Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Melnā piektdiena jeb kārtējais mārketinga trumpis

Neparasts datums, kas aktivizē mārketinga pasauli

Neparastas dienas kā piektdiena, kas iekritusi trīspadsmitajā datumā, ir lielisks iemesls efektīgai mārketinga kampaņai. Šis noslēpumainais datums, pirmkārt, rada nepārprotamu tematiku un, otrkārt, daudzi cilvēki visā pasaulē patiesi tic šī maģiskā savienojuma spēkam.

Mārketinga pasaulei šis ir vērtīgs iemesls cilvēku aktivizēšanai un unikālu apstākļu radīšanai, kas jebkuru ierastu produktu pārvērtīs par īpašo “Melnās piektdienas” pirkumu. Šādas aktivitātes prasa smalku cilvēka psiholoģijas pārzināšanu un iemaņas, kas liks patērētājam patiesi noticēt šai gaistošajai aktualitātei.

Skaitlis “13” jau izsenis tiek uzskatīts par īpašu, maģisku ciparu. To mēdz dēvēt arī par “velna duci”. Daudzviet Eiropā šo skaitli asociē ar nelaimi un izvairās no tā lietošanas, piemēram, lidmašīnās un citos transporta līdzekļos, kā arī daudzās viesnīcās un mājās nav 13. stāva. Dažās kultūrās šis cipars gluži pretēji tiek uzskatīts par veiksmes simbolu, un cilvēki no tā neizvairās.

Kāds tam patiesi tic, savukārt citi to uzskata par māņticību, taču ir skaidrs, ka skaitlis “13” rada diskusijas un izraisa visdažādākās asociācijas. Tas ir mārketinga speciālistu trumpis!

Cik vienkārši var iespaidot cilvēku priekšstatus par ierastām lietām – izdzirdot vārdu piektdiena, vairākums iedomājas tuvojošos nedēļas nogali, atpūtu, ballīti, savukārt piektdiena 13. asociējas ar ko nelāgu. Tieši to dara mārketings. Tas tiecas uzsvērt šī skaitļa neviennozīmību, organizējot akcijas un pasākumus, kas aizrauj ar savu neikdienišķīgumu.

Foto: txmx 2/https://www.flickr.com/photos/txmx-2// https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/