Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Alberts Jodis: ELKO jaunais logo rada neatbilstošu priekšstatu par uzņēmumu

Vai ELKO turpmāk būs lasāms kā ELIKO?

Viens no lielākajiem IT produktu vairumtirgotājiem un IT risinājumu izplatītājiem Austrumeiropā “ELKO” mainījis savu vizuālo identitāti, kura pašlaik, diemžēl, atgādina neveiksmīgu joku.

Kā skaidro uzņēmuma ELKO Grupa direktors Svens Dinsdorfs, jaunais logo un stāsts, kas aiz tā stāv, ir pirmā redzamā liecība tam, kā ELKO Grupa iet kopsolī ar nozares attīstību un mainās, uzlabojot efektivitāti un nodrošinot ilgtspējīgu attīstību. “Jaunā ELKO Grupa zīmola identitāte atspoguļo izplatītāja lomu – apvienot tirgus, piegādātāju un pārdošanas kanāla uzkrātās zināšanas un pieredzi, un padarīt to viegli pieejamu visiem sadarbības partneriem,” uzsver Dinsdorfs.

Jaunais ELKO logo sastāv no teksta “ELKO” ar iekļautu grafisko zīmi “<”. Radošās pieejas vietā, zīmols ir izvēlējies visai tradicionālu un vienkāršu ideju, kuru no vienas puses vajadzētu uztver ātri un viegli, taču patiesībā jaunais grafiskais risinājums raisa pretrunīgas sajūtas. Jaunā zīmola identitāte ik pa laikam liek atgriezties pie atziņas, ka iepriekšējais ELKO logo, lai arī vairs neatbilst mūsdienu korporatīvā grafiskā stila tendencēm, tomēr salīdzinoši ir daudz veiksmīgāks. Pirmais, kas nāk prātā, raugoties uz jauno ELKO atpazīstamības zīmi ir tas, ka tā patlaban raisa nepareizas asociācijas. Izvēloties grafisko zīmi, kas būtībā nozīmē atpakaļ solis (backwards), rodas iespaids, ka uzņēmums nebūt neiet uz priekšu un par attīstību šeit nevar būt ne runas. Tāpat krāsu izvēle un uzsvars uz atsevišķa burta daļu ir izvēlēts neveiksmīgi, un tā vien izskatās, ka liela daļa ELKO turpmāk lasīs kā ELIKO.

Krāsu izvēle un uzsvars uz atsevišķa burta daļu ir izvēlēts neveiksmīgi, un tā vien izskatās, ka liela daļa ELKO turpmāk lasīs kā ELIKO.

Posted by Alberts Jodis on ceturtdiena, 2017. gada 18. maijs

Pieņemot, ka vizuālajai valodai jāatbalsta uzņēmuma vīzija un pozicionējums, tad šoreiz nākas vilties, jo gaidītā simbola vietā, kas varētu kalpot kā grafiskās atpazīstamības zīme, mēs saņēmām vien četrus burtus. Ja ELKO sevi pozicionē kā lielu un nozīmīgu uzņēmumu, tad kāpēc tad tas nav ņēmis piemēru no Samsung, Nike, Apple, kuriem šādi simboli pastāv? It īpaši, ņemot vērā faktu, ka iepriekš šāds simbols uzņēmumam bija.

Šajā gadījumā, ikvienam uzņēmumam, svarīgi atcerēties, ka logo arī nodrošina asociatīvu saikni ar mērķa auditoriju un veido priekšstatu par organizāciju. Ko jūs domājat par ELKO (ELIKO)? Vai jaunais logo sniedz skaidru ideju vai tomēr kaut kur dziļi paslēpj galveno mērķi?

Katrā ziņā, ELKO šo kritiku vajadzētu uzņemt labvēlīgi un, iespējams, pārdomāt savu izvēli, paturot prātā, ka zīmolam ir visas iespējas komunicēt un noskaņot patērētājus. Tas rada priekšstatu par to, kas no mums tiek gaidīts!