Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Apmeklētāko vietņu Top 20 aprīlī

Lai arī vairums topa vietņu aprīlī uzrādījušas auditorijas kritumus, skaitliski ievērojami pieaugusi portāla 1188.lv auditorija gan no mobilajām ierīcēm, gan no visām platformām kopā, liecina interneta tehnoloģiju un pētījumu uzņēmuma Gemius publicētais apmeklētāko vietņu tops. Kopējās statistikas topa līdera pozīcijās atgriezies portāls inbox.lv, tikmēr skaitliski lielāko auditorijas kritumu no dažādām platformām uzrādījusi vietne spoki.lv, ievērojami samazinājusies arī portāla jauns.lv auditorija.

Kopējā statistika

Skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu, salīdzinot ar martu, pagājušajā mēnesī uzrādījis portāls 1188.lv, ko apmeklējuši par 63 000 vairāk lietotāju – 510 000 Real Users – vienlaikus ļaujot vietnei pakāpties topā no 11. uz 8. pozīciju. Nelielus auditorijas pieaugumus vēl uzrādījušas trīs citas vietnes – par 9 000 Real Users vairāk sasniedzis portāls la.lv (618 000 Real Users), par 6 000 lietotājiem pieaugusi vietnes nra.lv auditorija aprīlī (502 000 Real Users), bet par mazāk nekā tūkstoti vairāk sasniedzis portāls tv3.lv (631 000 Real Users).

Aprīlī kopējās statistikas topu atklāj inbox.lv ar 848 000 Real Users no visām ierīcēm – no 11. aprīļa statistikā iekļauti dati arī par inbox.lv mobilo aplikāciju, vietnei atgriežoties topa līderos. Seko portāls delfi.lv, ko aprīlī apmeklējuši 806 000 Real Users, kas ir par 22 000 mazāk nekā martā, bet pirmo trijnieku noslēdz tvnet.lv ar 693 000 lasītājiem – par 43 000 Real Users mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Auditorijai sarūkot par 7 000 lietotājiem, ceturtā apmeklētākā vietne aprīlī bija sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv ar 679 000 Real Users, bet pirmo piecinieku noslēdz jauns.lv, uzrādot skaitliski ievērojamu kritumu – par 72 000 lietotājiem, salīdzinot ar martu, un aprīlī sasniedzot 669 000 Real Users no visām ierīcēm kopā.
Bez minētajiem aprīlī kopējās statistikas topā lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas auditorijas kritumus, no tiem skaitliski lielāko – portāls spoki.lv, kuru apmeklējuši par 96 000 mazāk lietotāju no visām ierīcēm nekā martā, sasniedzot 233 000 Real Users. Tāpat par 42 000 lietotājiem sarukusi portāla apollo.lv auditorija, ko pagājušajā mēnesī apmeklējis 501 000 lietotāju. Jāatzīmē, ka starp topa vietnēm pagājušajā mēnesī atgriezusies vietne sportacentrs.com ar 175 000 Real Users, kā arī vecāku portāls mammamuntetiem.lv ar 174 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā, kamēr topu pametusi pasākumu biļešu iegādes vietne bilesuparadize.lv, bet gan topu, gan gemiusAudience pētījumu aprīlī pametis portāls bb.lv.

Apmeklējums no datoriem

Topu atklāj Google, ko apmeklējuši 1 003 000 Real Users – par 43 000 lietotājiem mazāk nekā martā, kam seko youtube.com sasniedzot 681 000 lietotāju – par 39 000 lietotājiem mazāk nekā iepriekš, bet trešo pozīciju jau trešo mēnesi pēc kārtas saglabā pašmāju inbox.lv ar 586 000 lietotājiem, kas ir par 12 000 mazāk nekā martā. Tikmēr ceturtais apmeklētākais portāls no datoriem arī aprīlī bija Facebook, ko lietojuši 528 000 lietotāju no datoriem – par 45 000 mazāk nekā martā, bet pirmo piecinieku noslēdz swedbank.lv ar 449 000 Real Users – par 53 000 lietotājiem mazāk nekā iepriekšējā mēnesī.

Statistikā par apmeklējumu no datoriem aprīlī visas topa vietnes uzrādījušas auditorijas kritumus, no tiem skaitliski lielāko – Valsts ieņēmumu dienesta vietne vid.gov.lv. Pēc ievērojamā auditorijas pieauguma martā, kad sākās ienākumu deklarāciju iesniegšana, aprīlī vietnes auditorija sarukusi par 173 000 Real Users, zaudējot astoņas pozīcijas, tomēr paliekot topā ar 229 000 Real Users no datoriem aprīlī.

Aprīlī starp apmeklētākajām vietnēm no datoriem atgriežas likumdošanas vietne likumi.lv ar 198 000 lietotājiem, bet topu pamet 220.lv.

Auditorija no mobilajām ierīcēm

Tāpat kā kopējās statistikas topā, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm ievērojamu auditorijas pieaugumu aprīlī uzrādījis portāls 1188.lv, ko no mobilajām ierīcēm – viedtālruņiem un planšetdatoriem – apmeklējis 461 000 Real Users – par 73 000 lietotājiem vairāk nekā martā. Par 10 000 lietotājiem pieaugusi vietnes la.lv auditorija, kas sasniegusi 582 000 lietotājus no mobilajām ierīcēm, bet par 7 000 Real Users – nra.lv apmeklējums aprīlī (462 000 Real Users).

Topu aprīlī atklāj delfi.lv ar 754 000 Real Users – par 23 000 lietotājiem mazāk nekā martā. Uz otro pozīciju pakāpies portāls tvnet.lv, ko aprīlī no mobilajām ierīcēm, t.sk., lietojot tvnet.lv mobilās aplikācijas, apmeklējuši 645 000 Real Users – par 46 000 mazāk nekā martā, trešo pozīciju attiecīgi ieņemot vietnei jauns.lv ar 631 000 lietotāju, kas uzrādījusi skaitliski ievērojamu auditorijas kritumu – par 77 000 lietotājiem mazāk nekā martā. Uzrādot nelielu auditorijas pieaugumu – par 2 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm – ceturtais apmeklētākais portāls aprīlī ir lsm.lv ar 604 000 lietotājiem, bet Top 5 noslēdz inbox.lv ar 598 000 Real Users – aprīlī datos par apmeklējumu atgriezusies statistika par mobilo aplikāciju.

Aprīlī arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm lielākoties topa vietnes uzrādījušas auditorijas kritumus. Bez iepriekš minētajiem ievērojami sarukusi portāla spoki.lv auditorija – salīdzinot ar martu, vietni apmeklējuši par 81 000 mazāk lietotāju (188 000 Real Users). Par 42 000 lietotājiem mazāk, salīdzinot ar martu, sasniedzis portāls apollo.lv (470 000 lietotāju), bet par 37 000 lasītājiem sarukusi vietnes santa.lv auditorija, aprīlī sasniedzot 413 000 Real Users no mobilajām ierīcēm. Pagājušajā mēnesī ar 116 000 lietotājiem topā atgriezusies vietne sportacentrs.com, bet topu atstājusi vietne bb.lv.

Dati par mediju grupām

Aprīlī datos atgriežoties statistikai par mobilo aplikāciju, visvairāk lietotāju starp grupām sasniegusi Inbox mediju grupa ar vietnēm inbox.lv, pp.lv, xtv.lv, kas sasniegusi 859 000 Real Users jeb 57 procentus interneta lietotāju. Otrā starp grupām ir Delfi grupa – dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, ko apmeklējuši 55 procenti jeb 833 000 Real Users – par 31 000 lietotāju mazāk nekā martā. Sasniedzot 822 000 Real Users, kas ir par 52 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī, trešā ir TVNET grupa ar vietnēm tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām.

Ceturtajā pozīcijā ierindojas TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju un vietni topradio.lv, ar 684 000 Real Users, uzrādot vienīgo pieaugumu starp grupām – par 3 000 lietotājiem, salīdzinot ar martu. Seko Rīgas Viļņi mediju grupa ar 676 000 jeb 45 procentiem Latvijas interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu, kas ir par 77 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Tikmēr la.lv/ TV24 grupa ar vietnēm la.lv, t.sk., grani.la.lv, kā arī lrtv.lv un tv24.lv aprīlī sasniegusi 618 000 Real Users jeb 41 procentu interneta lietotāju – par 15 000 Real Users mazāk nekā martā.