Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Publiskots interneta vietņu TOP 20 novembrī

Gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā no mobilajām ierīcēm skaitliski lielākos kritumus pagājušajā mēnesī uzrādījušas vietnes lsm.lv un la.lv, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Tikmēr pēc krituma oktobrī, pagājušajā mēnesī ievērojami pieaugusi ziņu portāla apollo.lv auditorija. Apmeklētākajām vietnēm no datoriem novembrī pievienojusies vietne aliexpress.com, bet Top 20 no mobilajām ierīcēm atgriezies sportacentrs.com.

Kopējā statistika

Novembra kopējās statistikas topu atklāj ziņu portāls delfi.lv ar 872 000 Real Users no visām ierīcēm kopā, kas ir par 29 000 lietotājiem mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Tam seko vietne inbox.lv ar 871 000 lietotājiem (par 2 000 Real Users mazāk nekā oktobrī), bet pirmo trijnieku, tāpat kā oktobrī, noslēdz jauns.lv, ko no datoriem, viedtālruņiem un planšetdatoriem apmeklējuši 743 000 lasītāju, auditorijai pieaugot par 11 000 Real Users. Ceturtais apmeklētākais portāls no visām ierīcēm novembrī ir tvnet.lv ar 720 000 Real Users, uzrādot auditorijas pieaugumu par 16 000 lasītājiem. Pakāpjoties par vienu pozīciju topā un neskatoties uz auditorijas kritumu par 13 000 Real Users, pirmo piecinieku noslēdz vietne tv3.lv ar 642 000 lietotājiem novembrī.

Starp topa vietnēm skaitliski lielāko auditorijas kritumu, salīdzinot ar datiem par oktobri, pagājušajā mēnesī uzrādījis sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, ko apmeklējuši par 63 000 mazāk Real Users (600 000 lietotāju), vienlaikus topā zaudējot vienu pozīciju un ieņemot sesto vietu. Jāatzīmē, ka lsm.lv oktobra izskaņā mainīja GDPR pieeju, kā rezultātā tehniski tiek ietekmēta Gemius mērījumu koda izsaukšana pirms lietotāja piekrišanas. Saglabājot 7. vietu TOP 20, par 48 000 lasītājiem pagājušajā mēnesī sarukusi portāla la.lv auditorija (592 000 Real Users). Tikmēr par 34 000 lietotājiem mazāk novembrī sasniedzis tiesību aktu skaidrojumu portāls lvportals.lv (251 000 Real Users), bet par 29 000 lietotājiem sarukusi vecāku vietnes mammamuntetiem.lv auditorija, sasniedzot 198 000 lietotāju no visām ierīcēm kopā, vienlaikus zaudējot arī divas pozīcijas un ieņemot 19. vietu topā.

Pēc auditorijas krituma oktobrī, pagājušajā mēnesī skaitliski lielāko apmeklējuma pieaugumu uzrādījis ziņu portāls apollo.lv, kas sasniedzis par 53 000 vairāk lasītāju – 516 000 Real Users – un topā pakāpies par vienu pozīciju uz 9. vietu. Par 21 000 Real Users vairāk nekā oktobrī pagājušajā mēnesī sasniedzis reģionālais portāls liepajniekiem.lv (226 000 lietotāju), bet par 20 000 pieaugusi vietnes 1188.lv auditorija (468 000 lietotāju).

Apmeklējums no datoriem

Populārākā vietne apmeklējumā no datoriem jau nemainīgi ir Google, ko novembrī apmeklējuši 1 038 000 lietotāju, kas ir par 28 000 mazāk nekā oktobrī. Auditorijai novembrī sarūkot par 14 000 lietotājiem, otrajā pozīcijā ir video straumēšanas vietne youtube.com, ko no datoriem apmeklējuši 755 000 Real Users, bet trešā apmeklētākā vietne no datoriem novembrī bija Facebook ar 611 000 Real Users, kas ir par 11 000 vairāk nekā iepriekšējā mēnesī.

Uzrādot nelielu auditorijas kritumu par 3 000 lietotājiem, ceturtajā pozīcijā ir pašmāju portāls inbox.lv ar 590 000 lietotājiem no datoriem, bet, neskatoties uz skaitliski lielāko kritumu starp topa vietnēm novembrī – par 43 000 Real Users – , piektā apmeklētākā vietne ir swedbank.lv ar 474 000 lietotājiem no datoriem.
Novembrī starp Top 20 vietnēm skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu uzrādījusi vietne microsoft.com – par 26 000 lietotājiem – sasniedzot 243 000 lietotāju no datoriem, tikmēr par 20 000 Real Users pieaudzis vietņu tet.lv un instagram.com apmeklējums, attiecīgi sasniedzot 229 000 un 222 000 lietotāju. Jāatzīmē, ka novembrī topa vietnēm pievienojies tirdzniecības milzis aliexpress.com, ar 252 000 Real Users ieņemot 14. topa pozīciju, bet topu pagājušajā mēnesī pametis portāls la.lv.

Auditorija no mobilajām ierīcēm

Apmeklējumā no mobilajām ierīcēm – viedtālruņiem un planšetdatoriem – novembra Top 20 atklāj ziņu portāls delfi.lv ar 819 000 lasītājiem, kas ir par 33 000 mazāk nekā oktobrī. Saglabājot pozīcijas, otrajā vietā seko vietne jauns.lv ar 711 000 Real Users (par 9 000 vairāk nekā iepriekš), bet trešajā vietā – portāls tvnet.lv ar 677 000 Real Users, kas ir par 16 000 lasītājiem vairāk nekā oktobrī. Apmainoties pozīcijām, ceturtā apmeklētākā vietne no mobilajām ierīcēm novembrī ir inbox.lv ar 608 000 Real Users, kas ir par 8 000 mazāk nekā iepriekš, bet pirmo piecinieku noslēdz tv3.lv ar 605 000 lietotājiem, auditorijai sarūkot par 14 000 Real Users, salīdzinot ar oktobri.

Tāpat kā kopējās statistikas topā, jāatzīmē, ka lielāko auditorijas pieaugumu pagājušajā mēnesī uzrādījusi ziņu vietne apollo.lv, kas sasniegusi 482 000 lasītāju – par 50 000 Real Users vairāk nekā oktobrī. Par 21 000 lietotāju vairāk pagājušajā mēnesī sasniegusi vietne 1188.lv (403 000 Real Users), bet par 20 000 pieaugusi portāla nra.lv auditorija, no mobilajām ierīcēm sasniedzot 515 000 lasītāju. Tāpat par 19 000 lietotājiem pieaugusi andelemandele.lv auditorija, bet par 18 000 lasītājiem vairāk pagājušajā mēnesi sasniedzis reģionālais portāls liepajniekiem.lv – katru no vietnēm novembrī apmeklējuši 182 000 interneta lietotāju.

Salīdzinot ar datiem par oktobri, skaitliski lielāko auditorijas kritumu, tāpat kā kopējās statistikas topā, uzrādījis sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, ko apmeklējuši par 75 000 mazāk lietotāju – 510 000 Real Users. Par 58 000 Real Users sarukusi vietnes la.lv auditorija, no mobilajām ierīcēm novembrī sasniedzot 547 000 lasītāju. Tikmēr portālu mammamuntetiem.lv novembrī apmeklējuši par 35 000 mazāk lietotāju – 169 000 Real Users, bet vietne lvportals.lv novembrī sasniegusi par 33 000 mazāk Real Users – 141 000 interneta lietotāju no mobilajām ierīcēm. Jāatzīmē, ka topam novembrī pievienojusies vietne sportacentrs.com, ar 133 000 Real Users ierindojoties topa 19. pozīcijā, bet topu novembrī pametusi vietne mixnews.lv.

Dati par mediju grupām

Pagājušajā mēnesī no mediju grupām visvairāk lietotāju sasniegusi DELFI grupa ar vietnēm delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, ko lietojuši par 27 000 mazāk lietotāju nekā oktobrī – 897 000 Real Users jeb 60 procenti Latvijas interneta lietotāju. Starp grupām skaitliski lielāko sasniegtās auditorijas pieaugumu – par 23 000 Real Users grupas ietvaros – novembrī uzrādījusi TVNET grupa, ar 860 000 lietotājiem jeb 57 procentiem interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes – tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām. Kopējai auditorijai pieaugot par 10 000 Real Users, trešā starp grupām ir Rīgas Viļņi mediju grupa ar 743 000 jeb 49 procentiem interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu.

Ceturtajā pozīcijā novembrī ierindojas TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, un pagājušajā mēnesī sasniegusi 670 000 Real Users jeb 44 procentus Latvijas interneta lietotāju – par 17 000 mazāk nekā oktobrī. Tikmēr mediju grupu topu noslēdz la.lv/ TV24 grupa ar vietnēm la.lv, lrtv.lv un tv24.lv, kas novembrī sasniegušas 592 000 Real Users jeb 39 procentus Latvijas interneta lietotāju – par 49 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī.