gatavs atrotīt piedurknes un ķerties tam klāt. Lūk, dažas no galvenajām priekšrocībām, ko mākslīgais intelekts var sniegt, lai uzlabotu klientu pieredzi:
1. Klientiem šķiet, ka jūs viņus saprotat
Mākslīgais intelekts palīdz uzlabot produktu un pakalpojumu personalizāciju, kas savukārt sekmēs pārdošanu un klientu saglabāšanu. Mašīnas var iegūt milzīgus datu apjomus un veikt smagnēju datu apkopošanu un attīrīšanu, kas ļauj tirgotājiem pavadīt laiku, analizējot klientu uzvedības modeļus. Šī informācija ir nenovērtējama, lai personalizētu saziņu individuālā līmenī. Mākslīgā intelekta ieviešana var atraisīt milzīgu neizmantotu potenciālu, lai personalizētu zīmola mārketinga kanālus, savienojot mārketinga speciālistus ar vērtīgiem patērētājiem.
2. Klienti saņem pārdomātus ieteikumus
Mēs visi esam redzējuši reklāmas par produktiem, ko mēs vienkārši nekad neiegādātos un nereti šķiet, ka šis zīmols jūs nemaz nepazīst.
Mākslīgais intelekts var paredzēt patērētāju uzvedību, lai nodrošinātu personalizētus produktus, piedāvājumus, ziņojumapmaiņu, saturu utt. Taču svarīga ir ietekme – kad klienti saņem zīmola komunikāciju, kas veidota, izmantojot kādu no šiem algoritmiem, viņiem piedāvājums šķiet vajadzīgs! Turklāt mākslīgais intelekts ļauj automatizēt rutīnas darbības, ko organizācijas administrācijā un dalīto pakalpojumu centros pašlaik veic darbinieki.
3. Personalizēts saturs rada saikni
Auditorijas attīstība un segmentēšana iegūst jaunu dzīvi, pievienojot mākslīgo intelektu kā elementu lēmumu pieņemšanas procesā. Katrs profils kļūst par viena segmentu, tāpēc jūs izturaties pret klientiem kā pret unikāliem indivīdiem, nevis kā pret daļu tehniskās shēmas.
4. Klientu apkalpošana ir ātra un draudzīga
Mākslīgais intelekts ļauj tirgotājiem uzlabot klientu pieredzi, nodrošinot viņiem diennakts uzmanību. Tīmekļa vietnēs, lietotnēs un e-pastā iegultie robotprogrammatūras un virtuālie palīgi piedāvā 1:1 saziņas kanālu zīmoliem — tādu, kas ir ļoti atbilstošs un individuāli pielāgots.
Sveiciniet klientus. Pajautājiet viņiem, vai viņiem ir nepieciešams kāds ātrs problēmu risinājums. Iesakiet atbilstošos produktus, pamatojoties uz pašreizējo tērzēšanas dialoglodziņu vai pēdējo pārlūkošanas sesiju vai pirkumu – iespēju ir daudz.
5. Klienti jūtas atbalstīti katrā pirkšanas posmā
Mākslīgais intelekts atbalsta dabiskās valodas apstrādi, kas ļauj ātri organizēt, optimizēt un ģenerēt saturu. No mārketinga speciālista viedokļa tas ietaupa laiku un naudu, apstrādājot lielus satura apjomus, bet no patērētāja perspektīvas tas palīdz viņiem viegli vadīt klienta ceļojumu.
Nebrīnieties, ja redzat, ka arvien vairāk zīmolu izmanto mākslīgo intelektu – cilvēki vienkārši sagaida no zīmoliem vairāk. Jārēķinās arī ar to, ka mārketinga speciālistiem pieejamo datu apjoms turpina pieaugt, un cilvēku spēja tos saprast un pielietot ir sarežģīta. Skaidrs, ka uzņēmumi bez mākslīgā intelekta noteikti iztikt nevarēs.