Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Latvijas apmeklētāko interneta lapu tendences 2018. gadā

Apmeklētāko lapu topa trijnieks bijis stabils un nemainīgs!

Starptautiskais interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmums Gemius apkopojis datus par būtiskākajām tendencēm populārāko interneta lapu vidū aizvadītajā gadā. Dati rāda, ka topa trijnieks – delfi.lv, inbox.lv un tvnet.lv – gada garumā ir bijis stabils un nemainīgs. Ievērojamu apmeklētāju pieaugumu uzrādījusi vietne mammamuntetiem.lv, kas gada laikā pakāpās par septiņām pozīcijām.

Aizvadītajā 2018. gadā starp apmeklētākajiem portāliem no visām platformām kopā (t.i., no datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem kopā) Latvijā ierindojās delfi.lv, inbox.lv un tvnet.lv, neļaujot pirmajā trijniekā iekļūt citiem portāliem. Gada griezumā portālu apmeklētāju skaits pa mēnešiem īpaši neatšķīrās, vidēji delfi.lv uzrādīja 841 000 Real Users, inbox.lv 802 000 apmeklētājus, bet tvnet.lv – 705 000. Portālu kopējās sasniedzamības (Total Population Reach) rādītājs, kas raksturo visu platformu auditoriju procentos, 2018. gadā vidēji bija attiecīgi 48 procenti portālam delfi.lv, 46 procenti inbox.lv, bet tvnet.lv – 39 procenti.

“Inbox.lv galvenā atšķirības zīme un panākumu atslēga ir mūsu lietotāju lojalitāte. Teju visi inbox.lv lietotāji nāk inbox.lv lapā apzinātas rīcības vadīti, bez ārējiem mirkļa mudinājumiem, un dara to gandrīz katru dienu. Gemius dati brīnišķīgi atspoguļo šo vērtību: darba dienās inbox.lv ir portāls Nr.1, apmeklējumā no datoriem inbox.lv ir līdera pozīcijā, mūsu aplikācija ir pirmajā vietā salīdzinot ar citām mērītajām aplikācijām,” norāda inbox.lv mārketinga un pārdošanas speciāliste Sintija Zvingule.

Nelielas izmaiņas Top 3 tika novērotas gada pirmajā pusē. Aprīlī inbox.lv uzrādīja kopējās auditorijas pieaugumu par +2 procentiem, tādējādi apsteidzot delfi.lv un ierindojoties aprīļa Topa pirmajā pozīcijā, taču maijā portāls delfi.lv uzrādīja +8 procentu lielu auditorijas kāpumu un atgriezās Topa līdera pozīcijā.

Februārī tehnisku iemeslu dēļ portāls tvnet.lv nepiedalījās gemius Audience pētījumā, tādējādi šī mēneša Topa trešajā vietā atradās ziņu portāls lsm.lv. Savukārt septembrī gemiusAudience mērījumos nepiedalījās cenu salīdzināšanas portāls kurpirkt.lv, taču jau oktobrī vietne atgriezās Topā un ieņēma 12. pozīciju. Kā arī papildus jānorāda, ka novembrī ziņu portāls vesti.lv nomainīja sava domēna nosaukumu uz bb.lv.

Visu gadu veselīga konkurence bija vērojama Topa ceturtajā un piektajā pozīcijā starp tādiem ziņu portāliem kā skaties.lv, jauns.lv un lsm.lv. Katra vietne gada griezumā vidēji uzrādīja attiecīgi 481 000 apmeklētājus mēnesī portālā skaties.lv, 471 000 Real Users vietnē jauns.lv un vidēji 444 000 apmeklētājus mēnesī ziņu portālā lsm.lv. Papildus jāatzīmē ziņu portāls la.lv, kas gada laikā konkurēja ar portālu lsm.lv Topa sestajā un septītajā pozīcijās. La.lv vidēji uzrādīja ap 397 000 lietotājiem no visām platformām kopā.

Ievērojamu apmeklētāju pieaugumu uzrādīja Latvijas ģimeņu portāls mammamuntetiem.lv, kas 2018. gadu iesāka ar 182 000 apmeklētājiem, tādējādi ieņemot Latvijas apmeklētāko lapu Topa 19. vietu. Savukārt gada beigās portāls bija sasniedzis 299 000 apmeklētāju lielu auditoriju, tādējādi pakāpjoties par septiņām pozīcijām un ieņemot Topa 12. vietu. Vidēji 2018. gadā portāls mammamuntetiem.lv sasniedza ap 210 000 apmeklētāju lielu auditoriju mēnesī.

Latvijas vecāku organizācijas un portāla mammamuntetiem.lv vadītāja Inga Akmentiņa-Smildziņa komentē: “Izglītojošas informācijas sniegšana vecākiem ir viens no mūsu darbības galvenajiem mērķiem. Šo domu – ka vecākiem ir jāizglītojas – ļoti arī popularizējam, tāpēc ir gandarījums, ka mūsu lasītāju skaits pieaug. Tātad vecāki vēlas zināt vairāk. Šī gada laikā esam veltījuši zināmus resursus, lai portāla saturu darītu daudzveidīgāku un bagātīgāku ar kvalitatīvu informāciju; acīmredzot tas ir devis rezultātus – lasītāju skaits ievērojami pieaudzis.”

Jūnijā Gemius Latvijā ieviesa starptautiski atzītās un godalgotās Overnight un BPS jeb Behavioral Panel Synthesis metodoloģijas, pielāgojoties aizvien pieaugošajām un mainīgajām Interneta lietotāju tendencēm. Tādējādi ar jūniju gemiusAudience pētījumā bija pieejami dati par iepriekšējo dienu, nedēļu un mēnesi par Latvijas Interneta tirgu, kā arī dati par vietņu pārklāšanos dažādās platformās un Latvijas Interneta lietotāju jeb Real Users sociāli demogrāfisko profilu.

Janvārī Latvijas interneta lietotāji aktīvi meklēja darba vakances darba un darbinieku meklēšanas portālā cv.lv, kas ar 173 000 apmeklētājiem ienāca Topā un ieņēma tā 20. vietu. Gada siltajos mēnešos populārāks palika laika ziņu portāls gismeteo.lv, kas pavasarī jeb martā ieņēma Topa 18. vietu ar 185 000 Real Users, taču vasaras pirmajā mēnesī portāls pakāpās par sešām pozīcijām, tādējādi nonākot jūnija Topa 12. vietā ar 242 000 apmeklētājiem. Savukārt oktobrī gismeteo.lv nokritās uz Topa 20. vietu ar 176 000 apmeklētājiem. Gada tumšajos un aukstajos mēnešos arvien populārākā palika vietne medicine.lv, kas septembrī sasniedza 153 000 apmeklētāju lielu auditoriju un ieņēma Topa 20. vietu, taču gada pēdējā mēnesī – 18. vietu (190 000 Real Users).