Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Vai “Squid Game” radīs revolūciju filmu un televīzijas pasaulē?

Ko "Squid Game" popularitāte nozīmē kino industrijai 2022. gadā?

Dienvidkorejas seriāls “Squid Game” kļuva par “Netflix” visu laiku skatītāko šovu 2021. gadā. Eksperti prognozē, ka tās panākumi varētu izraisīt milzīgas izmaiņas tajā, ko skatīsimies 2022. gadā.

2020. gada “Oskara” balvu pasniegšanas ceremonijā korejiešu režisors Džūnho Bons, saņemot balvu par labāko filmu “Parazīts”, savā ietvēra īpašu vēstījumu Rietumu auditorijai: “Kad būsiet pārvarējuši vienu collu garu subtitru barjeru, jūs iepazīsiet vēl daudz pārsteidzošākas filmas!”

Un režisoram nebija ilgi jāgaida, līdz viņa vārdi piepildījās – 2021. gadā visa pasaule iepazina “Squid Game”, kas kļuva par “Netflix” visu laiku skatītāko pārraidi. “Squid Game” sasniedzamība globālajā popkultūrā ir bezprecedenta gadījums televīzijas seriālam, kas nav angļu valodā.

“Squid Game” uzvaras gājiens pa visu pasauli bija kaut kas nepieredzēts, kaut gan iepriekš līdzīgus fenomenālus panākumus guva tādi seriāli kā “Troņu spēle”.

Ievērības cienīgs ir fakts, ka “Squid Game” ieņēma pirmo vietu starp populārākajiem šoviem – tiek lēsts, ka Apvienotajā Karalistē desmitiem miljonu ir skatījušies “Squid Game”, neskatoties uz to, ka atšķirībā no citām valstīm, tajā nebija pieejams dublēta versija, bet tikai subtitri angļu valodā.

Eksperti norāda – “Squid Game” ir sasniegusi globālu atpazīstamību tādā veidā, kādu nav izdevies sasniegt nevienai citai filmai vai TV pārraidei, kas nav angļu valodā. Kaut arī daudzas filmas, tai skaita korejiešu “Parazīts” vai franču romance “Amēlija” iepriekš saņēma Rietumvalstu atzinības un balvas, “Squid Game” ir sasniegusi globālu atpazīstamību.

Kāpēc tieši “Squid Game” sagrāva Rietumu lielo vilcināšanos attiecībā uz televīzijas saturu, kas nav angļu valodā? Un ko tā popularitāte nozīmē filmām un televīzijai 2022. gadā? Vai “Squid Game” ir vienreizēja pandēmijas popkultūras anomālija vai tomēr jauna ne-angļu valodas filmu un televīzijas uzplaukuma laikmeta sākums visā pasaulē?

Daļa uzskata, ka pirms desmit vai diviem gadiem “Squid Game” vienkārši nebūtu bijis pietiekami pieejams Rietumu auditorijai, lai izbaudītu tādus panākumus kā “Netflix” 2021. gadā, jo pirms straumēšanas pakalpojumu parādīšanās vairums TV kanālu izmantoja maz iespēju ar pārraidēm, kas nav angļu valodā.

Tolaik šķita, ka auditorija nevēlas saturu ar subtitriem. Studijas un izplatītāji apgalvoja, ka cilvēkiem nepatīk lasīt subtitrus, jo tie nogurdina vai novērš uzmanību – gadiem ilgi subtitriem bija vērā ņemama problēma — asociācija ar kaut ko, ko cilvēki iztēlojas kā sarežģītu vai grūti skatāmu.

Tomēr “Netflix” ir izstrādājis precīzus apstākļus, lai platformā parādītos tāda globāla parādība kā “Squid Game”.

Ko tas nozīme? “Squid Game” panākumi ir parādījuši, ka subtitru uztvere ir nepareiza vai vismaz neticami novecojusi. Ja tradicionālajā televīzijā apraides vietas ierobežojums ir 24 stundas dienā, tad straumēšanas gigantu, piemēram, “Netflix”, serveros ir bezgalīgi daudz vietas – kopš darbības uzsākšanas Dienvidkorejā 2016. gadā, “Netflix” ir izveidojis 80 raidījumus, izmantojot korejiešu talantus un veidotājus — tos visus var skatīties ar dažādiem subtitriem vai dublētiem skaņu celiņiem no jebkuras vietas pasaulē, kas ir sagatavoti, lai pēc tā algoritma tiktu ievadīti skatītāju ieteiktajos šovos un filmās.

Kā atzinis galvenais “Netflix” satura virsnieks Teds Sarandoss, viņam būtu aizraujoši, ja “Stranger Things” nokļūtu ārpus Amerikas. Skaidrs, ka šādi izteikumi nav nākuši no nekurienes, jo uzņēmums izstrādājis precīzus apstākļus platformā, lai tajā varētu parādīties tāda globāla parādība kā “Squid Game”, veidojot tādus projektus kā Spānijas “Money Heist” un Vācijas “Dark”.

“Squid Game” ir pierādījis, ka “stāsti nav jāstāsta angļu valodā, lai tie kļūtu par hītiem angliski runājošajās valstīs”. Daži nozares eksperti sagaida, ka “Netflix” straumēšanas konkurenti investēs citās valstīs un vairāk mārketinga vietas tiks piešķirtas nosaukumiem, kas nav angļu valodā.

Cilvēki atklāj korejiešu saturu tādā mērā, kā nekad agrāk. Lai arī jau agrāk bija filmas, kurām izdevās sazināties ar noteiktu skaitu cilvēku ārzemēs, tomēr šis pagājušais gads šķiet liels lēciens uz priekšu, un gandrīz noteikti sekos nākamie fenomeni, ir pārliecināti eksperti.

Skaidrs, ka “Squid Game” panākumiem būs liela ietekme uz filmām un seriāliem šajā gadā un turpmāk!