Sagaidot pavasari un trīspadsmito pastāvēšanas gadu, interneta žurnāls “Satori” piedzīvojis identitātes transformāciju – sadarbībā ar grafiskā dizaina aģentūru “BrandBox” tapis jauns “Satori” logo, kā arī mūsdienīgs un ērts interneta žurnāla dizains.
Kultūras un pastāvīgas domas interneta žurnāls “Satori” savas pastāvēšanas laikā vairākas reizes ir mainījis izskatu, pēdējo reizi tas notika, kad “Satori” uzturēšanu pārņēma biedrība “Ascendum”. “Pēdējos piecos gados diezgan būtiski ir mainījusies interneta mediju vide, veids, kādā mēs atrodam un lietojam informāciju, sazināmies savā starpā. Mainījusies arī “Satori” vieta Latvijas kultūras mediju laukā. Mums bija nepieciešams atjaunot ne tikai mājaslapas uzbūvi, bet arī tās neredzamo daļu – platformu, kas programmēta pirms trīspadsmit gadiem un vairs neatbilda mūsdienīga un mainīga interneta resursa vajadzībām un drošības prasībām,” stāsta “Satori” galvenais redaktors Ilmārs Šlāpins.
“Līdz ar jaunas mājaslapas izveidošanu radās iespēja pārdomāt arī tās dizaina risinājumus, un mēs sapratām, ka jaunām funkcijām nepieciešams arī jauns, brīvāks un lakoniskāks izskats. “Satori” jaunā izskata pamatā ir saturs, mājaslapa ir brīvi transformējama, to vienlīdz ērti lietot uz lieliem datoriem, planšetēm, mobilajiem telefoniem. Turpmāk “Satori” lasītājs daudz ērtāk varēs komentēt un personificēt lapas saturu,” uzsver Šlāpins.
“Satori” jaunā logo autors ir grafiskais dizainers Ēriks Šulcs, kas 2000. gadā izveidoja žurnāla “Rīgas Laiks” melnbalto dizainu ar logo, kas tiek lietots joprojām. Arī “Satori” jaunais logo ir lakonisks, tā forma ir vienlaikus arī tā saturs. Interneta žurnāla “Satori“ sūtība ir lasāms teksts, tiek izmantoti burti, kuru skaits ir ierobežots, taču ar to palīdzību iespējams veidot visdažādākās kombinācijas. “Satori” jaunā logo formas pamatā ir klasiska papīra lapa – A4 formāts, kurā izvietoti seši pazīstami burti. Daži no tiem novietoti negaidītā pagriezienā, veidojot intuitīvi uztveramu, taču mulsinošu zīmju savienojumu. Labi zināmais un ierastais vārds “Satori” ir pasniegts jaunā, mazliet nepareizā veidā.
Svinot jauno dizainu jau noticis “Satori” draugu un atbalstītāju vakars, kurā izskanēja autoru priekšlasījumi par tēmu “Jaunais izskats”, kā arī dažādās kultūras vietās uz spoguļiem atrodami selfiju stendi #EsEsmuSatori. “Satori” redakcija lasītājus un atbalstītājus aicina ar selfijiem dalīties sociālajos tīklos!
Lai iepazīstinātu ar jauno vizuālo identitāti, tapis arī videorullītis, ko iespējams noskatīties ikvienam!