Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Vai pie jauno animācijas filmu neveiksmēm vainojams neizdevies mārketings?

Pavisam drīz arī Latvijā uz kinoekrāniem iznāks animācijas filma “Elementāri”, kas vēsta par pilsētu, kurā dzīvo Gaisa, Zemes, Ūdens un Uguns ļaudis. Viņi nekad nejaucas kopā, taču stiprajai un ugunīgajai Liesmai nejauši aizsākas draudzība ar mierīgo un pa straumi vienmēr peldošo Vilni – šī draudzība metīs izaicinājumu ierastajai lietu kārtībai apkārtējā pasaulē. Taču jau tagad tiek prognozēts, ka filmai īpaši spoži neies, jo filmas mārketings nodēvēts par “šausmīgu”.

Jau 2022. gadā “Pixar” mēģināja pārveidot “Rotaļļietu stāsts” franšīzi, izmantojot pilnīgi jaunu zinātniskās fantastikas sižetu par oriģinālajiem varoņiem. Tā tapa “Bazs Gaismasgads”, kura biļešu kases ienākumi gan beigās bija krietni zemāki par gaidīto.

Animācijas filma izraisīja pretrunas, jo vienā epizodē tika attēloti LGBTQ varoņi, kas ekrānā dala skūpstu. Tā dēļ tika uzskatīts, ka filma “nav bērniem draudzīga”. Tāpat animācijas filma sākotnējo stāstu pārvērta pilnībā, savukārt jaunos fanus mulsināja atsauce uz “Rotaļlietu stāstu”.

Savukārt runājot par “Elementāri”, tiek prognozēts, ka tā būs vēl viena neveiksme – tai veikšoties daudz sliktāk nekā “Bazs Gaismasgads”, jo daudzi cilvēki pat vēl nezinot par šīs filmas eksistenci.

Tiek uzskatīts, ka “Pixar” ražošanas kvalitāte pēdējos gados ir krietni kritusies, tāpēc pēdējos gados nav bijis kārtīgs hits kā vecos laikos. Tas gan varētu atbilst patiesībai daļēji – patiesībā vainojams sliktais mārketings.

Līdzīgi kā ar “Bazs Gaismasgads” – toreiz “Pixar” neizdevās filmu nopārdot auditorijai, jo saistība ar “Rotaļļietu stāstu” nebija pietiekams iemesls, lai piesaistītu auditoriju un šāds mārketings drīzāk mulsināja auditoriju, nekā to uzrunāja.

Arī jaunās animācijas filmas “Elementāri” mārketinga kampaņā ir daudz mulsinoša, kā, piemēram, lielveikalā izvietotais neīstais ugunsdzēšamais aparāts – tas neraisa īstu pārliecību, ka šīs animācijas filmas mārketings tiek saprasts.