Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Pētījums: Maksas satura ieviešana medijos būs īsts izaicinājums

Maksas satura ieviešanas iespējas un perspektīvas digitālo mediju tirgū Latvijā

Tas, ko mēs saucam par “bezmaksas interneta laikmetu” strauji tuvojas beigām un arvien biežāk mums nākas saskarties ar jēdzienu “maksas saturs”. Arī Latvijā vairāki mediji ir sākuši ieviest maksas saturu, kas sniedz lasītājiem iespēju papildus ikdienas ziņām gūt padziļinātāku ieskatu Latvijas un pasaules aktualitātēs. Saistībā ar šo tendenci, Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs (SDTIC) nesen noslēdzis pētījumu par maksas satura ieviešanas iespējām un perspektīvām digitālo mediju tirgū Latvijā. SDTIC vadītājs Alberts Jodis neslēpj, ka maksas satura ieviešana medijos būs izaicinājuma pilna.

Lai arī ar SDTIC pētījuma datiem klientu konfidencialitātes dēļ publiskajā telpā nav iespējams iepazīties, A. Jodis neslēpj, ka pētījuma rezultāti liecina, ka maksas satura ieviešana Latvijā nebūs vienkārša un prasīs daudz vairāk pūļu, kā sākotnēji varētu likties.

“Ikviens no mums ir pieradis pie bezmaksas satura, taču viltus ziņu fenomens, kas šobrīd ir milzu problēma politiskajā un sociālajā kontekstā, ir licis vairāk domāt par kvalitatīvu saturu arī interneta medijos. Mēs redzam, ka ik pa laikam notiek mēģinājumi ieviest maksas saturu un ziņu portāli meklē efektīvus biznesa modeļus, taču sabiedrība ne vienmēr ir pozitīvi noskaņota pārmaiņām, ko pierāda arī šis pētījums,” komentē SDTIC vadītājs A. Jodis.

Viņš norāda, ka maksas satura ieviešana būs izaicinājumiem pilna, jo mediju īpašniekiem būs jādomā ne tikai par to, kā parūpēties par kvalitatīvu un analītisku ziņu nodrošināšanu, kas neapšaubāmi prasīs lielākus resursus, bet arī par to, kā mudināt lasītājus pāriet uz maksas saturu.

“Neapšaubāmi, ka būs daudzi lasītāji, kas vienkārši var atteikties pāriet uz alternatīvām, līdz ar to mediju īpašniekiem būs jādomā arī, kā nezaudēt šos lasītājus,” norāda A. Jodis.

Lai arī nākotnē, visticamāk, nebūs jautājumu par to, vai maksāt vai nemaksāt par saturu internetā, ceļš uz to nebūs viegls, kas nozīmē, ka medijiem jau tagad jāsāk domāt par kvalitatīvu saturu un tā daudzveidību. SDTIC vadītājs norāda, ka arī lasītāji iet līdzi laikam un spēj daudz reālāk izvērtēt satura kvalitāti, kas radīs vēl lielākas grūtības maksas satura ieviešanā.