Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

LMT: Visiem viens. Katram savs.

Šī gada novembrī mobilo sakaru operators Latvijas Mobilais Telefons (LMT) izvietoja vides reklāmu par akciju, kas bija spēkā līdz 04.12.2018. Šīs akcijas ietvaros klientiem bija iespēja pieteikties pakalpojumam “Internets mājai + Viedtelevīzija + HBO filmas, seriāli” par īpašu cenu.

Jāatzīst, ka šī reklāma ir īpaši piesaistoša, pateicoties vizuālajam noformējumam – attēlam, krāsām un kompozīcijai kopumā. Ņemot vērā stereotipu par to, ka visefektīvāk reklāma spēj sasniegt mērķauditoriju, ja tajā ir attēloti dzīvnieki vai mazi bērni, acīmredzot pēc šāda principa ir veidots arī šī LMT piedāvājuma noformējums – kaķēns ar izbrīna pilno seju, kas nevar palikt nepamanīts neviens garāmgājējam.

Reklāmas laukums ir sadalīts proporcionāli (50 pret 50), pusi atvēlētā laukuma aizpildot ar lielo kaķa attēlu, kas neapšaubāmi piesaista jebkura uzmanību, un otru pusi atvēlot piedāvājuma aprakstam, galveno uzsvaru liekot uz akcijas cenu, piedāvājumā iekļautajiem pakalpojumiem un akcijas laiku (“Tikai novembrī!”).

Veiksmīgi ir izvēlēta teksta fona krāsa – tumši sarkana, kas līdzinās Latvijas karogā redzamajam tonim. Ļoti iespējams, ka šāda krāsa teksta fonam izvēlēta ar nolūku un, pateicoties tai, reklāmas kampaņas mērķis, visticamāk, tika sasniegts ar pozitīviem rezultātiem, jo visiem zināms, ka novembris ir Latvijas dzimšanas dienas svētku mēnesis, kad cilvēkus piesaista nacionālie motīvi un simboli. Arī citās LMT vides reklāmās ir izmantots Latvijas karoga tumši sarkanais tonis, piedāvājuma aprakstu saglabājot nemainīgu, bet attēlu nomainot uz citu – ne mazāk piesaistošu un iespaidīgu.

Vienīgais sauklis, kas norādīts šī piedāvājuma vides reklāmā, ir “Visiem viens. Katram savs. LATVIJAS INTERNETS”, kas netiek īpaši izcelts, bet gan attēlots vidēja lieluma burtiem uzmanību ne pārāk piesaistošā vietā – reklāmas laukuma lejasdaļā. Šajā gadījumā lielāka vērība noteikti būtu jāvelta teksta novietojumam konkrētajā laukumā. Tāpat arī teksta saturam jāpievērš uzmanība, lai netiktu maldināta reklāmas mērķauditorija – redzams, ka piedāvājumā par akcijas periodu ir teikts: “Tikai novembrī!”, kaut gan zemāk mazākiem burtiem ir norādīts “Akcija 05.11-04.12.2018., slēdzot līgumu uz 12 mēnešiem”. Kā redzams, piedāvājums ir spēkā ne tikai novembrī, bet arī decembra sākumā, tātad reklāmā norādītā informācija nav gluži korekta.