Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Parīzē top asprātīga sociālā kampaņa, kas atspoguļo globālo liekulību

Apvienība Brandalism protestē pret liekulību vides aizsardzības jautājumā

Mākslinieki – partizāni no apvienības Brandalism burtiski ieņēma Parīzes vides reklāmas stendus. Aktīvisti izvietoja 600 reklāmas plakātus, kas simbolizē “zaļo liekulību” – naudas atmazgāšanu, kas slēpjas aiz rūpēm par apkārtējo vidi. Daļa plakātu ir izveidota kā starptautiskā klimata samita sponsoru reklāma, tādiem uzņēmumiem kā Total, Air France, Dow Chemicals, GDF Suez un Volkswagen. Neparastās instalācijas tika izvietotas uz kompānijas JCDecaux stendiem, kas ir šīs kampaņas partneris.

21. Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) klimata izmaiņu konferences, kas norisinās Parīzē no 30. novembra līdz 11. decembrim, galvenais mērķis ir panākt, lai globālā sasilšana nepārsniegtu divus grādus pēc Celsija, salīdzinot ar pirmsindustriālā laikmeta vidējo temperatūru.

Pirms samita, visā pasaulē notika protesti. Cilvēki mudināja valdību aktīvāk cīnīties pret klimata pārmaiņām. Parīzē uz “klimata maršu” gatavojās doties 20 000 cilvēku, taču tas tika atcels neseno traģisko notikumu dēļ. Lai izrādītu protestu, taisnības cīnītāji uz Republikas laukumu atnesa vairākus tūkstošu apavu, kas kalpoja par ieroci cīņā par taisnību. Kopumā Parīzē tika aizturēti vairāk nekā 200 protestētāji.

Aktīvisti iestājas pret ANO iniciatīvu. Viņi atzīmē, ka divdesmit gadus ilgstošās sarunas par globālo sasilšanu un emisijām ir nevis samazinājušas šo problēmu, bet kaitīgo izmešu apjoms ir pieaudzis par 63 %. Šī iemesla dēļ apvienība nolēma izaicināt liekuļus. Pēc viņu domām, nav iespējams cīnīties ar klimata pārmaiņām, kamēr šo akciju sponsorē zīmoli, kas paši ir vides piesārņotāji.

Brandalism mākslinieki asprātīgi izsmēja globālā emisijas skandāla vaininieku Volkswagen. “Mēs nožēlojam, ka iekritām. Tagad, kad esam pieķerti, mēs cenšamies likt jums domāt, ka mēs rūpējamies par apkārtējo vidi,” rakstīts uz reklāmas plakāta.

Šis projekts apvieno ielu mākslas radītājus no vairākām pasaules valstīm, kas ar mākslas palīdzību atspoguļo sabiedrībā aktuālu problēmu.

Foto: Dejan Hudoletnjak/https://www.flickr.com/photos/dejanhudoletnjak//https://creativecommons.org/licenses/by-nc/2.0/