Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Kantar TNS ievieš jaunu radio auditorijas mērīšanas metodi

Radio auditorijas pētījums notiks visa gada garumā, kopumā intervējot 9000 Latvijas iedzīvotāju!

Pētījumu kompānija Kantar TNS no šī gada Latvijā ievieš jaunu radio auditorijas mērīšanas metodi – telefonintervijas apvienojumā ar aptauju internetā. Radio auditorijas pētījums notiks visa gada garumā, kopumā intervējot 9000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem un noskaidrojot viņu radio klausīšanās paradumus iepriekšējā dienā.

Kantar TNS Latvijā jau kopš 1993.gada regulāri veic radio auditorijas pētījumu, kura mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas radio staciju klausītāju auditoriju, šo auditoriju raksturojošām pazīmēm, kā arī dažādu radio staciju klausīšanos konkrētās mērķa grupās. Līdz šim gandrīz 25 gadus radio auditorijas pētījums tika veikts ar radio dienasgrāmatu metodi, pēdējos gados ik gadu aptaujājot vairāk nekā 4000 respondentu un iegūstot datus par vairāk nekā 30 radio staciju klausīšanos.

Sekojot līdzi radio auditorijas mērīšanas pasaules tendencēm un jauno tehnoloģiju sniegtajām iespējām, Kantar TNS, konsultējoties ar industrijas pārstāvjiem, nolēma šogad Latvijā pāriet uz jauno – nākamajā dienā veikto radio auditorijas mērījumu (Day After Recall jeb DAR metodi). Jaunā metode paredz to, ka visa gada garumā Kantar TNS intervētāji zvanīs uz datora nejauši ģenerētiem telefonu numuriem, lai Latvijas iedzīvotājiem vecumā no 16 līdz 74 gadiem uzdotu jautājumus par to, kā viņi ir pavadījuši iepriekšējo dienu – kur viņi ir bijuši un kādas radio stacijas dažādos dienas laikos ir dzirdējuši. Vienlaikus tiks izsūtītas arī aptaujas internetā ar identiskiem jautājumiem. Pētījuma kopējos rezultātus turpmāk plānots publiskot reizi ceturksnī, sākot ar šī gada jūniju, par iepriekšējo sešu mēnešu periodu.

Kantar TNS rīkotājdirektors Latvijā Mārtiņš Traubergs komentē jaunās radio auditorijas mērīšanas metodes priekšrocības: “Ar jauno metodoloģiju mēs radio auditorijas pētījuma izlasi palielināsim vairāk nekā divas reizes. Tas dos stabilākus rezultātus no perioda uz periodu, kā arī klientiem iespēju analizēt datus regulārāk un šaurākās mērķa grupās. Mazākām radio stacijām, kurām mēs agrāk nevarējām objektīvi nomērīt reitingus nepietiekamā respondentu skaita dēļ, tagad būs iespēja piedalīties pētījumā un uzzināt vairāk par savu klausītāju loku. Mēs katru dienu zvanīsim un izsūtīsim aptaujas internetā, dienā veicot aptuveni 25 intervijas. No kopējās 9000 aptaujāto izlases 85% mēs plānojam sasniegt telefona interviju veidā un 15% ar aptauju internetā. Mēs esam pārliecināti, ka jaunā pētījuma metode dos stimulu radio industrijai attīstīties vēl straujāk”.